ČlánkyNovinkyRecenzieO nás
Diskusia k článku
olivová ratolesť
21/6/2012
Windows Firefox
číňanci si ho spravili o niečo krajší, ktovie či zboku vyzerá tiež ako európsky, totiž s neproporčne ufiknutým nosom.
Inak máte niekde čísla, s ktorými uzavreli na Slovensku predaj C4 sedanov I.generácie (50 kusov)? A boli tie autá v prevádzke či spolahlivosti lepšie/horšie od 5-dverových príbuzných?
holub mieru
25/6/2012
Windows Firefox
inak tá 1.2VTi ponúkaná pre takéto niečo bude pekný trapas, však už motor 1.4 v saxe pred dávnymi vekmi mal vyšší výkon aj točivý moment, a vozidlo C-Elysée väčšie o jeden a pol triedy, váži iste o pol tony viac. Tomu vravím "pokrok" PSA.
MickeyMon
26/6/2012
Windows Firefox
Pekny trapas je spolahlivost 1,6 VTI/THP. Mozno ta 1,2 aspon nepojde tak rychlo na servis.
Atlis
26/6/2012
Windows Chrome
...tak ako v pripade 1.2 a 1.4TSI - problemy s retazou. nic nevyriesitelne.
MickeyMon
27/6/2012
Windows Firefox
No ked sa ti stretnu ventily, tak panboh zaplat za taky "problemik" s retazou. A co cidla - krasa nevidana u THP.

A ked uz si nacal TSI - parada, ze zvolavacka nie je - ved mame len kusove problemy.
1. Tak preco je problem s kulanciou ? Preplacaju len cast. Aby neprerobili.
2. Vymenena retaz po 15 tkm zacala robit to iste.
3. Pri cost cuttingu doprcali konstrukciu, takze sa to bude opakovat, kym ho majitel nehodi zo skaly. (malo sa to pise, ale hlavny problem s retazami zacal rokom 2008) Test Autobildu 1,4 TSI 122 PS na 100 tkm totizto fical este na NEPOFUJDENOM motore.

PS Tie officialne vyjadrenia VW mam doma (Autobild to uverejnoval).

Otazka je "Ako daleko dotiahol uctovnik u PSA"
Atlis
27/6/2012
Windows Chrome
MickeyMon - myslel som to tak, ze problem z retazou sa da vyriesit 1. vymenou podcas zaruky - to, ze to VAG ignoruje je uz ina story, 2. vymenou retaze uz vo faze vyroby.

Neviem aky problem s cidlami mal/ma 1.6thp.
MickeyMon
28/6/2012
Windows Firefox
Ano, podla BIG manegere sa to da vyriesit, hlavne podla takych, co do toho prd vidia.
Jedna vec je, ze ta retiazka z bicykla je slaba a druha vec je, preco tento problem vznika.
Cielom je vsetko hodit ako spotrebku.
Uz som to pisal n-krat. Turbo motor musi byt drahsi (vyvoj, diely ...) ako porovnatelna atmosfera. Ak nie je, tak ruky prec.
Ak niekto argumentuje mensim obsahom, tak je vedla ako jedla.
Paradoxne ale TSI maju uz pri starte vysoke rezonance pnutia, takze turbo je len dodatkovym problemom.

1,6 THP - zalistuj svetvymi forami - priznaky su vyssia spotreba, "nudzak" - pokles vykonu, niekedy hlucnost.
falcon mieru
29/6/2012
Windows Firefox
keď tu technicky preberáte určité motory rôznych automobiliek, aký je turbo benzín v novom Chevrolete Cruze? Tiež si treba naňho dávať pozor, alebo mudrovať sa začne až keď niečo praskne vo velkom po roku-dvoch prevádzky? To mudrovanie myslím bez urážky, najprv je vždy dlho ticho, dokonca sa propagandisticky vykrikuje aké nové trendy, najnovšie lepšie ale spoľahlivé technológie sú vo vozidle aspoň na 200.000km - a nakoniec je prúser po chvíli záťaže.
Je to niečo iné, ako pri uvádzaní nových modelov - tam je 5-6 rokov ticho, a pri ďalšej generácii tí istí motoristickí novinári už prvý deň spustia, ako bola predošlá generácia slabá v pevnosti karosérie ktorá sa krútila, ako mali problém konkrétne motory, ako odchádzalo to či ono... Teda v tomto prípade o všetkom celé roky vedeli, a mali peniazmi zapchaté ústa i klávesnice, oblbovali potenciálnych kupcov vedome.
Atlis
29/6/2012
Windows Chrome
MickeyMon - no v kazdom pripade ludia tie motory dalej kupuju, 1.6thp je uz druhy rok povazovany za najlepsi maly motor, uvidime co sa bude diat v buducnosti. ja som s preplnovanou 1.6 nadmieru spokojny.

falcon mieru - 1.4T je motor ktory najdes v Astre, takze info o nom najdes vsade. na mna vykonovo ci charakterom nejaky velky dojem ten motor neurobil - ale za to mohla skor mamutia hmotnost astry nez motor sam. v kazdom pripade je to lepsia volba (uzivatelsky) ako prehistoricka atmosfera 1.8i.
MickeyMon
29/6/2012
Windows Firefox
Atlis:
Ano aj 1,4 TSI toho dost povyhraval a kde je dnes ? Na vsetkych "ciernych" strankach autobildu. Sranda, ze len autobild mal gule nieco taketo pustit von.
Ono tie problemy nie su hned a ten rozptyl zaleci od pouzivania, km atd.
Testy motora na 1000 km mam absolutne na haku. Kupovat auto podla toho je blbost.
Neviem ci by som mal odvahu kupit 1,6 THP. Aj ked som zachytil, ze napr. novy soft "uz" pristriekava benzin na chladenie aj na THP - teda je vyssia spotreba, ale lepsia zivotnost. Nemam to ale potvrdene.
Na ecoboosty zatial nic tazke ... v podstate len klasicky priebeh zivotnosti turbo benzinu - pokles vykonu od opotrebenia a stavu vstrekov (test autobild 2.0 ecoboost).
Kazdy co sa trochu tomu venuje, tak ma jasne, ze turbo benzin vznikol kvoli vykonu a nie kvoli spotrebe. Nizka dlhodoba spotreba je smrt pre "low cost" turba.

falcon mieru:
Presne tak to je. Marketing vyhrava ...
Zalezi kolko a kde jazdis, ale kde nie je turbo a vstrek, tak sa nema velmi co potento. Starsia verzia 1,8 mala problem s EGR a predtym aj s olejom. Nejazdil som ani jedno, takze ... ale horuce novinky by som si odpustil.
Ja z "ameriky" nemam dobry pocit, ale to je moja osobna volba. OPEL predava momentalne dost vela a stale je tazko v minuse. Politika uctovnictva.
Atlis
29/6/2012
Windows Chrome
on ten 1.4TSI stale boduje.

uvidime, ako sa bude spravat 1.6thp u bmw, mam dojem, ze citroen im robil za beta testera.

s tou spotrebou je to ptakovina, turbo vie byt uspornejsie ako porovnatelna atmosfera, sam to vidim u seba. ale ano, prirodzene a logicky, turbo bolo vyrobene na vykon - objem nahradzujes preplnovanim.

opotrebenie, vstreky a pokles vykonu nie je problemom vyhradne turbobenzinov. to je problem vsetkych modernych motorov. ak chces nesmrtelny motor, musis si kupit stvorliter s OHV rozvodom a jazdit mozes do aleluja.
MickeyMon
29/6/2012
Windows Firefox
Nech boduje, aspon VW plati novinarov ...

Citroen im ziadneho betatestera nerobil, ale po vyvoji si diely kazdy berie na vlastne triko, takze ... aj odladenost ECU ...

No zalezi od motora, nie je atmo ako atmo, a to iste pri turbe. Vysvetlovat to uz nebudem. Aj preco low cost turbo je lahko "odpalitelne". Nemyslim turbo , ale tesnenia, hlava, ventily, klukovka atd.
To ze ti zerie motor menej, nie je ani tak turbom, ale vstrekom a VTI.

Teraz si prihrejem polivecku - test na 100 tkm Verso 1,8 Valve - motor po rozobrati ako z tovarne ... autobild. Ten isty casak pri ecobooste 2.0 konstatuje pokles vykonu pri 50 tkm.
Takze tak.
Atlis
30/6/2012
Windows Chrome
vies mne je to ryba MickeyMon. budem radsej jazdit 1.6 EB ako 1.8 valve :)

ci niekoho vw z novinarov plati neviem, engine of the year nie je sutazou dlhodobej spotreby a zivotnosti, ale o tom aky motor je celkovo.
MickeyMon
1/7/2012
Windows Firefox
Celkovo co ... ? Ako sa "spuci" na prezentacii ??? ... Tak jo. Ved hovorim, testy na 1000 tkm mam u pr..le.
Atlis
1/7/2012
Windows Chrome
co celkovo. par desiatok novinarov urcite netestuje aku ma motor spotrebu a ci vydrzi pol miliona kilometrov. mozu za to ohodnotit celkovy prejav motora. co na tom nechapes?
MickeyMon
2/7/2012
Windows Firefox
No ved prave celkovy prejav, zvuk ma TSI mizerny, kvalitu otaznu, spotrebu priemernu v triede .... esteze to taha odspodu.
Atlis
2/7/2012
Windows Chrome
zase sem tahas kvalitu a spotrebu... - co to ma s charakterom motora?

zvuk ma TSI 1.4 122k v superbovi nevyrazny, lebo je to malicky motor utopeny v obrovskom aute. 1.4 Twincharger znie docela syto (hovorime o malych stvorvalcoch) a hlavne sprava sa ako podstatne vacsi motor. a predpokladam, ze to novinari ocenuju. nie to ci je kvalita otazna alebo nie.
MickeyMon
2/7/2012
Windows Firefox
1,4 TSI twin - 160 PS - Scirocco - zvuk mizerny.(BTW Nova kluka pri 16 tkm.)

Ze sa to sprava ako vacsi motor ? A co do prdele by asi mali od turba cakat ?
Ze to pojde ako hladka 1,4 ?
Ved vravim - pre teba a novinarov je teda charakter vlastne tah odspodu, teda az ked uz zaberie turbo.
Porsche by malo vytiahnut stary 1,5L so 700 PS zo 70 tych rokov. To je charakter !
Andrej
20/10/2012
Windows Chrome
to je nejaka blbost s tym 1.2 VTI motorom... ved to je ten isty co dava peuegot do 208 nie ? a v 208 ma 60kw a 82k a tu ma mat na take velke auto len 53 kW 72 k ? nejak blbo to teda vyladili
Vložiť nový príspevok
Téma
Nový Citroën C-Elysée (2012)
Meno *
E-mail *
Text príspevku *
Obrázok vložíte pomocou [img]url[/img]
* povinné údaje
Najnovšie príspevky