ČlánkyNovinkyRecenzieO nás
Diskusia k článku
Rado
28/2/2011
Windows Internet Explorer
Prosim, prosim ja uz nechcem ziaden Renault....a skodu...uz stacilo...
Rado
28/2/2011
Windows Internet Explorer
Pekna recenzia, len prosiiiim uz ziaden renault a skodu....uz stacilo...
ps1818
1/3/2011
Windows Chrome
"...auto, ktoré má zadné operadlá delené logicky – za šoférom (vľavo) 40 %, za spolujazdcom (vpravo) 60 %. Kto často preváža nejaké dlhšie predmety, vie, o čom hovorím." - môžem poprosiť o vysvetlenie?

Ja to mám tiež takto a práveže sa mi stáva, že by som to privítal naopak. Ak prevážam cca 2m dlhý rebrík (resp. laty) a 3 osoby, neexistuje možnosť prevozu, pretože potrebujem sklopiť (posunúť) aj predné sedadlo.
Zrejme to závisí od konkrétnych potrieb, ale ja ozaj nevidím výhodu takéhoto riešenia.
martin
1/3/2011
Windows Internet Explorer
Záleži, na ktorej strane má auto volant v "originálnom" prevedení. Japonci to majú naopak :-) , tak ako nalievacie hrdlo nádrže, podľa toho spravidla aj výfuk, niekedy ručná brzda atď.
A výhoda, na ktorú sa pýtaš? Napríklad potrebujem vzadu odviezť dve deti a lyže a nechcem aby deti vystupovali smerom do cesty ale na krajnicu.
Palciak
1/3/2011
Windows Internet Explorer
Vdaka za seriozne testy. Prakticke su udaje o nameranom priemere otacania, nameranom hluku, udaj o svetlej vyske podvozka...

VELMI BY SOM PRIVITAL merania /pri manualnych prevodovkach/ o pruznom zrychleni vozidiel. Napr. 60-100km/h pri 4, 5 prev. stupni a 80-120km/h pri 4, 5, 6 prev. stupni. Pri automatickych prevodovkach samozrejme bez udavaneho prev. stupna, avsak namerany cas ukazuje pohotovost automatu.
Je to velmi prakticky udaj pri jazde a vypoveda o pruznosti motora pri beznych, casto vyuzivanych otackach.

Je citit, ze Vase testy nie su "odflaknute" a maju vysoku vypovednu hodnotu pre prakticky zmyslajucich vodicov.

Myslim ze /ne/spolahlivost je asi najvacsim problemom zvlast Laguny.
Richard Hombauer
1/3/2011
Windows Chrome
Na meranie pružného zrýchlenia nemáme techniku. :( To si nedovolíme robiť odhadom či meraniami stopkami... Ale môžeme sa do toho pustiť aspoň orientačne. Vyskúšame, uvidíme. Vďaka za podporu, snažíme sa byť v tomto smere čo najlepší.
ps1818
1/3/2011
Windows Chrome
martin, mám Japonca, mal som Fabiu a obe to majú zhodou okolností rovnako - úzku časť za vodičom. Ručná brzda, veko nádrže a pod. sú mi jasné, ale o toto nejde.
Vyslovene by ma zaujímali rôzne uhly pohľadu na to, kedy je lepšie kde mať úzke a široké zadné sedadlo.
Ak niekto vie, sem s tým! :)
ssamoo
1/3/2011
Windows Opera
Riso- to meranie pruznosti cisto orientacne stopkami robi vacsina webov, takze by som v tom nevidel problem..
Inak s tymi sedackami hovori PS pomerne logicky...dlhy predmet, ktory prechadza az na predne sedacky obmedzi potom sedenie vzadu za vodicom na jedno miesto..keby tam bolo 60% tak si tam sadnu dvaja..
Fizzy
1/3/2011
Windows Chrome
Ano, ale ked chces previest sirsi predmet, napr. som prevazal 2 bicykle, tak som uvital tu moznost, ze som sklopil 60% zadnych sedadiel za spolujazdcom, sklopil som sedadlo spolujazdca a v pohode sme sa odviezli 2osoby a 2bicykle (Seicento). Cize zalezi co, a kolko toho chces odviest. V pripade ze vezies nieco kratsie, tak ti je jedno ci sklopis sedadlo za vodicom alebo spolujazdcom, ale v pripade ze prevazas cca 2m dosky, a su sirsie ako 40% zadnych sedadiel, tak musis sklopit sedadlo spolujazdca, zadne 60% sedadlo a ides. Keby si to mal naopak, tak musis sklopit celu zadnu lavicu.
Saso
1/3/2011
Windows Opera
Ahoj Riso, chcem ta pochvalit za testy, su uplne ine ako na ostatnych weboch. Take uzivatelsky orientovane. Co mi ale celkovo chyba na vsetkych testoch, nie len tvojich-skusit testovat a potom v zavere porovnat zaklad vyssej triedy s lepsie vybavenym a ak sa da rovnako motorizovanym modelom o triedu nizsie. V tomto pripade slusne vybavenu Lagunu so zakladnym Latitudom. Alebo zakladnu Lagunu 2.0i, prip. 1.5 dCi (ak niekto viete o ich teste, prosim link) s lepsie vybavenym meganom/fluencom. Vsade su len testy najdrahsich verzii, ale aj tieto zakladne ponukaju tak isto lepsi priestor, pruzenie, odhlucnenie, bezpecnost atd. ako nizsia trieda. Naopak bude iste horsia dynamika, spotreba, servisne naklady....Viem, ze importer ponuka na testy hlavne plne vybavene verzie, aby sa blysol, ale pre beznych ludi to je nanic. Tymto prikladom som nemyslel len na renault, napr. lepsie vybavena Mazda 3 vs. zaklad Mazda 6 1.8i, Citroen C4 THP/1.6HDi vs. C5 1.8i/1.6HDi atd...
Co sa tyka kufra-zalezi od predmetov. Ak castejsie prevazam kratsie a uzsie veci, je lepsie mat ich za soferom, na dvojsedadle mozem mat "poruke" napr. deti. Ak veziem koberec, karta sa otaca, lepsie je mat letisko az po pristrojovku a uzsiu cast sklapat za spolujazdcom. Osobne mi viac vyhovuje prve riesenie.
Zolee
1/3/2011
Windows Internet Explorer
Ja len to lutujem, že medzi obrázkami sa nedá nájsť obrázok jak ukazuje displej výber hudby (napr. výber za SD karty). Bol by som vdačný keby sa to nejak dalo doplniť:) Ďakujem
MickeyMon
1/3/2011
Windows Opera
Este by som dodal, ze miesto na nohy pre spolujazdca je v tejto triede slusne povedane - slabe.
Xyzo
1/3/2011
Windows Firefox
Bleeee! Uz to v testoch vyzerá na skrytu reklamu lichobežníkových kár.
Palciak
1/3/2011
Windows Internet Explorer
Riso, meranie pruzneho zrychlenia zaberie 10-15 minut. Netreba meranie podla GPS-ka, ale podla rychlomera. Ak ma rychlomer odchylku napr. pri 80-ke, bude mat podobnu pri 120-ke. Mam odskusane meranie casovacom na mobile. Je to jednoduche.

Podla mna je to dolezity udaj. Predbiehaci manever, nahle zrychlenie, alebo bezna situacia v meste pred semaforom ked naskoci oranzova /podradit-nepodradit, stihnem prejst-nestihnem?/.

Myslim, ze tu prichadza vyznam a opodstatnenie dieselovych turbo motorov, alebo napr. TSI-ciek. Samozrejme aj turbo ma neaky reakcny cas.

No a o to ide...
Je velky rozdiel ci po pridani "plynu" motor taha, alebo netaha...

Vacsina beznych ludi ma benzinove motory /bez turba/ a vacsinou nejazdime pri napr. 4.000 otackach kedy maju zvacssa najvyssi krutiaci moment.
Palciak
1/3/2011
Windows Internet Explorer
Riso, aspon mna pri novom /zanovnom/ aute zaujima servisny interval a kolko ma bude stat auto dalej. Ak chces /chcete/ byt najlepsi, mozno staci mailom dovozcovi, alebo predajcovi testovaneho typu napisat ziadost o tieto udaje. Ak chcu predavat, musia s "farbou" von!
Napr.: 30.000km-240 euro
60.000km-320 euro
90.000km-400 euro
120.000km-230 euro
150.000km-320 euro
180.000km-400 euro
Je dolezite kolko stoji nove /zanovne/ auto, ale asi rovnako dolezite kolko ma bude stat jeho prevadzka. Ak je napr. Mercedes drahy ale servis
do 150.000km je zdarma, inak sa k tomu staviam. Ak ma napr. niektora Toyota interval iba 15.000km a zaplatim 6-7 krat, zase kalkulujem.

Nerobim propagaciu ani Mercedesu, ani nahanim Toyotu. Jadzim na Skode /teda skoda hovorit-aspon pre mna/.

Este raz vdaka Riso za tuto stranku. Po udajoch o intervale a cenach myslim ze diskusia sa naozaj ozivi. A ved o to ide.
Atlis
1/3/2011
Windows Chrome
Palciak, ak zaplatis za auto akym je trebars Mercedes C180K 1,5 ceny vacsieho a rovnako vybaveneho Fordu Mondeo 1.6 Ecoboost Titanium, prehliadky zadarmo sa tak nejak ocakavaju...

Inak Toyota uz ma prehliadky skor co 20tis km. Ale to je detail.
aston
1/3/2011
Windows Firefox
Ale nie je to zly napad, tie servisne naklady. Ja sa na to osobne pytam a len malokde mi vedia povedat, kolko stoji vymena oleja atd. A kazde auto ma predpisane ine prehliadky. Napr tak pri Kii cee apostrof D by bolo zaujimave vediet kolko bude stat autorizovany servis pocas zaruky. Kedy maju predpisanu vymenu tlmicov, brzd atd. Mam este udaje z UK, ktore maju svoj vek :) ale aj tak.
Service cost 3yr/60tis km model 2009
Laguna Sport Tourer 2.0 16V - 798
2.0 Dci 150 - 938
Mondeo combi 2.0 Tdci - 821
2.0 - 772
aston
1/3/2011
Windows Firefox
v quidoch, nie v eurach :)
aston
1/3/2011
Windows Firefox
Este pospamujem ked uz kukam do tabulky :), pre zaujimavost.
Avensis D4D 115 PS - 651
Fabia II COmbi 1.9tdi - 762
Saab 95 1.9 TiD 150 PS - 1638
MB C 180K - 957
530d - 968
159 200 PS - 1272
S max 140PS D - 742
X5 3.0d - 1748
Lotus Exige - 3430
EVO X 300PS - 3201
Kia Rio - 1.5 crdi 858
Ford Ka - 508
Grande Punto 1.4 - 1025
Prius - 690.
A uz sa mi nechce pisat :)
Atlis
2/3/2011
Windows Chrome
aston - take ceny za servis mame aj my, akurat su v PLN :P cize 5x lacnejsie ;)

S risom absolutne suhlasim. Napisat servisny interval problem nie je, ale pisat ceny za ukony je nerealne. Ceny sa skutocne lisia od servisu po servis a naviac, teraz, ked v EU moze prehliadky vykonavat kazdy servis, ktory ziska opravnenia od vyrobcu bez straty zaruky, neviem si predstavit ako by bolo mozne take nieco sledovat. Ak ma niekto zaujem o konkretny model, informacie o nakladoch za servisne prehliadky mu poskytne ktorykolvek predajca bez problemov. Informacie o cenach konkretnych ukonov malokedy uvadza na svojich strankach konkretna znacka, castokrat ich na svojich weboch aj uvadzaju konkretni predajcovia, stava sa z toho prostriedok konkurencneho boja - tam aj treba hladat. Je to presne ta ista politika ako v pripade cien aut. U jedneho predajcu bude auto stat 10tis E, u druheho 9,5tis a u tretieho 10,5tis.

Mam dojem, ze taketo poziadavky na recenzie mavaju zvacsa ludia, ktori nikdy nove auto, pripadne auto v zaruke nekupovali alebo nemaju auto vobec. To vsetko nie su otazky na recenzentov, ale na uzivatelov konkretnych modelov. Pre ten ucel existuju klubove weby znaciek, na tie sa treba obratit.
MiFi
2/3/2011
Windows Firefox
Ako majiteľ Renaultu mám pripomienku k "meraniu spotreby" spoliehaním sa na palubný počítač. Bežne sa mi stáva, že mi ukazuje spotrebu o liter(aj viac) na 100km ako je reál. Skutočne jazdím cca za 6,4 l/100km v meste, na rozdiel od "ukazateľa" tvrdiaceho 7,9-8,4 a po "prejazdení" 60 l nádrže "sprosto" vypne ukazovanie zostatku v nádrži(Logicky, veď nemám naftu!!!) a ja najazdím ešte aj viac ako 200km kým mi začne "pípať" palivomer v nádrži(cca 5-7 l do konca) a počítač mi ukáže dojazd ešte cca 115 km - DOBRE SA NA TOM ZABÁVAM ! ! !
ALE "TESTER", BY SI TO MAL OVERIŤ ! ! ! A NIE AUTOMATICKY BRAŤ POČÍTAČ ZA REALITU ! ! !
Richard Hombauer
2/3/2011
Windows Chrome
MiFi, realita je uplne niekde inde. A prave pocitadlo spotrebovaneho paliva v Renaultoch je najpresnejsie vobec. Je totiz prepojene s meracom prietoku paliva. Takze tentoraz places na nespravnom hrobe. Dokonca si ani cintorin netrafil. :)
Palciak
3/3/2011
Windows Internet Explorer
Vdaka, ze pripadnu moznost merania pruzneho zrychlenia pan Richard zvazujete. Zaberie to 10-15 minut.
Nejedna sa o laboratorne meranie v desatinach sekund.

Aj pri "automate" je rozdiel ako dlho rozmysla a kazda sekunda pri predbiehani, alebo stihnutie oranzovej na semafore ma vyznam.

Vykon nie je vzdy vsetko a realna pouzitelnost krutiaceho momentu v otackach na ktorych bezne jazdime ma velky vplyv pohodu pri jazde.
Atlis
3/3/2011
Windows Chrome
Palciak, nic proti, ale ak je na semafore pomarancova, jedine co ta ma zaujimat je, ake mas ostre brzdy a nie ako rychlo ti radi automat...

...a mimochodom VYKON je VSETKO.
aston
3/3/2011
Windows Firefox
Pod ten vykon sa kludne podpisem. To je podstatnejsie pre bezpecnost ako kadejake deformacne zony :).
MickeyMon
3/3/2011
Windows Opera
Toz niektori stale nechapu, ze vykon je odvodeny od krutiaceho momentu a otacok. Ale to pride Palciak, klud.
palčo
3/3/2011
Windows Opera
Testovaná Laguna opäť nemala žiadny úchyt vo dverách pre ich pohodlné zavretie.

Nechýbajú normálne úchyty pre ľahké uchopenie a zatvorenie piatych dverí.

Týmto dvom vetám nerozumiem. A už som prečítal veľa recenzií. Ktoré dvere nemali úchyt?
Richard Hombauer
3/3/2011
Windows Chrome
Najlepšie to vysvetlím na dvoch fotografiách Renaultu Mégane:
http://www.zavolantom.eu/wp-content/galeria/renault/renault_megane_2009/pic250.jpg
- predné dvere majú len to veľké madlo, v prednej časti dverí, t.j. malá páka, horšia manipulácia.
http://www.zavolantom.eu/wp-content/galeria/renault/renault_megane_2009/pic281.jpg
- zadné dvere majú klasický úchyt vo forme priehlbiny, ktorý slúži pre ľahšie (väčšia páka) zatvorenie dverí.
PS. Miesto na priehlbinový úchyt (to je ale výraz) v predných dverách je, na ideálnom mieste, len ho tam výrobca nespravil.

Tá druhá záležitosť (piate dvere) je viditeľná tu (Laguna má dva normálne úchyty - každý na jednej strane, čo veľa výrobcov zanedbáva):
http://www.zavolantom.eu/wp-content/galeria/renault/renault_laguna_grandtour_2010/pic240.jpg
bleee
3/3/2011
Windows Firefox
Ked nie trojblik a otvaranie okien dialkovým tak aspon všimnutím si smiešnych úchytov treba byť odlišný....žeee?
aston
3/3/2011
Windows Firefox
No zlaty moj tie smiesne uchyty su podstatne pre toho kto auto pouziva a nie len onanuje nad Tuningom, Fast magazinom a sleduje Xplod na aukre.....
hmm
4/3/2011
Windows Firefox
- neviem, ked sa vam tie testy nepacia, nikto vas nenuti ich citat si
- pre niekoho to moze byt celkom uzitocna informacia co tam je a co tam nie je, a je to jedno ci chce byt autor odlisny alebo nie
- mne sa to celkom dobre cita, lebo tieto testy su pisane podla mna uzivatelsky privetivo, cize mne vyhovuju
- informacie ktore mne chybaju v testoch na tejto stranke sa daju dohladat zasa v inom teste na nete

a o to ide, kazdy test je jedinecny tak isto ako autor ktory testoval dane vozidlo, cize dva rovnake nazory je tazko najst, aj tak si clovek ktory sa rozhodne pre to auto musi vytvorit vlastny nazor.
Atlis
4/3/2011
Android Android
hmm ma pravdu. Ludia su nauceni, ze sa im teraz vsetko naserviruje na tacke. Lenivost vladne svetu. Sudit auto podla jedneho testu, ci riadit sa jednym testom je zcestne. Vyhladat dva-tri ine predsa nie je problem. No teda jedine, ze dany jedinec je internetovy analfabet a jediny jazyk ktory ovlada je zahoracka slovencina... to sa potom cita inde tazko. Mna osobne aj tak najviac zaujimaju videotesty. Je si pri nich lahsie vybavit proporcie, interakcia prezentera s autom je detailnejsia ako pekna fotka aj ked fotografia je zase bohatsia o detaily a dava cas. No a prirodzene, najdolezitejsi je osobny kontakt. Uz len staticky vyzera auto castokrat inak ako v riadkoch testov, nehovoriac o jazde samotnej, len ktora odhali ci to ci ono auto hra na tych nasich spravnych strunach... mnohokrat som sa presvedcil na vlastnej kozi, ze auto, ktore sa mi pacilo na obrazkoch bolo po testovacej jazde sklamanim. Aleprave tie opacne skusenosti, tak ako v mojom pripade jazda C5 ci Accordom, kedy auto mnou opomyjane sa ukazuje ako obrovskym pozitivnym prekvapenim... howg.
mino
26/1/2013
Android Android
Zdravym,je to mimo temy ale mam moznost kupyt lagunu rok 2008.v plnke automata.2 liter nafta.chcem sa spytat su tie automaty poruchove
?
Nový Renault Laguna (modelový rok 2013) |&nbs
16/4/2013
unknown unknown
[...] si: TEST: Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi (28. 2. 2011) Prečítajte si: TEST: Renault Laguna Black Edition 2.0 dCi (27. 1. [...]
Frenky Frenky
4/9/2013
Windows Firefox
Som zvedavy čo sa dočítame v teste o Passatoch a Golfoch variant, šak už Dacia robi krajši interier aj palubovku. Radšej verím majitelovi auta ako človeku,ktory prejde autom 100 km!!!!! O motoroch v Passatoch radšej pomlčim!!!!
Vložiť nový príspevok
Téma
TEST: Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
Meno *
E-mail *
Text príspevku *
Obrázok vložíte pomocou [img]url[/img]
* povinné údaje
Najnovšie príspevky