ČlánkyNovinkyRecenzieO nás
Diskusia k článku
Miso
18/4/2011
Windows Firefox
Chcem sa opytat... neviem presne, co si predstavit pod neprimerane opotrebovanou prevodovkou. Ide o spracovanie riadiacej paky a jej opotrebenie (zniceny kozeny potah) alebo ?? Celkom ma toto vozitko zaujalo, dobry vnutorny priestor, pohodlne sedadla, podstatne krajsi interier ako I30 (aj ked mohlo by to byt este co-to lepsie), dobru vybavu za dobru cenu a v bielej farbe s presklenou strechou je vcelku pekne.
Chystam sa na predvadzaciu jazdu, porovnavat jazdne vlastnosti s 5kovym Golfom asi nema vyznam, ale zaujima ma komfort jazdy na nasich "kvalitnych" cestach.
Richard Hombauer
18/4/2011
Windows Chrome
Vlastnost vacsiny prevodoviek Hyundai / Kia je tazke definovat. Drahy radiacej paky su pomerne jasne, radenie rychlosti ide lahko, ale radenie je take...akoby opotrebovana. Aj skodovka ma podobne spravanie, ale menej vyrazne. Stale to prirovnavam k patrocnej Octavii. Citis akoby kazdy zub, no vies, ze to nie je vyhoda. Lenze, nie je to ani ziadna tragedia. Prevodovka na Citroene C3 je ovela horsia, ani lacne Renaulty sa s ix20 nemozu porovnavat, mozno aj fiatacke radenie by som definoval ako menej kvalitne. Takze ziadna tragedia. Len to nie je radenie ako napriklad na japonskych autach, Fordoch a podobne.
ix20 a Venga su na jazdu po nekvalitnych cestach prisposobene. V tomto smere nemam velmi co podvozku vycitat. V zakrutach na hrboloch, samozrejme, mierne odskakuje, ale opat ziadna tragedia. Podvozok je skratka viac komfortny nez sportovo tvrdy. A to je dobre.
fero
19/4/2011
Windows Opera
Richard mne sa nezda tento motor do tohto auta vhodny , odpor vzduchu ,vaha urcite si jazdil sam ,chcem vediet ,ako je na tom s pruznostou ked ho nalozis predca je to rodinne auto .Vhodnejsia alternativa crdi alebo turbo benzin ako ma Roomster 86k 160nm 1600ot ten dobre taha odspodu a pritom ma dlhe prevody a mensiu spotrebu.
Richard Hombauer
19/4/2011
Windows Chrome
Jazdime vacsinou dvaja, ale je predsa jasne, ze pre caste vozenie styroch dospelych na dlhe trasy:
1. nie je tento model vobec urceny
2. mas k dispozicii lepsie motory, resp. Vengu s 1.6 CRDi.
ix20 je perfektne mestske auto, ktore je mozne vytiahnut aj na vylet, aj na navstevu k starym rodicom, date do toho kopec batoziny a kludne obcas aj celu slovensku rodinku. A v takom pripade fakt ten motor 1.4 staci. Sam som bol prekvapeny (ved mam auto s podobnym motorom aj hmotnostou a ix20 1.4 na mna posobil silnejsim dojmom).
Lacko
29/4/2011
Windows Firefox
Som šťastným majiteľom ix20 1.6 s automatickou prevodovkou.Auto som "kupoval" od novembra minulého roku.Až v januári som si ho objednal,na dodanie som čakal 11 týždňov.Rozhodol som sa správne,som s ním veľmi spokojný.Na moje prekvapenie, spotrebu má menšiu než udáva výrobca a stále klesá,takže dnes po 1000 km sa pohybuje 5,9-6,0 l/100km.Prispieva k tomu aj tempomat, na ktorý som si priplatil.Jazdím v meste,po okreskách i po diaľnici.S hodotením v článku súhlasím.Automatická klimatizácia bola v cene vozidla,ako akcia, nepredpokladám,že by sa dakedy v budúcnosti mala zvlášť platiť.V takom prípade by auto bolo cenovo už nie tak atraktívne.V minulosti by som automatiku nechcel v žiadnom prípade,ale dnes si ju neviem vynachváliť.Motor 1,6 ju zvláda vynikajúco.
Roman
30/4/2011
Windows Internet Explorer
Uz takmer rok jazdim na Venge 1,6 CVVT a auto je to paradne, co sa tyka napadu. Horsie je to s pouzitymi plastami, ktore mi uz chrastia v oblasti palubovky. Idem s tym do servisu. Co sa tyka spotreby, tak v lete je to tych 6,6- 7,0 /100 km a v zime 7,3 - 7,8 l/100 km. Ten usek z Trnavky a spat....to je v poho..tak sa da urobit taka spotreba, aj ta Sered...dialnica 8,5 l pri 130 tke... jazdim zvacsa 110 tkou ked sa neponahlam. Auto je tvrde... Velmi. Na kvalitnych cestych v Rakusku ci Nemecku je to paradne vozenie. Skoda, ze mame cesty v takom zlom stave...Venga a asi aj ix20 trpia :-(.
tony
1/7/2011
Windows Internet Explorer
kúpil som ix20 crdi a poviem, že som viac ako prekvapený, všetky recenzie na diesel boli nie najlichotivejšie,avšak ide veľmi slušne.Doteraz som mal diesle s min.85kw a toto má 66kw,ale musím uznať, že je veľmi "živé".Spotreba 5,2 l/100km, ale je v zábehu(3000km).Priestor a sedenie vyhovuje aj mojej výške 185cm.Keď urobím 400km za deň tak nie som unavený.Vysoký posed urobí svoje. Ale neviem, či to mám len ja, zistil som, že plast, ktorý kryje radiátor pri plynovom pedáli sa zohrieva na dosť vysokú teplotu, v zime to môže byť príjemné, ale v lete sa noha potí. Má to tak byť?
Erik
5/2/2012
Windows Chrome
Som majiteľom IX 20 už 7 mesiacov. Mám najazdených 6800 km. S vozidlom som absolvoval Chorvátsko a je pravdou, že jazda je naozaj veľmi pohodlná, spotreba bola na mojej 1,4 ke pri jazde 110-130 km/h 5,8 L. Jazda v meste je okolo 7,0-7,2 L. Sedadlá sú veľmi pohodlné, riadenie taktiež a čo sa týka prevodovky, tá mala problém asi prvých 3500 km so zaraďovaním 2ky, vždy bolo cítiť, ako nedobre zapadá do zuba.Na to som však bol upozorňovaný výrobcom a teda časom sa to ustálilo a zmizlo. Vozidlo je vo výbave style naozaj dosť vybavené. Od natáčacích svetlometov, po vyhrievané sedadlá, zrkadlá, predného skla,ako aj automatickej klímy, avšak tam, kde vozidlo vybavili, inde šetrili a Bohužiaľ najviac negatívne na vozidle je plastový interiér. Neustále vŕzgajúce a praskajúce rany z A stĺpikov a palubnej dosky a v oblasti rádia. Snažil som sa to veľakrát napraviť, hlavne A stĺpik, avšak montáž spôsobom umelý stĺpik o plechovú karosériu veľa možností nedáva. Taktiež závady neodstránili v servise. Vozidlo v zime vydáva neskutočné zvuky v oblasti interiéru dverí a palubovky. Keď je vozidlo vykúrené na 30 stupňov, nie je nič počuť. Avšak v lete taktiež počúť sem tam palubovku, avšak nie v takej intenzite, ako v zime. To, že je zima a plasty sú stuhnuté myslím, že nie je vysvetlenie, pretože napr. v takej Octavii a pod. ani pri -15 nepočuť vo vnútri zvuky.. Takže asi jedno veľké negatívum tohto vozidla, ktoré hlavne v zime dosť znepríjemňuje kladné pocity z nového auta. Vozidlo je inak po všetkých stránkach naozaj nadštandardné a hlavne veľmi priestranné... Perfektne vybavené, vrelo odporúčam, avšak nie pre detailistov, ako som ja. Komu vadí vŕzgajúci interiér, nech do toho radšej nejde. Apropo ani do Kie Venga, spracovanie plastov ešte na horšej úrovni !
Atlis
5/2/2012
Windows Chrome
chcel by som tych 5.8l pri 110-130 s 1.4 vidiet... sekol si sa bud o 20kmh alebo o liter ;)
Erik
6/2/2012
Windows Chrome
Musíš si počkať na vyjadrenia od ostatných majiteľov. Aj keď pravdou je, že cesta späť už mala spotrebu 6.4 l ! Cesta tam obsahovala mierne klesanie :)
Atlis
6/2/2012
Windows Chrome
vyjadrenia inych majitelov mi nie su potrebne, nejazdim od vcera. 1300kg vaziace, 1.6m vysoke mpv s 90k 1.4 a 5st prevodovkou pri jazde na dovolenku s klimou a co i len ciastocnom nalozeni jednoducho na dialnici 5.8l nezozerie. isiel 99.8% casu tych 110kmh tacho, (realne 103kmh) a parkrat si zrychlil na 130kmh, ked ta z laveho pruhu potlacil nejaky blavak v A8, ktoremu sa do chorvatska ponahlalo. palubak ti standardne premeriava o pol litra. a sme v reali...
VILIAM
12/5/2012
Windows Firefox
ERIK ma pravdu lebo aj ja vlastnim 14mesiacov H IX20 1,4KU STYLE,co sa tyka spotreby tak pod6ljazdim v meste 6.5 spotreba.MAM natom najazdenych 11500km prevodovka pracuje kvalitne okrem tej 2ky niekedy sa tak tasie zaraduje ale nie vzdy ked je motor teply potom je v pohode ,ale inak musim pochvalit cele auto ako dizajnovo a aj exterier je dost slusne a aj vybava auta,musim pochvalit kvalitnu panoramaticku strehu.co mne vadi to je krutiaci moment je mali ale ked zaradis 2ku uz je v poriadku.MOJ syn ma 194cm a sedi slusne nie pokrcene .vrelo odporucam..........
Vlado
21/10/2015
Windows Firefox
Mám ix20, 1,4 CVVT, výbava Style, r.v. 2014, najazdených 12 kkm.

Súhlasím s tvrdeniami, ktoré uviedol autor testu a diskutujúci až na nasledovné detaily:

1. Radenie je OK, žiadne problémy som nezaznamenal.

2. Vŕzgajúce plasty sa doposiaľ nekonali.

3. Roomster v porovnateľnej výbave stál o takmer 5 000 E viac. Ak by som si aj odmyslel zľavy v rámci akciovej ponuky ix20, stále mi vychádzal rozdiel na vyše 3 000 E.

S autom som v meste a na okreskách maximálne spokojný. Pre tieto jazdy som si ho napokon kupoval. Znesie aj diaľnicu, ale tam si jeho výška vyberie daň v podobe vyššieho hluku a spotreby pri rýchlostiach nad cca 115 km/h skutočných (= cca 120 tachometrových). Hluk sa dá vydržať, ale spotreba sa pri reálnych 130km/h blíži k 8 litrom.

Bol som 2x v Chorvátsku v obsadení 4 dospelí + rakvička na streche a auto pri predbiehaní zvládalo celkom slušne zrýchlenie zo 110 na 130-140 km/h. I keď s 90 koníkmi to pri týchto rýchlostiach prirodzene nie je žiadny trhač asfaltu. Spotreba pri 120 km/h cez 8 l (rakvička...

Na záver ešte jeden postreh. Pri vyhodnocovaní spotreby si treba uvedomiť, že tachometer a aj palubný počítač neukazujú presné údaje. V mojom prípade tachometer ukazuje o cca 5% vyššiu rýchlosť a palubný počítač o zhruba 5% nižšiu spotrebu, ako je skutočnosť. Takže trebárs spotreba 7 litrov pri 120 km/h znamená skutočných 7,4 litra pri 114 km/h.
bloke
22/10/2015
Windows Firefox
A ten problém ix20 s údajne konštrukčne nesprávne umiestnenými tlmičmi už je od výroby napravený, alebo je potrebné zlepšiť si jazdné vlastnosti/hlučnosť na normál svojpomocou, "v nejakom" servise za príplatok, kde to vedia?
Pýtam sa, pretože som o tom čítal dávnejšie, no teraz tam stručnú odpoveď nevidím (mnoho strán diskusie) http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=86&t=23198
Vložiť nový príspevok
Téma
TEST: Hyundai ix20 1.4 CVVT
Meno *
E-mail *
Text príspevku *
Obrázok vložíte pomocou [img]url[/img]
* povinné údaje
Najnovšie príspevky