ČlánkyNovinkyRecenzieO nás
Diskusia k článku
Atlis
16/9/2010
Windows Chrome
Zvlastne, Lexus CT200h s tou vybavou, ktoru bude mat, bude lacnejsi ako benzinova aj dieslova konkurencia v premii (A3, 1er), som zvedavy co na to zastanci cenovej politiky Toyoty Auris HSD...
ps1818
16/9/2010
Windows Chrome
Tak už som tu Atlis, stihol som ťa! :)
Tak to sám vidíš, hybridy vôbec nemusia byť predražené - záleží od toho, kam ho namontuješ. S cenovou politikou Aurisu HSD by som to vôbec neplietol, tie vozidlá majú celkom inú cieľovú skupinu zákazníkov (a teda aj cenovku).
Ty však zrejme narážaš na to, že Auris HSD je v absolútnych číslach relatívne drahší ako jeho konkurencia... To máš tým, že s klesajúcou kategóriou automobilu stúpa percentuálna cenová diferencia medzi konvenčným a nekonvenčným automobilom. To znamená že predpokladám, že napríklad Yaris HSD bude mať cenu okolo 14-15.000 Eur, čo je samozrejme medzi malými automobilmi fakt dosť, ale vzhľadom na ponúkanú technológiu a výbavu to nebude také zlé (podobne ako v Aurise HSD). Keby si dal technológiu HSD do fúrika, tiež bude poooooodstatne drahší, ako bežné fúriky (rozdielom bude práve drahšia technológia). Keby si však dal túto istú HSD povedzme do ťahača (aj keď neviem, načo by mu bolo len 100kW), absolútny cenový cenový rozdiel by bol teoreticky rovnaký ako pri fúriku, ale relatívny (percentuálny) by bol minimálny.
ssamoo
16/9/2010
Windows Opera
Som zvedavy ako bude vyzerat cennik, mam na mysli doplnky, variacie vybav, personalizacia..

ps1818- za cenu 14-15-tis. € so zamerom kupit male auto by som sa radsej videl v Twingu RS alebo v Fiat 500 Abarth..
Atlis
16/9/2010
Windows Firefox
ps1818, dakujem za peknu odpoved :)

budem sa snazit reagovat na vacsinu veci, o ktorych vo svojom prispevku pises :)

takze:

- cena hybridov v premii - ako si si mohol vsimnut, som rad, ze lexus nastavil cenu ct200h tak ako ju nastavil, potvrdzuje to len moje slova, ze v premii si nemoze toyota dovolit robit z ludi blbcov. odporucam moj ostatny prispevok v clanku o aurise hsd, tam o tom dost obsirne pisem.

- co sa tyka kategorii a konvencne nekonvencnych pohonov. bohuzial, to co pises je presne to, co chce kazde marketingove oddelenie dosiahnut, aby si si myslel. a to je cielom mojej kritiky. hybridny pohon v nizsej strednej (a kludne aj kazdej inej) nema byt niecim nekonvencnym, drobnym luxusom pre masy, niecim inym... to je iba oblbovak, hybridny pohon je predsa pohonom alternativnym! mas mat moznost kupit si benzinove auto s najnizsou nadobudacou cenou ale vyssimi nakladmi na palivo, kupit si drahy diesel s nizkymi nakladmi na palivo alebo trafit sa niekde pomedzi. cize kupit hybridnu, alternativnu cestu - stredne vysoka cena a spotreba len o malo vacsia ako u diesloveho pohonu. a este k tomu zachranis prales v brazilii...

a s furikmi by to malo byt rovnake. mozes si ho tlacit sam, namakas sa, ale je to zadarmo. mozes zamestnat na jeho tlacenia fera, bude ta to stat 500 korun a pivo, ale nenadries sa vobec. alebo si vyberies strednu cestu - zamestnas deza, ktory je sice pomalsi ako fero, ale ty nemusis makat, ale musis ho kontrolovat aby ti neukradol furik. no a zaplatis mu len polovicu, aj ta nevie ratat ;)
ps1818
17/9/2010
Windows Chrome
Atlis, skutočne by som neprirvnával hybrid ku "strednej ceste" medzi benzínom a dieslom. Ide možno o "benzín so spotrebou dieslu", ale tú nedosiahol len tak mávnutím čarovného prútika, ale hlavne za pomoci elektromotora a batérií. Tieto dve nákladové položky (samozrejme plus potrebný sersam) sú značne nákladné - to vieš aj sám, to ti asi hovoriť nemusím. Čiže cena vozidla MUSÍ byť zákonite zvýšená o tieto položky. (rovnako aj pri LPG ide o niečo podobné - aby si šetril, musíš najskôr do toho vraziť nejakých 1.000-1.500 eur). Áno, u HSD je to podstatne viac (možno 3-4.000 eur), pretože vývoj nových technológií sa automobilke ešte nevrátil. A čím nižšia kategória auta, tým viac tých 3-4.000 eur pocítiš - je to jednoducho fixný náklad.
To, čo hovoríš ty, je veeeeľmi pekné a aj ja by som si to prial, ale rozhodne to nepatrí do trhovej ekonomiky, ale do rozprávky Alenka z ríše divov (či ako sa to volá) - kým tak nezačne premýšľať trh a kým bude trh ochotný platiť za nové technológie viac, lacnejšie nikdy nebudú (kým sú nové a nezaplatené). Ale to už potom vzniká špirála, o ktorej sme si už nedávno hovorili - keď ľudia nie sú ochotní platiť viac za nové technológie, automobilky nebudú ochotné vrážať peniaze do ich vývoja, keďže sa im nevrátia v želanom horizonte.

Dnes to jednoducho funguje všade (aj čierna elektronika, mobily, počítače,...) tak, že v podstate bohatí a nedočkaví ľudia zlacnia a sprístupnia nový tovar tým menej solventným. Samozrejme za nejaký čas...

A Ssamoo - Fiat 500 Abarth či Twingo RS sú fakt pecka, ale úplne na opačnom konci hodnôt ako prípadný Yaris HSD... To ani nechcem vedieť, čo by si si kúpil za cca 30.000 eur, za ktoré si môžeš kúpiť top technologickú novinku - čistý elektromobil Mitsubishi i-MiEV :)))
ps1818
17/9/2010
Windows Chrome
A Atlis, mimochodom, nemyslím si, že cenová politika Lexusu je zase najako extra sociálna, keďže CT200h je len prezlečený Auris HSD s cenou o cca 8000 eur vyššou. Kde urobili súdruhovia z marketingového oddelenia chybu? Akože priplatiť si 8000 eur de facto za nič (možno iný dizajn a povedzme nejakú pikošku s nákladmi cca 500 eur) je dosť silná káva...
Atlis
17/9/2010
Windows Chrome
:) ps1818, vidim, ze sa snazis silou mocou cenu aurisu ospravedlnit, ale v mojom pripade sa ti to nepodari. :)

za vystrelky sa plati viac v premiovom segmente, nie v mainstreame ;) preto cena ct200h je prekvapivo nizka v porovnani s konkurenciou. prave tu by si mohla toyota dovolit cenu vyssiu ako ma konkurencia, lenze to nerobi. preco? nemoze. ponuka novy model, len s jednou motorizaciou, ktory ma nahradit vsetko. kdezto auris hsd JE alternativou k benzinovemu a dieslovemu aurisu (a konkurencii). pokial toyota chce hybridnu technologiu rozsirit medzi masy a zaplatit vydavky na vyvoj, je chybou, ze chce zarobit prave tu :)

baterka do priusu stoji okolo 2000E ako nahradny diel, takze vyrobne naklady su tak mozno polovica... zbytok je len riadiaca jednotka v cene par obvodov, kable a elektromotor a to je asi tak vsetko za co si moze dat toyota priplatit. cvt prevodovka je len prevodovka, tu mas predsa v aute aj teraz.

ps1818, plne chapem tvoje argumenty a je mi absolutne jasne, preco su z marketingoveho pohladu hybridy drahsie), co neznamena, ze sa mi to musi pacit :) pokial niekto silou mocou chce mat hybrid uz teraz a za cenou ktoru mu momentalne automobilky naserviruju - nech sa paci. :) ja si radsej zaplatim trosku menej za vykonnejsi, tradicny benzinovy variant a za usetrene peniaze budem kupovat trosku viac paliva ;)
Nový Lexus CT 200h | ZaVolantom.eu
20/9/2010
unknown unknown
[...] [...]
Vložiť nový príspevok
Téma
Nový Lexus CT200h - ďalšie fotky a...
Meno *
E-mail *
Text príspevku *
Obrázok vložíte pomocou [img]url[/img]
* povinné údaje
Najnovšie príspevky