Asi nejde o to zbavenie sa na nulu, ale aspoň o dodržanie akceptovateľných hodnôt (ktoré tu už dávno malo byť, a nieje) nato, aby sme nedýchali karcinogénny vzduch a mikročastice, čo je v mestách, v premávke na cestách , či na určitých miestach s nadmernou premávkou (malé obce, dediny) žiaľ čoraz sa zhoršujúcou trendovou skutočnosťou, najmä kvôli dieslom. Ak niekto dokáže taký motor vyrábať a iný len s 5-10-25 násobne prekročenými škodlivinami (nielen NOx škodí), tak nech vyrába len benzínové motory (ak aspoň tie zvládnu +- environmentálne neškodne), alebo šlapacie 4-kolky. Tie správy o špinavosti "moderných" dieslov nie sú nové, a sú v príkrom rozpore s tvrdeniemi niektorých automobiliek, že diesel je v ich určitých komerčných verziách ekologický zelený pohon (rakovinový výsmech).
Osobné dieslové autá treba zaťažiť poriadnymi daňami mestskými poplatkami vrátane vysokých z parkovacích povolení, obmedzujúcich vjazd a pod. Ide tu o hubu, zdravie a životy, takto pred týmto určitým smogom priamo pod našimi nosmi nie je úniku.
http://auto.pravda.sk/doprava/clanok/333745-icct-naftove-motory-su-stale-spinave-limity-prekracuju-az-25-krat/ http://www.aktuality.sk/clanok/277935/zakaz-vjazdu-do-prahy-platit-bude-pre-naftove-motory-od-buduceho-roka/