ČlánkyNovinkyRecenzieO nás
Diskusia k článku
fero
8/2/2011
Windows Opera
Ta spotreba nie je bohvie aka OKT 1.6tdi ma taku istu spotrebu a je lacnejsie o 6000eur neviem ci sa oplati take auto kupit podla mna nie.
Richard Hombauer
8/2/2011
Windows Chrome
Fero, úprimne, porovnávaš dve totálne neporovnateľné autá. S Priusom som strávil týždeň a oproti Octavii je to diametrálne odlišný automobil. Ticho, úžasný interiér, CVT prevodovka, množstvo technológií...
Atlis
8/2/2011
Windows Chrome
velmi pekne skusenosti zaujimaveho auta. ostava len dufat, ze toto nie je jediny clanok na najblizsie dva tyzdne ako v pripade Alfy.

kolegovi pred dvomi tyzdnami prisiel Prius, ale este som nemal cas sa nim povozit. jazdil som iba predchadzajucou generaciou. je to urcite zaujimave jazdenie, v aute bolo prekvapivo vela miesta aj vdaka absencii stredoveho tunela (v porovnani s avensis t25). bohuzial, extremne diskutabilnou je cena priusu. octavia 1.6TDI ktoru spomenul fero stoji vo vybave elegance + automat a par drobnosti tolko co prius, cize vsetko je vporiadku (feri, nedristaj a studuj). lenze octavia 1.6tdi vo vybave elegance a s automatom je za prve kombinacia, ktoru si v zivote nikto nekupi a za druhe je predrazena jak svina. za cenu okolo 25tis E sa uz da kupit velmi slusny sedan strednej triedy. a to je problem...
ssamoo
8/2/2011
Windows Opera
Skusenosti su napisane vyborne, velka pochvala. Uz som aj zabudol, ze Riso mal Prius na test..

Mne sa Prius paci a aj celkovo koncept hybridu. Nemusime sa hrat na ochranu CO2, ale kazdemu ide o nase penazenky, to znamena, ze vo velkom priestrannom aute s vykonom skoro 140k, ktore nesmrdi a je tiche, je aj hodnota 6,5 litra vyborna. V Priuse som zatial jazdil len kratko, takze len par malych postrehov oproti inej Toyote, Auris...nie HSD :)
Paci sa mi posed, priestrannost sa mi zda velmi podobna, taky pocit nadychanosti priestoru a nie "sportovej" utiestenosti ako v pripade nizsich aut typu Astra, Gulietta...
Velmi sa mi pacila prevodovka, velmi jemna komfortna bez trhania. Co sa tyka hluku od podvozka tak bol podobny/rovnaky ako v Aurise s tlmenim a pomerne hlucnymi letnymi gumami, kedze Prius mal setrive Michelinky(resp. nieco ine, ale ECO :)

Co je ale najvacsi problem hybridov vobec, je jednoznacne pristup statu. Danove ulavy, resp. dotacia pri kupe, oslobodenie od cestnej dane alebo cokolvek podobne by velmi potesilo hadam kazdeho..
ssamoo
8/2/2011
Windows Opera
Este som chcel doplnit, ze je jasne ako Prius obsadil prve miesto v spolahlivosti. Minimum pohyblivych casti motora, okrem vnutornej konstrukcie, oproti konvekcnemu pohonu k tomu vyrazne prospelo..
fero
8/2/2011
Windows Opera
Atlis -asi citas ten Novy cas alebo si mimo Pirius stoji strednej vybave 27500eur co je nenormalna cena a okt. elegance1.6tdi 19649eur a spotrebu maju priblizne rovnaku tak asi nevies ratat dokonca Superb 1.6tdi je lacnejsi a chcel som len poukazat ze Pirius je drahy a koly spotrebe by som ho urcite nekupil.
ssamoo
8/2/2011
Android Opera
fero prosim ta nepis sem uz! Nic uzitocne sem nepises, zabrdas, provokujes, nemas skusenosti ani vodicak..
Atlis
8/2/2011
Windows Chrome
fero - vola sa to prius, nie pirius. zakladna vybava priusu, ktora sa vola Prius je asi taka ako u octavie exclusive (v pl elegance). prius stoji 25.500E, octavia 1.6TDI exclusive s DSG 24.679E. par veci ktore ma prius octavke chybaju a naopak, ale aj tak su ceny (cennikove) takmer rovnake.

napis co z toho nechapes, vysvetlim. zacnem sam od seba - prius je, tak isto ako octavka predrazeny. teraz to uz necham na tebe. ides.
fero
8/2/2011
Windows Opera
ssamoo vodicak som dostal na vsetky opravnenia , ked si cucal mliecko a mal si plienocku a nieco som uz odjazdil.Chcel som poukazat ,ze to auto je drahe ,co sa viacerim nepaci.
fero
8/2/2011
Windows Opera
atlis-presna cena okt1.6tdi exclusive s DSG 23179eur -650 premia ano s takou vybavou je aj okt. draha.
Atlis
8/2/2011
Windows Chrome
bavime sa o cennikovych cenach. individualne zlavy, zlavy za stare rocniky apod je uplne ina vec. v pl u toyoty zvacsa nedostanes zlavu ziadnu, ale v nemecku +/- 5%. teraz ale bola na prius z 2010r bola zlava do 10tis PLN (2600E) jestli se nemejlim. to iste plati aj pre octaviu. nema preto zmysel hovorit o nejakych premiach atd. uz len ako priklad uvediem, ze u hondy v pl davaju uz minimalne 2 rok zlavu 10% na vsetky auta. furt. s tym, ze podcas roka ta zlava nie je v cenniku a pred koncom roka sa tam objavi. ano, v principe vyjebavaju so zakaznikmi.
hathaway
8/2/2011
Windows Firefox
Sorry fero, ak som dobre rozumel, ty chceš porovnávať Priusa ktorý patrí po technologickej stránke k absolútnej špičke s nejakou Škodovkou ? To neviem čo si o tom myslieť. A akože Oktávia podľa teba nieje predražená ? Prepáč, ale na to čo je to za lunt, pokiaľ by stála nejakých 14-15000 Eur budiž, ale za tie ceny čo to predávajú, si to môže kúpiť iba človek s veľmi obmedzenou fantáziou. Keď sa nad tým trocha zamyslíš, tak za za tú cenu dá kúpiť aj auto!
Pokial sa nejaká škodovka (alebo iný koncernový výtvor) aspoň priblíži k spoľahlivosti Toyoty , potom možno takéto diskusie budú na mieste , dovtedy bude lepšie ak sa s tým nebudeš strapňovať.
Prius je drahé auto, o tom nieje pochýb, ale sú aj drahšie a nikto sa nad tým nepozastavuje. Preto nechápem prečo ho chce niekto porovnávať s nejakými dieslami a podobne ktoré sú predsa o niečom inom. Keď si chce niekto kúpiť Priusa, musí vedieť prečo si ho kupuje, rovnako ako keď si bude kupovať BMW X6.
Petik
8/2/2011
Windows Mozilla
Fero,
Uz asi tvoje meno vypoveda o tvojich komentoch (nic proti Ferom), akoze "Embéčku" s Toyotou, asi vies ocom je rec,.
aston
8/2/2011
Windows Opera
Pekny clanok a hodnotne informacie, dufam, ze takych bude viac. Jazdil som na starom Priuse len chvilu, ale mne to CVT vadi (A4 3.0 Multi som jazdil dost) a neviem tomu prist na chut. Aku to ma dynamiku v porovnani s normalnym autom? Citit tam 140 PS?
Zaujimavy koncept, ked to bude casom lacnejsie a silnejsie tak to bude parada.
Palciak
8/2/2011
Windows Internet Explorer
Vyborny clanok a hlavne realne postrehy z uzivania Priusa. Super! Mna by zaujimal servisny interval a ceny. Myslim ze majitel tohoto auta ma inteligentne zmyslanie... A Prius je o inteligencii. Prva generacia bola viac-menej hybridna novinka so slabym motorom hlavne do mesta. Prius 2 je plnohodnotne auto. Porovnanie s Octaviou je o vykonoch, vybave a cene. Asi nie o pocitoch zo samotnej jazdy. Ak Vam tu Octaviu teda neukradnu! Co tak porovnanie a Hondou Jazz 1,4 ?? Uznavam, na prvy pohlad smiesne. Ale cena polovicna, realny vykon a spotreba porovnatelna.
Velkost vnutorneho priestoru a vyhlad? Budete prekvapeny! Spolahlivost podobna. Prepacte,
moja uvaha bola pre toho, kto zatial na Priusa nema /i ked sa mu paci/ a pritom trochu premysla. Tento majitel tiez zacinal s Yarisom...
hathaway
9/2/2011
Windows Firefox
Myslím že dynamika danému výkonu zodpovedá. Pri prudkom rozjazde je poznať že ťahajú oba motory naraz a nieje moc porovnateľných áut ktoré by si nenechal za sebou :). Pocitovo je to aj oproti bežnému automatu iné, necítiť žiadne šklbanie, proste stačí pedál držať na podlahe a auto lineárne zrýchluje až do maximálky. Pokial potrebuješ predbiehať pri nižších rýchlostiach (50-90km/h) a zapneš si Power mód, je to o inom, máš pocit že plynový pedál reaguje rýchlejšie ako ho mačkáš.
No tú cenu by som si aj ja vedel predstaviť nižšiu, ale čo už. Za novinky si vždy priplatíš.
fero
9/2/2011
Windows Opera
Petriček asi jazdis na š105 je cas na vymenu !
fero
9/2/2011
Windows Opera
hathawey- ja som nechcel porovnavat okt - Prius to su uplne kons. odlisne auta a viem aj o dobrej spolahlivosti len sa asi mi nepozdavala jeho spotreba asi mas susenosti s Priusom aku mas spotrebu?
Atlis
9/2/2011
Windows Chrome
feri, jazdis s105 21. storocia, takze by som sa velmi nevystatoval ;)
hathaway - dobrovolne priplacanie si za novinky bez znamky nesuhlasu je presne to o com sniva kazde marketingove oddelenie... preto topanky model 2011 stoja o 1/3 viac ako model 2010 ktory vyzera takmer rovnako. gratulujem, prave si sa za pisal do klubu oddanych oviec.
Petik
9/2/2011
Windows Firefox
Ferko,
Petricek jazdi na 130 kW Avensise,.no comment !
,. inak celkovo sa cudujem, ze ludia ako ty sa vobec zapajaju do takychto recenzii, asi sa s embeckami citite menej cenny, inak si to neviem vysvetlit,.
DEVIL
9/2/2011
Windows Internet Explorer
PRIUS som si odskúšal, kedže ho má môj dobrý známy požičal mi ho na 24 hodín a za ten čas som pochopil že najbližšie si kúpim FULL hybrid a pravdepodobne to bude Toyota PRIUS V, uvidíme koľko bude stáť. Bol som zaritým nafťákom ale po tejto skúsenosti s Priusom som zmenil názor, ten PRIUS MÁ NIEČO DO SEBA, fakt som sa cítil aj po dlhej jazde príjemne a kľudne môžem prehlásiť že "PRIUS JE NÁVYKOVÉ AUTO"

Jednoducho výborný pocit, ticho, teplo, pohoda... ...nie je to síce LEXUS HYBRID ale nemá od toho ďaleko!!!! Mžem len odporúčať!!!!
Atlis
9/2/2011
Windows Chrome
Petrik - ty sa nespravas o nic menej ako vidlak dokazovanim aky si tazky frajer, lebo mas 130kW chrochtak od Toyoty. urcite, ze ho mas v kombajne a na hlinach...

Majo - DEVIL - to je asi jedna osoba nie?
MickeyMon
9/2/2011
Windows Opera
Taky navrh pre Risa, ak by sa dalo, porovnavaci test Prius vs Auris HSD. Malo by to byt podobne, ale ... to ze TTT ponuka obe auta na rovnakom trhu, nieco podla mna naznacuje. Neviem, mozno zmeny na pohone ktore by viedli k znizeniu nakladov alebo nieco ine. To len hadam ...
Lubos
9/2/2011
Windows Firefox
Mal som Priusa na par hodin pozicaneho, ked som mal Avensis v servise. Moc ma neuchvatil. Nejde o vykony, tie som od toho auta necakal, skor o jazdne vlastnosti. V Priuse bolo citit jeho vahu a jej divne rozlozenie, zatacanie mu moc nejde a priserne sa naklana. Suvisi to aj s jeho pomerne jednoduchym a hlavne zle odladenym podvozkom. ze auto huci a netaha, by som mu odpustil, vzhladom na jeho pohon a prevodovku, ale co mi vadilo viac, boli priserne ploche sedacky a nekvalitny interier. Toto auto vyzaduje nevrzgajuci interier plny macenych plastov, displayov s jemnou grafikou a samozrejme vybornym odhlucnenim. Toto mu este chyba. Mozno dalsia verzia bude lepsia.
Palciak
9/2/2011
Windows Internet Explorer
Uvadzane spotreby su vzdy len podla palubneho pocitaca, alebo aj prepocet mechanicky? Je bezne, ze PP priklasluju udaj o spotrebe o 0,3-0,5 litra. Ked jazdime dlhsiu trasu napr. 2-3 auta za sebou, ta ista trasa, ta ista vzialenost, rozdiely su aj v pocte km/a to nehovorim o vzdialenosti podla GPS/. Lakavy marketing hovori spotreba napr. 3,8 litra na 100km, realita 5,2 na 98km. Klamu i tachometre 3-10km/dialnicna rychlost oproti GPS/. Velmi rozdielne su spotreby v techn. preukaze toho isteho auta v Europe, alebo napr. v USA. Ved 97% vodicov nevie dosiahnut spotrebu vyrobcu s mechanickym prepocitanim aj ked jazdi podla predpisov. Hybridy maju urcite buducnost, ale sa zabuda ze po 3 a viac rokoch baterie nemaju kapacitu ako nove. Je tiez rozdiel pouzivat hybrid v teplych krajinach /Taliansko a pod./ a podmienkach kde chladnejsie pocasie da bateriam riadne zabrat. Ved zivotnost auta nie je 3-4 roky. Hmotnost baterii podstatne znevyhodnuje dynamiku auta. Aj pripadne nabijanie auta z 220V nemame doma zadarmo. Som za hybridy, ale lakavy marketing vyrobcov ma aj druhu stranu mince. Nie vzdy velmi prijemnu...
EVO
9/2/2011
Windows Internet Explorer
Pocuj Palciak, čím jazdíš ale tachometer ukazuje vždy rýchlosť o nejaké to percento vyššiu ako je skutočnosť, spotreba? VŽDY je odvodená od laboratórnych meraní danej krajiny resp. spoločenstva krajín viď norma USA, Japonska a EU, všade je na to isté auto uvedená iná spotreba takže sa vyhovárať na údaje výrobcu je mnimálne spolovice hlúpe kedže výrobcovia sú viazaný údajmi ktoré boli namerané podľa danných noriem krajiny v ktorej chcú svoje auto predať. Čo sa týka životnosti batérií hybridov rozdelím to na dve časti prvá časť bude TOYOTA a LEXUS (ešte aj Nissan LEAF), a druhá časť bude MERCEDES, BMW, WV, proste EU - TAKŽE SKUPINA PRVÁ: Svoje batérie vyrábajú priamo v Japonsku a ich kapacita sa zmenila po najazdení aj vzdialenosti cez 300000km v NÓRSKU a ŠVÉDSKU!!!! LEN cca o 10 až 15% samozrejme boli aj prípady kedy kapacita batérie padla po 5-tich rokoch až o 40-50% čo sa prejavilo pri cca 3,5% priusov, to však bolo spôsobené hlavne štýlom jazdy!!!! Pri Lexusoch sú batérie vyrábané s veľmi vysokou precíznosťou a ich životnosť je ešte vyššia, pozri si test v nemeckom autobilde kde DLHODOBO testovali prvýkrát v histórii hybrid LEXUS RX400h v teste na 100.000km cca 1rok a potom auto rozobrali do poslednej šrouby a batérie a predstav si

"HYBRIDNÝ LEXUS RX 400h BOLO PRVÉ AUTO V HISTÓRII DLHODOBÝCH TESTOV KTORÉ NEVYKAZOVALO ŽIADNE OPOTREBENIE A VŠETKY DIELY (vrátane batérií) NEVYKAZOVALI ŽIADNE OPOTREBENIE!!!"

Takže vyhovárať sa na životnosť batérií je nerozumné teda aspoň pri lexus-e a priuse.

Potom je tu DRUHÁ SKUPINA: (Mercedes, BMW, WV atď...) ktorým vyrábajú batérie vo fy. Continental v Číne!!!! A TAM BY SOM UŽ TVOJE OBAVY BRAL AKO OPODSTATNENÉ!!! Pozri si AUTOSALON PRIMA.CZ myslím že to bolo v septembri 2010 - zadaj si do vahľadávača TEST LEXUS RX450h AUTOSALON PRIMA STREAM.CZ
Tam nájdeš zaujímavé informácie ohľadom týchto fikcií o životnosti batérií pri toyotách a lexusoch.
EVO
9/2/2011
Windows Internet Explorer
TU JE TEN "VIDEO" TEST: Mýty o Hybridoch: LEXUS RX450h - 2.časť

posuň si video na cca 38 minútu a 30 sekundu, príjemnú zábavu :-)

http://prima.stream.cz/autosalon/516146-autosalon-38
hathaway
9/2/2011
Windows Firefox
Atlis - keby si nikto nepriplácal za novinky, asi by potom žiadne neboli.
Palciak - Ohladom spotreby - minulý víkend som najazdil cca 380km mimo dialnic , spotreba 4,3 - bez snaženia. Jazdím skôr dynamicky. Spotreby píšem podľa palubného počítača, momentálne pracujem na porovnaní so skutočnou nameranou spotrebou, potom dám vedieť či a o koľko sa líší.
Čo sa týka batérií, neviem kde na tieto údaje chodíte. Toyota udáva životnosť batérie ako životnosť auta (predpokladám samozrejme že nemyslia že to vydrží než sa auto rozloží hrdzou :) ) , a pokiaľ si trošku prejdete napr. americké fóra (tam jazdí Priusov najviac), nie sú výnimkou Priusy ktoré najazdili cez 300 000km bez toho aby sa batéria menila. Nový Prius má v podstate rovnakú batériu ako predchádzajúca generácia, takže nie sú to nejaké teoretické predpoklady ale overené skúsenosti.
Batéria je naviac udržovaná elektronikou v podmienkach kedy nedochádza k jej prebíjaniu, ani prílišnému vybitiu, to je tiež jeden z predpokladov dlhšej životnosti. Za prevádzky je zabezpečené aby nebola preťažovaná vysokými odberovými prúdmi, pokiaľ prudšie šliapnete na plyn , automaticky sa nahodí motor a potiahne spolu s elektromotorom.
To je tiež dôvod prečo napr u Plug-in Priusu udávajú rýchlosť na batérie až 100km/h. Použité LiIon batérie majú vyššiu kapacitu aj výkon. Na mojom sa dá ísť tak do 80-85, potom už sa vždy štartuje motor.
Laco
9/2/2011
Windows Internet Explorer
xi xi xi ten test LEXUSu nemá chybu :-D a chlap tam veľmi pekne opisuje a vyvracia "štandartné" mýty okolo hybridov, no určite ak by som si mal vybrať hybrid tak by to bol japonec a s najväčšou pravdepodobnosťou prius plus v sedemmiestnej verzii, skôr by som bral prius plug in ale bývam v paneláku a nemám ho kde dobiť, v robote to nepripadá do úvahy, sme na Slovensku, takže ak mi to vyjde tak by som chcel kúpiť MPV PRIUS+
Atlis
9/2/2011
Apple Mozilla
som jediny, kto podozrieva spam?
Olda
9/2/2011
Windows Mozilla
S velkým zájmem jsem si přečetl tuto, musím říci, velmi pěkně napsanou recenzi. Po přečtení si znovu pokládám otázku proč s novým Priusem ještě nejezdím? Položí-li si podobnou otázku typický český zákazník aut nižší střední třídy, najde pro ni zpravidla několik vysvětlení. Kromě obecných zdůvodnění typu „Japonec až na konec“ nebo „moje TDI žere stejně“ se jádro pudla skrývá přirozeně v ceně auta. Prius ve střední výbavě Sol, kterou autor popisuje, stojí 729 900,- Kč a to rozhodně není málo, uvážíme-li, že podobně velké auto s obdobně výkonným konvenčním motorem a dobrou výbavou opatříte o 200 a více tisíc korun levněji.Dalším faktorem je také vrozená nedůvěra Čechů k technologickým novinkám a jejich praktický pohled na věc.Vzhledem k výše popsanému se obávám, že okruh zájemců bude ještě nějaký čas zúžen na osvícené eko-individualisty nebo trendy zákazníky, kteří na to jednoduše mají.
Laco
9/2/2011
Windows Internet Explorer
je tu SPAM a volá sa Atlis :-) Každý si chváli to svoje však? Mám auto, celkom dobre mi slúži a keď niekto príde s niečím čo by mohlo byť o čosi lepšie alebo nebodaj úplne prevratné tak to musíme rýchlo zničiť - zabiť - zhovadiť alebo čosi podobné! To Je Bohužiaľ typický Slovenský Národ "ÚSPECH SA U NÁS NETOLERUJE!" a nové veci príjmame veľmi ale naozaj veľmi ťažkopádne.
Na druhej strane som rád že existuje pár jednicov ktorí sa neboja ísť do niečoho nového aj keď pri toyote to znie trochu divne kedže oni hybridy predávajú už nejaký ten piatok presnejšie už 14 rokov!!!!!
Prius je mainstreamový automobil a jeho technológia je aj napriek veľkej zložitosti mimoriadne spolahlivá. Ak raz budem na to mať tak som ochotný si priplatiť za PRIUS Hybrid, medzinami bratu keby si povedal pred desiatimi rokmi že prius je drahý tak dobre to by som bral kedže vtedy stál neskutočne veľa a jeho prínos bol minimálny no dnes je to úplne iné praktické, úsporné, bezpečné a mimoriadne spolahlivé auto!!!

Traktori už nemajú dlhú životnosť ešte tak 7-10 rokov a potom...
Zostane nám buď CNG, LPG, Elektro, Vodík alebo Plug in hybrid, ceny pohonných hmôt budú totiž tak vysoké (vďaka naftárskym lobbystom) že si dvakrát rozmyslíš kam pôjdeš a nastane zmena v myslení aj takých ľudí ako si Ty, no možno až potom ti zapne hm tí ľudia mali pravdu, podobne ako tomu je teraz u ostatných automobiliek ktoré si ešte pred pár rokmi ťukali na čelo načo Toyota a Lexus vôbec vyrábajú tie hybridy?????

PRIUS vôbec nie je drahý "DRAHÝ" a keď už je tu aj AURIS HSD v cene od 20790€ v plnej výbave za cca 24000€ a na budúci rok príde cenovo najdostupnejší full hybrid YARIS HSD v cene cca 14000€ čo je porovnateľné s cenou modelu YARIS 1,4D-4D s rozdielom že YARIS HSD bude mať spotrebu podľa noriem EU cca 2l/100km v reálnej prevádzke pri bežnom jazdení bez ohľadu na EKO jazdu cca 3 - 3,5l/100km!!!!!! TO BUDE NIEČO PRE TEBA alebo zostaneš pri Tvojom obľúbenom traktore :-D

P.S. Altis nerob sa veľmi múdry, nie si vševed, ži si svoj život, nemyslím ten byť prilepený len na monitore počítača! Týmto s Tebou ukončujem komunikáciu,nerád sa zaoberám ľudmi ktorí trpia syndrómom menejcennosti a prejavujú to svojou nadradenosťou.
Richard Hombauer
10/2/2011
Windows Chrome
Niekoľko príspevkov pridaných jedným človekom pod rôznymi menami bolo vymazaných. Veríme, že to nebudeme musieť robiť znovu. Prispievajte, prosím, pod jedným menom alebo prezývkou a k veci. Ďakujeme za pochopenie.
aston
10/2/2011
Windows Firefox
Zas si tie plug in hybridy nepredstavujte ruzovo. Ze ako vyrypete so systemom a budete sa lacno vozit. Staci malicka uprava EU kde bude povinna zasuvka povedzme 400V na plug in, sikovna spotrebna dan a sme doma:). Ziaden stat si nedovoli taky vypadok z rozpoctu. A pre tych, ktori tu motaju o zdrazovani cien PHM. Tak si googlite z coho sa sklada cena PHM. A teste sa naivne dalej, ze budete chodit "zadarmo". Naklady na prepravu budu stupat in general a je jedno cim sa budeme prepravovat. Ide len o to, aby kazdy jazdil takym autom, co jemu vyhovuje. Nie je to ziaden big deal.
Atlis
10/2/2011
Windows Chrome
Laco - poznas to: mysliet znamena hovno vediet?

Skusim ti objasnit par detailov, o ktorych si myslis ze vies, ale vies prd. Zacnem od konca tvojho postu:

1. Mam auto s chrochtakom aj benzinom - odkial vies, ze to dieslove je moje oblubene?

2. Yaris HSD bude nepochybne sikovne mestske auto, ale ja uz jedno mestske mam, dakujem.

3. Ford Focus Sedan 1.6T 182k Trend Sport: 20.750E, 0-100s 7.9s, dlzka 4534mm, rozvor 2648mm, hmotnost 1258kg, priemerna spotreba 6.0l (realne 7.5-8l), kufor 475l.
Prius 1.8HSD: 25.500E, 0-100 10.9s, dlzka 4460mm, rozvor 2700mm, hmotnost 1440kg, priemerna spotreba 3.9l (realne 5-5.5l), kufor 445l.

Priplatok za automat pre Focus zatial nie je znamy, zvysok vybavy bude korespondovat s tym, co ponuka Prius. Ak bude automat prikladovo stat 1200E (bezna cena za automaty), aj tak je Focus Sedan lacnejsi o 3.500E ako Prius. Naviac je Focus vacsi, ponuka podstatne lepsiu dynamiku, bude jazdit o vela lepsie a ponuka viac batozinoveho priestoru. Umyselne uvadzam verziu s benzinovym motorom. Rozdiel v spotrebe - 2.5l/100km je tak smiesny, ze si neviem dobre predstavit, preco by niekto obetoval jazdne vlastnosti a nepomerne lepsie vykony za baterky v kufri. Ak by aj benzin stal 1.5E, investicia do Priusu sa nevrati skor ako po vyse 100.000km, cize obycajnemu cloveku po 4-5r, co je presne ten isty pripad ako nezmyselne kupovanie dieslov ak sa jazdi malo.

4. motory s vnutornym spalovanim sa stavaju prezitkom a tym padom aj hybridy, ktore nic neriesia. Elektricke auta tiez prd riesia, neviem ktory normalny clovek si to kupi - neunosne dlhe casy nabijania, smiesne dojazdy a ceny? Argument s lahkou dostupnostou distribucnej siete energie neobstoji, iba ak v pripade miest. Ale to, ze elektrarne zacinaju ledvo tahat potreby domacnosti a nie este aut, je asi maly detail vsak? Jedinym riesenim zda sa su palivove clanky. Natankujes vodik, z vyfuku ide voda. Tankovanie trva 5 minut tak ako teraz. Obmedzenia na dojazd ziadne. S trochou snazenia sa da velmi rychlo vybudovat distribucna siet, ktora moze v principe nahradit stavajucu siet cerpacich stanic.

5. na spolahlivost sa ti mozem vykaslat. Kazia sa vsetky auta, jedny menej, ine viac. A vsetky su stavane na +/- 5r a 150tis km zivotnost bez zavad ci je to Prius alebo nieco ine. Vacsina automobiliek v dnesnej dobe ponuka zakladnu a rozsirenu zaruku, takze ak sa nieco pokazi, tak to opravia. Ako priklad opat uvediem Ford, ktory ponuka Zaruku 12, cize 2r zaruky ako standard a potom kazdy rok predlzenia zaruky stoji 89PLN (v PL), resp 23E. Zaruka zahrna vsetky najdolezitejsie elementy auta ako jeho pohon, elektroniku, podvozok a pod. Zda sa ti 12r zaruka malo?

6. nenarodil som sa na slovensku, nezijem na slovensku, necitim sa ako typicky slovak a co je typicke pre slovensky narod je mi cudzie.

Dufam, ze si si podrobne precital co som napisal, teraz si vydychni, odpisovat nemusis.
Palciak
10/2/2011
Windows Internet Explorer
Vdaka EVO za info o zivotnosti a rozdielnosti pri bateriach hybridov. Budem mudrejsi...
Altis, aspon podla mna spolahlivost aut je jedna z najdolezitejsich veci!! Chybu pocas zaruky treba dokazat, stravit dost casu v servise, neprijemnosti a pod...
Rozdiel KVALITY a SPOLAHLIVOSTI medzi znackami je obrovsky. Mne sa napriklad vzdy pacili francuzske auta. Ale spolahlivost je zufala!!
Aj ked HDI motory su spicka.
Japonske auta boli v minulosti opovrhovane, v sucastnosi su spicka. Hlavne technologicky a tiez spolahlivostou.
Pretechnizovane auta vsak maju rizika, ktore na beznych autach asi nezazijete. Dnes je ovela vacsie percento poruch elektronickych a nie mechanickych. Ked auto napise STOP, zastavi na okraji cesty a nepohne sa dalej. Kvantum cidiel, elektrickych obvodov, tlacidiel, displayov je niekedy na zblaznenie...
Toyota aj Lexus dali za posledne mesiace obrovske miliony dolarov hlavne v USA na zvolavacky, sudne zaloby a mimosudne spory. Kto to zaplati - len zakaznik, ktory berie vsetko co marketing ponuka.
Japonske auta dnes patria k najdrahsim i ked prave kvalita niekedy riadne zaskripe.
Stat musi zvyhodnit majitela hybridu, neplatenie cestnej dane a ine vyhody su nutne.
Je mozne uviest servisny interval PRIUSU a ich ceny?
Myslim ze hlavny zmysel hybridov je mesto. Kratke a caste jazdy, zapchy...
Tam ale vyniknu auta velkosti a hmotnosti Yarisa, pripadne Auris. Aj ked LEXUS ma iny nazor.
MickeyMon
10/2/2011
Windows Opera
Palciak:
"Japonske auta dnes patria k najdrahsim i ked prave kvalita niekedy riadne zaskripe."

Toto si daj na zadne sklo auta a ludia ta budu zdravit klepanim na celo.
Ked uz porovnaj si Avensis vs A4 vs Passat vs CO_LEN_CHCES (priblizne rovnaky motor a vybava).
A co si mam mysliet o predrazenej Octavke ... ?

A neviem co vydrzi dlhsie ako hladky JPN benzin. A ked kvalita zaskripe, tak vacsinou nemas problem so zarukou, na rozdiel nemenovej firmy z "vlkohradu". (to hovorim o svojich vlastnych skusenostiach, bohuzial)
Lubos
10/2/2011
Windows Firefox
Hybrid do mesta je urcite ok, som zvedavy na ten Yaris. Diesel do mesta je urcite hlupost, hlavne v tejto dobe, ked su napriec znackami velke problemy s DPF, hlavne pri kratkych jazdach. Ale hybrid na dlhe cesty zatial nie. A hlavne pre ludi, ktori radi jazdia a dokazu ocenit jazdne vlastnosti. Pre nich Prius urcite nie je...Mozno Honda CR-Z, aj ked tam zase zaostava technika za Toyotou. Ale aspon je s autom zabava.
Palciak
10/2/2011
Windows Internet Explorer
Japonske vyrobky su zvacsa kvalitne a je super ze nie sme odkazani na trapnu pychu VW group a spol./vlastna skusenost/.
Treba hybridy a nove technologie...
Ale ako kazda vec ma dobre a slabe stranky. Podla mna je len pozitivne pre nas zakaznikov hovorit aj o tych slabych strankach.
Pretoze marketing aj japonskych vyrobkov tlaci nam iba vyhody /tiez vlastna skusenost/.
Nezabudajme ze sme na strane spotrebitelov, preto mame byt aj kriticky.
Je velky rozdiel ci japonsky tovar sa vyraba v Japonsku, alebo inde.
Este ze ten PRIUS je japonsky...
MickeyMon
10/2/2011
Windows Opera
Palciak:
Ved prave ja som mal tiez vlastnu oooo skusenost ...
Ono vsade najdes +/- a ja problemy - zalezi ako sa k tomu postavi znacka (resp. k tebe).
Milan
10/2/2011
Windows Internet Explorer
Prius je cool auto, no celkom zaujímavý bude yaris HSD, vyzerá naozaj oveľa lepšie ako terajší yaris a hlavne agresívnejšie!!!
Rasťo
10/2/2011
Windows Internet Explorer
LEXUS LS600h L - stal sa modlou pre tých čo si ho vyskúšali: http://tn.nova.cz/magazin/auta/testy-aut/lexus-masaz-japonskeho-ega.html
ssamoo
10/2/2011
Windows Opera
Yaris HSD by som nejako netlacil...zda sa mi to zbytocne. Ak ma niekto hlboko do penazenky, tak motor 1.0 uplne postacuje...kto s nim mal skusenost, potvrdi. Na to, ze je to tisicka, tak ma vybornu dynamiku, este lepsiu spotrebu a hlavne je to neznicitelny motor..
Atlis
11/2/2011
Windows Chrome
ssamoo, asi sa zhodneme, ze vsetko zalezi od ceny. no kedze toyota nam este stale do hlav husti, ze jej hybridna technologia je cimsi vynimocnym (niektori tomu tu aj veria) a treba za to platit neskutocne peniaze aj po tom, co uz predali viac ako 2 miliony hybridov, obavam sa, ze to auto cenou zabije.
hathaway
11/2/2011
Windows Firefox
Atlis, čítať tvoje názory je naozaj niekedy na smiech. Ona hybridná technológia Toyoty výnimočná je, a to bez ohľadu na to čo si o tom myslíš ty. Alebo má aspoň podobnú technológiu v hybridoch ešte niekto iný ?
Keď hovoríš že spolahlivosť u auta nieje podstatná to si asi naozaj robíš srandu. Samozrejme , pokiaľ si nikdy spolahlivé auto nemal tak to ani nemôžeš posúdiť. Ja napríklad mám už 3 Toyotu po sebe práve kvôli spoľahlivosti. Proste keď dám peniaze za auto, chcem na ňom bezstarostne jazdiť a nie poznať všetok personál servisov.
Čo sa týka toho stáleho omielania ceny - na trhu sú podstatne drahšie autá ako Prius (a veľa krát omnoho nezmyselnejšie) a ľudia si ich kupujú. Prečo vlaste všetci nejazdia na nejakých Dáciách, keď tá má trebárs väčší kufor , je podstatne lacnejšia a má aj svetlá vo výbave ?
MickeyMon
11/2/2011
Windows Opera
Ja ten Lexus chcem a chcem a chcem ... ;-)
Atlis
11/2/2011
Android Android
hethaway - hybridy ma Toyoty a Lexusu v predaji Honda (3 modely, Toyota len dva), BMW, Mercedes. Koncom roka to bude Peugeot. Mimo EU napriklad Ford, Chevrolet... od buduceho roka to bude Opel, Kia, Hyundai, Ford (v EU) a dalsi. Plne elekticke auta su v predaji uz par rokov.

To ze ty tu technologiu povazujes za vynimocnu neznamena, ze je vynimocnou. Hybridna technologia je stara, jej rozsireniu branila iba cena a kapacita baterii. Nie je o nic vynimocnejsia ako bolo ABS v autach v 80 rokoch - v lietadlach bolo ABS uz v 60r. Radary su v autach dva roky, v lietadlach o 40tych rokov. Hud displeje tiez asi dva roky, v lietadlach od 60 rokov. Auta na vodik teraz ledvo jazdia, ale lietadla na vodik boli testovane tiez v 60r. A tak mozme pokracovat donekonecna. Ano uznavam, az na ABS su toextremne priklady. No revolucny kompresor vo VW 1.4TSI pouziva Mercedes od casov motorov pre Messerschmitt Bf-109. Male turbomotory tu boli uz v 80tych rokoch... jednoducho vsetko uz niekto vymyslel, len Toyota na tom postavila svoj marketing a ryzuje.

Co sa tyka spolahlivosti - klidek, jazdim Toyotou a nemam problem. Ale aj Fordom a to iste. Toyota nie je zazrakom spolahlivosti.
hathaway
12/2/2011
Windows Firefox
Atlis sorry, ale možno by si si občas mal prečítať aj čo píšeš a hlavne naštudovať to o čom píšeš. Posledný príspevok svedčí o velmi povrchnej znalosti technológií.
1. porovnávaš paralelný full hybrid ktorý má reálne na trhu jedine Toyota a Lexus s rôzmnymi Mild hybridmi ála honda, alebo slubovanými od kdekoho, od Mercedesu , BMW a podobne. Aj keď pokial si človek pozrie v ich parametroch keď k 3,5 a viac litrovému motoru pridajú 10kW elektromotor a marketingový hybrid je na svete. Nieje hybrid ako hybrid, a neviem potom keď pluješ na marketing Toyoty, čo robia ostatné automobilky ktoré neznalým problematiky podsúvajú toto ako konkurenciu Priusu (viď marketingovú kampaň napr. Hondy - aj keď proti honde nič nemám).
2. Tá druhá časť príspevku je úplne bezpredmetná, áno máš pravdu, všetko tu už bolo, aj elektromobily tu boli, aj benzínové motory aj všetko ostatné. Výnimočné sa to stáva vtedy , keď to niekto dokáže poskladať do plne funkčného celku, uviesť na trh , a úspešne predávať napr. už v 3 generácii (napriek vysokej cene).
Ak niektorý z tých slubovaných projektov dosiahne aspoň polovičný úspech na trhu ako Prius, potom sa bude o čom baviť.
Palciak
12/2/2011
Windows Internet Explorer
Cital som recenzie na vseky auta na tomto webe. Musim s velkym usmevom podotknut
ze keby nebolo Altisa, diskusie by vacsinou vlastne ani neboli...
Vložiť nový príspevok
Téma
SKÚSENOSTI: Toyota Prius (2009)
Meno *
E-mail *
Text príspevku *
Obrázok vložíte pomocou [img]url[/img]
* povinné údaje
Najnovšie príspevky