V rubrike | RECENZIE, TESTY

Značky |

TEST: Renault Fluence 1.5 dCi

Napísané dňa 10 Marec 2010 autor Richard Hombauer

sedan nižšej strednej triedy (nafta, 1.5 dCi, 78 kW, 6-st. prevodovka, 5 000 km)

Technické parametre


Základné údaje
Vlastníctvo opisovaného auta:požičané
Výrobca:Renault
Model a rokFluence, 2009
Motor – objem a výkon1.5 dCi, 78 kW (105 k)
Prevodovka a počet rýchlostímanuálna, 6
Hnacia nápravapredná
Priemer kolies16”
Rok výroby2010
Rok zakúpenia2010
Stav tachometra pri kúpe/zapožičaní4 746 km
Údaje o spotrebe
Aktuálny stav tachometra5 311 km
Dosiahnutá priemerná spotreba 4,8 – 6,0 l/100 km
Štýl jazdeniaúsporný, bez zbytočného brzdenia, diaľnice 130 km/h
Technické údaje
Zdvihový objem valcov1 461 cm3
Najväčší výkon motora 78 kW pri 4000 ot./min.
Výkon na tonu 60,9 kW / t
Krútiaci moment motora 240 Nm pri 2000 ot./min.
Krútiaci moment na tonu 187,5 Nm / t
Maximálna rýchlosť 185 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,4 s
Objem palivovej nádrže60 litrov
Celkové rozmery 4613 (4631) x 1813 x 1477 (1501) mm
Batožinový priestor 496 litrov
Zaťaženie strechy 80 kg
Svetlá výška 119 mm
Rázvor 2703 mm
Priemer otáčania??? m
Prevádzková hmotnosť1 280 kg
Maximálna celková hmotnosť1 777 kg
Maximálna hmotnosť jazdnej súpravy3 077 kg
Maximálna hmotnosť prípojného vozidla 1300 kg brzdeného / 650 kg nebrzdeného
Druh povolených pneumatík 205/65 R15, 205/60 R16, 205/55 R17
Spotreba a emisie CO24,5 l/100km, 119 g/km
Hluk stojaceho vozidla 83 dB pri 3000 ot./min.
Hluk za jazdy73 dB
Servisný interval 20 000 km alebo rok


Renault Fluence 2010

Amerika! Keď som pred asi desiatimi rokmi videl jeden americký časopis, žasol som, že v USA si môžu ľudia kúpiť plnohodnotný sedan za 10 000 dolárov. Pre mňa vtedy neuveriteľná cena. Stále som sa pýtal, prečo niečo podobné nemáme aj v Európe. Už sa nemusím. V Európe sa konečne objavil automobil s normálnym dizajnom, ktorý nenaznačuje hneď z diaľky, že vaše auto patrí medzi najlacnejšie. Automobil s normálnymi motormi a slušnou výbavou, ktorá hneď neznamená cenovku 20 000 eur. Jednoducho, Renault Fluence.

Renault Fluence 2010

Tešil som sa na dobré auto pre bežného Slováka s tradičnou výbavou a priemerným motorom. Dostal som však do rúk automobil v hodnote necelých 19 000 eur s koženým interiérom, vyhrievanými sedadlami a xenónovými svetlometmi… Bez týchto “luxusných” prvkov by testované vozidlo malo štandardnú cenovku 15 890 eur. S benzínovým motorom dokonca len 14 190 eur. A keďže Fluence útočí cenou, začnem hneď ňou.

Renault Fluence 2010

Medzi základnou výbavou Confort a najvyššou Privilege je rozdiel len 1 400 eur, za ktoré dostanete tak veľa, že rozmýšľať nad Confort-om je skôr zúfalstvom než rozumnou voľbou. Okrem priaznivej ceny je Fluence jedinečný aj jednoduchým cenníkom. Načo ponúkať vozidlo nižšej strednej triedy s benzínovým motorom 1.2 65k či 2.0 dCi 150k, keď jeden by bol nedostatočný a druhý by si objednalo možno desať ľudí v krajine? Možno by som však v palete motorov uvítal 1.2 TCE 105k. Dodávaná 1.6-ka je rokmi overená, automobilu určite stačí, a jediná jej nevýhoda je päťstupňová prevodovka, ktorá je s týmto motorom spojená. Ak chcete šesťstupňovú prevodovku, musíte investovať do silnejšieho naftového motora, ktorého výkon a hlavne krútiaci moment sú dostatočné, no kultivovanosť mu veľa nehovorí. Motor 1.5 dCi je jednoducho hlučný, resp. slabo odhlučnený. Klepot nového motora (5 000 km) po naštartovaní aj prudšej akcelerácii vo mne niekedy vzbudzoval obavy. Ja by som tento motor volil len pre Fluence na časté diaľničné použitie, inak by som určite rozmýšľal nad benzínovou verziou. Žiaľ, o tej sa vyjadrujem čisto hypoteticky.

Renault Fluence 2010

Oného pondelka som teda prevzal bordový Fluence v plnej výbave. Chrómované hmlovky aj okenné lišty, náznaky luxusu. Vo vrecku mám kartu Renault, ktorú som z kabáta až do nasledujúceho pondelka ani raz nevytiahol. Kľučka automobilu rozpoznáva moju ruku a vozidlo sa odomkne. Po otvorení dverí si všímam bezpečnostné svetlo v nich. Hurá, nešetrilo sa tu za každú cenu. Tašku si dávam do batožinového priestoru. Je fakt veľký, len pri sobotňajšom nákupe si dávajte pozor, aby vám ramená krytu nepopraskali jogurty v Tesco igelitke. Dosť výrazne totiž po zatvorení zasahujú do batožinového priestoru. Ale sú aspoň pekne oplastované. Pri zatváraní batožinového priestoru si uvedomujem, že Fluence bude patriť medzi tie typické sedany s otlačenými prstami v zadnej časti. Nemá totiž žiaden úchyt pre pohodlné zatvorenie kufra. Fakt nemá. Ja by som tento nedostatok určite riešil hneď po kúpe vozidla. Zavretie batožinového priestoru sprevádza príjemný tlmený zvuk, žiadne lacné buchnutie. Vzadu upozorním na dva páry obrysových svetiel…ani tu sa nešetrilo, a keď sa vám jedna žiarovka vypáli, ostane na danej strane svietiť ešte jedna. Kabát hodím na veľkorysé zadné sedadlá s množstvom priestoru na nohy. Všímam si tiež výduch ventilácie vyššej výbavy medzi prednými sedadlami smerujúci na zadné sedadlá. A nechýba ani zadná lakťová opierka v strednom operadle. Štartujem jednoduchým stlačením tlačidla START. Motor sa rozbehne, svetlá automaticky rozsvietia, elektrické spätné zrkadlá sa odklopia do pracovnej polohy a môžem vyraziť. Pri výjazde z parkovacieho miesta sa spolieham na zadný parkovací senzor. Zvukový. Sedadlá musím pochváliť. Vyhrievanie zapnete jednoduchým tlačidlom na ich boku. Nie je podsvietené, ale aspoň sa nevypína po každom vypnutí motora, ako tomu býva zvykom u iných značiek. Veď zima netrvá jeden deň. Indikácia zapnutého vyhrievania sedadiel je na prístrojovom paneli, ale neviete, či označuje vaše sedadlo, spolujazdcove, alebo obe. Vyhrievanie kožených sedadiel trvá dlhšie (k textilným ho nie je možné zakúpiť), zahrievanie motora tiež. Prekvapený som bol z rýchleho vychladnutia motora. Ono sa mi počas nasledujúceho týždňa celkovo pomerne často stávalo, že som ručičku teploty motora videl v nižšej polohe, než by sa patrilo. Ale všetko ostatné bolo v poriadku, tak som tomu nevenoval výraznejšiu pozornosť. Počas jazdy sa zase trochu nahnevám na Renault, že opäť ignoroval obľúbený trojblik smeroviek. Stierače zjavne pochádzajú z Clia, nie sú také vydarené a ostrekovače majú len po dve trysky. Pri vystupovaní musím upozorniť na chýbajúci úchyt, priehlbinu, vo dverách. Na zadných sa nachádza, na predných len v prípade nižšej výbavy, resp. nekoženého čalúnenia.

Renault Fluence 2010

Prístrojový panel je jednoduchý. V interiéri si všímam kombináciu prvkov z modelov Clio aj Mégane. Prístrojovka je celá analógová a podľa môjho názoru zbytočne naklonená dopredu. Veď aj práca dizajnérov sa musí niekde prejaviť. Zabudovaná navigácia TomTom Carminat pre východnú Európu za naozaj príjemný príplatok (alebo v cene najvyššej výbavy) dostala diaľkové ovládanie z modelu Clio. Trasu tak môže pohodlne nastaviť aj spolujazdec sediaci vzadu. Mne sa toto riešenie celkom páči a ovládací modul navigácie z Méganu mi vôbec nechýbal. Ale osobne by som dal možno prednosť klasickému autorádiu s dobre čitateľným panelom v kaplnke. Výhody veľkého displeja navigácie, ktorá ma v noci niekedy len otravne osvetľovala, totiž nie sú využité aj v prípade ostatných funkcií systému (audio, listovanie zoznamom a podobne). Navigáciu nie je možné vypnúť tak, aby sa na veľkej obrazovke trebárs zobrazoval audio prehrávač. Praktického ovládania pod volantom by som sa určite nevzdával. Ovládací modul klimatizácie je starý známy…z modelov Mégane či Scénic. Oceňujem najmä režimy Fast a Soft, jeden pre plné obsadenie automobilu, druhý pre mňa…osobu, ktorá nemá rada prudký nával studeného vzduchu v lete. Nastavenie klimatizácie mením maximálne raz za mesiac, takže jej vyčítam akurát to, že neobsahuje automatický vnútorný okruh pri zvýšenom výskyte škodlivín vo vzduchu. Na túto funkciu som si veľmi zvykol a v každom vozidle, ktoré ju neponúka, mi chýba. A ešte jedna vec! V prípade stredných výdochov klimatizácie nenastavíte absolútne nič. Zvláštne. Autorádio bolo príplatkové, s AUX aj USB konektorom a hlavne plnohodnotnou Bluetooth konektivitou. Takže pri ďalších jazdách som si sadol do Fluence, stlačil START a nastal nielen štart motora, ale aj pripojenie k môjmu iPhonu, z ktorého sa automaticky spustila hudba. Náhodné prehrávanie skladieb z celej pamäte mobilu občas vystriedal nejaký telefonát. Po bezkľúčovej technológii práve toto považujem za veľký technologický pokrok, s ktorým majú často problém modely, ktorých cenovka začína na dvojnásobnej hodnote Fluence. Kvalita reprodukcie hudby v prípade príplatkového systému Arcamys je dostatočná, dokonca si myslím, že lepšia než v Mégane. Funkciu Loudness som radšej vypol a ekvalizér upresnil nastavením výšok a hĺbok. Príjem signálu FM je štandardný, ani silný, ani slabý.

Renault Fluence 2010

Podvozok Fluence si zaslúži samostatnú pochvalu. Presne na naše cesty. Veľmi dobre si poradí s nerovnosťami, pričom v zákrutách sa správa úplne štandardne. Tak isto si nedovolím nič vyčítať spojke ani prevodovke. Možno nie je najpresnejšia, ale prevodovka určite nebude patriť k nedostatkom, kvôli ktorým by ste zaváhali FLuence kúpiť. To auto je jednoducho dobré. Ale keďže sa niekde šetriť muselo, najslabším miestom je odhlučnenie motora a podvozka. Som presvedčený, že v prípade benzínového motora by bol hluk výraznejší len pri vysokých otáčkach. Z tých mám obavy kvôli päťstupňovej prevodovke a využití Fluence na diaľnici. Pri pomalších trasách to bude určite tiché auto. Diesel sa prejavuje skôr opačne – po štarte a na križovatkách hlučný, autom mierne trasie, ale na diaľnici pri rýchlostiach 120 – 130 km je spokojný. V meste môžete pohodlne a bez obáv jazdiť päťdesiatkou na štvrtom prevodovom stupni.

Otáčky motora:
50 km/h – 3. prevodový stupeň – 2100 ot./min.
50 km/h – 4. prevodový stupeň – 1550 ot./min.
90 km/h – 5. prevodový stupeň – 2250 ot./min.
90 km/h – 6. prevodový stupeň – 1900 ot./min.
130 km/h – 5. prevodový stupeň – 3200 ot./min.
130 km/h – 6. prevodový stupeň – 2600 ot./min.

Týmto sa dostávam k spotrebe. Z Bratislavy na druhý koniec Serede diaľničnou jazdou so 134 km/h na obmedzovači som dosiahol výborných 5,7 litra nafty na 100 km. Pohodlný tempomat používam skôr v meste, v Renaultoch kľudne aj na treťom prevodovom stupni. Ďalší deň som sa zo Serede vybral do Trnavy, odtiaľ s rodičmi do Šamorína, večer naspäť do Trnavy, a potom návrat do Serede. Šiel som “na spotrebu”, väčšinou mimo diaľnic, ale aj na tej som sa nedostal nad 100 km/h a dosiahol som priemer 4,8 litra na 100 km. Ďalšie dni som radšej jazdil diaľnicami a normálnym štýlom (odstupy, žiadne zbytočné brzdenie) s priemerom do šesť litrov, než pomalou úspornou jazdou s o-liter-nižšou spotrebou.

Renault Fluence 2010

Cena a konkurenti

Cenník Renaultu Fluence je zaujímavý. Začína na 11 990 eur, pri leasingu dokonca 10 990 eur a zárukou 5 rokov v cene. Tisíc-eurové zvýhodnenie a predĺžená záruka však platia aj pri “lízovaní” výbavy Exception so základnou cenou 12 990 eur s benzínovým motorom a päťstupňovou prevodovkou. Takže zabudnite na Confort a určite objednajte radšej Exception. Za tisíc eur navyše dostanete zliatinové disky, volant v koži, handsfree kartu Renault, elektricky sklopné zrkadlá, dvojzónovú klimatizáciu s výduchmi na zadné sedadlá a parkovací senzor vzadu. Nič z toho nie sú zbytočnosti, ktoré nevyužijete, tak ani nerozmýšľajte nad základnou výbavou.

Silným konkurentom Fluence je, pochopiteľne, model Mégane. Najmä vo verzii Grandtour s lepším prístupom do veľkého batožinového priestoru a rázvorom náprav zhodným s Fluence. Mégane celkovo ponúka možnosť kúpy benzínového motora so šesťstupňovou prevodovkou. Za rovnaké peniaze však Fluence ponúka o čosi lepšiu výbavu. Od iných výrobcov musím upozorniť na Chevrolet Cruze, s ktorým som bol veľmi spokojný. Ten začína na necelých 12 000 eurách. Škoda Octavia vo výbave “dorodiny” s motorom 1.6 MPI 75 kW, ale slabšou výbavou, stojí necelých 13 500 eur. S naftovým motorom 1.6 MPIS 75 kW ešte o tisícpäťsto eur viac. Dokonca aj staršia Octavia Tour ponúka v cene Fluence výrazne slabšiu výbavu.

Krádeže a bezpečnosť

Renault patrí ku značkám, ktoré sa kradnú minimálne. V pomere ku počtu predaných a dovezených Renaultov sa u nás ukradne len približne 0,20 % vozidiel tejto značky ročne. Škodovka má tento pomer asi 15-násobne vyšší.

V testoch Euro NCAP sa Fluence ešte neobjavil. Výsledky testov určite doplníme.

Renault Fluence 2010

Hlavné klady

cena – dostupný plnohodnotný sedan,
cenovo dostupná bohatá stredná výbava,
komfortný podvozok bez prehnaného nakláňania v zákrutách,
zadné sedadlá s veľkorysým priestorom na nohy,
spotreba pri rýchlej diaľničnej jazde.

Hlavné nedostatky

nekultivovaný naftový motor (hluk, otrasy),
chýba trojblik smeroviek,
ramená krytu batožinového priestoru doň výrazne zasahujú,
chýba úchyt pre zatvorenie batožinového priestoru,
benzím len s päťstupňovou prevodovkou.

Poruchy

Renault bojuje s poruchovosťou, ale v posledných rokoch sa podľa niektorých štatistík zlepšil. V štatistike Autobild TUV report 2010 sa však v prípade 2-3-ročných vozidiel je Clio na 26. priečke, Modus na 46., Scénic na 78., Twingo a Laguna na 87., Mégane na 102. zo 125 priečok.

Spokojnosť s autom: 9/10

1 – totálne nespokojný, 5 – priemer, 10 – maximálne spokojný

Záverečné zhodnotenie

Veziem sa v slušnom sedane za 15 090 eur s 240 Nm naftovým motorom, “kľúče” mám v kabáte na zadnom sedadle, hudba v reproduktoroch pochádza priamo z pripojeného mobilu, cestu sledujem na obrazovke s navigáciou, rýchlosť mám nastavenú na tempomate a dvojzónovú klimatizáciu som si nastavil na 22 stupňov v režime SOFT. Rozbité cesty “vyrovnáva” komfortný podvozok a cestujúci vzadu majú dostatok miesta pre nohy aj na dlhú trasu. Konečne som sa dočkal. Amerika. Keby bol nekultivovaný naftový motor lepšie odhlučnený a vibrácie neprenikali do kabíny alebo keby k benzínovému motoru bola k dispozícii šesťstupňová prevodovka, keby ponúkal trojblik smeroviek a nechýbal mu úchyt krytu batožinového priestora, dal by som Renaultu Fluence desať bodov z desiatich. Takto “len” devät.

(16 hlasov, priemer: 4.69 z 5)




Komentáre

  1. RoCa napísal/a:

    Vyborny test! Kedze som mal moznost odskusat novy Megane da sa povedat ze takmer s identickou pristrojovkou a vybavou, viem presne o com hovoris, bezklucovy system otvarania a startovania, navigacia TomTom, Bluetooth s podporou A2DP pre streaming atd. atd. za tie peniaze sa tazko hlada konkurencia.

  2. deszka3 napísal/a:

    Jednoducho nádhera!

  3. vladik napísal/a:

    Auto sa mi zapáčilo na prvý pohľad, zatiaľ len na monitore :). Čítal som veľa recenzií na Fluence, táto patrí medzi najlepšie, snáď chýba trochu viac o jazdných vlastnostiach v zákrutách, ťah auta do kopca a pod. Vraj sa v zákrutách správa nedotáčavo s nutnosťou častej korekcie volantom a odskakuje zadná časť. Iné recenzie sa ale nezmienili o absencii nastavenia stredových výduchov ventilácie, čo je fakt čudné že to chýba. Podobne je zvláštny servisný interval ak je to správny údaj, len rok? Nie je zrejmé, či sa dá zapnúť iba ventilátor bez klimatizácie. To pre tých, ktorí klímu vo svojom aute nemajú. Zadnú lakťovú opierku mohli skombinovať s otvorom z kufra na dlhé predmety napr. lyže, aspoň za príplatok. Ramená veka kufra zasahujú do priestoru na batožinu, no vzhľadom na veľkosť kufra aj väčší otvor ako u sedanov býva je toto myslím si zanedbateľné. Vcelku výborná výbava a vyvážený dizajn. Ak sa Fluence vyznamená aspoň takou spoľahlivosťou ako Thalia, potom je oprávnený dostať nálepku “za málo peňazí veľa muziky”.

  4. Atlis napísal/a:

    vladik, ako myslis ze sa to bude spravat? je to francuz, takze to bude makke a bude to plavat. zadok tomu odskakuje, lebo to ma nahouby zadnu napravu. ale nerob si starosti, zadok odskakuje aj octavii ci passatu. ramena zasahuju do batozinoveho priestoru aj novej e-klasse a je to absolutne bezne u sedanov, ktore maju vacsi vstupny otvor. do jogurtov som si nikdy tymi ramenami diery neurobil… ku zvysku sa neviem vyjadrit.

    osobne by ma zaujimalo, ci ma fluence vyduchy na nohy pre zadnych cestujucich, co bohuzial nie je tak caste. vela ludi sa rozplyva nad vyduchami na zadne sedacky, ale nikto si neuvedomuje, ze ak treba ohrievat interier, tak sa vzdy zacina od noh. teply vzduch ked ak ti bude fukat do ksichtu, tak sa ti teplo neurobi. v lete naopak chladis hornu cast trupu a to staci nasmerovat predne vyduchy na stred a viac k stropu. po par minutach sa zacnu spolujazdci vzadu stazovat, ze im je zima…

  5. Richard Hombauer napísal/a:

    Vyduchy k noham (pod prednymi sedadlami) boli snad aj v Skode 120, preco by v nejakom modernom aute chybali? Vyduch na zadne sedadla (medzi prednymi operadlami) by mal byt sucastou stredneho prudu, nie spodneho (na nohy). A dolezity je, ak su v aute styria cestujuci, pricom predni uzivaju predne vyduchy a zadni sa nevedia dohodnut – jeden chce chladnejsie, druhy teplejsie. Tak si jeden z nich nasmeruje k sebe vyduch medzi prednymi operadlami a je pokoj.

    Motor je na toto auto dostatocne silny. a krutiaci moment idealny pre danu hmotnost vozidla, vyborny motor pre nase cesty s nasimi predpismi. Skratka, keby nebol taky nekultivovany, tak ani nevaham a urcite ho beriem. Podvozok je komfortny, v zakrutach sa naklana trosicku viac nez standard triedy (Bravo, Megane a podobne), no podstatne viac ako napriklad Cruze. Odskakovanie zadku pri tomto aute snad nebudeme riesit. Je to jednoduchy model, ktory nie je urceny na sportove jazdenie a jeho majitel snad necaka parametre podvozku Fordu Focus. ;)

  6. Atlis napísal/a:

    Ja hovorim o vyduchoch na nohy pre pasazierov VZADU.

  7. Milan napísal/a:

    No ved to iste ti pise Rišo, kedze su pod prednými sedadlami, tak samozrejme sluzia pre pasazierov vzadu.

  8. vladik napísal/a:

    K tomu “odskakujúcemu zadku” a náklonu podvozka – je to subjektívny dojem každého šoféra. Čo jeden považuje za náklon, pre iného je to pohoda. Jazdím na Peugeote 405 GRD, komfortný podvozok, taký typicky mäkký francúz. Oproti tvrdšie naladenej napr. Felicii nemám dojem že zadok v krátkych ostrých zákrutách odskakuje či pláva, celé auto dobre drží stopu bez korekcie volantom. S Fluenceom si treba zajazdiť, to je pre porovnanie najobjektívnejšie. Podľa recenzií to môže byť niečo podobné ako môj PGT – na plynulé komótne jazdenie bez naháňačiek spôsobu plyn/brzda a bez “rezania” zákrut. Proti gustu žiadny dišputát, nech si každý jazdí na tom čo mu vyhovuje. Kto chce “pretekárske” auto, nech sa obzerá po inej cenovej a kvalitatívnej kategórii.

  9. Atlis napísal/a:

    milan – ano mas pravdu, beriem spat.

    vladik – felicia je makka ako blato, 405 je makka ako blato… naviac su to stare auta. podvozky novych aut uplne inak tlmia nerovnosti.

  10. M.M. napísal/a:

    Atlis máš pravdu o podvozku,(už som tu raz písal, že mám feldu, 1.3, 50 kW, ročník 2001.Mimochodom,28.2.2010 mala 9 rokov.Mám na nej iba 48 tis.km, pretože 6 rokov ma do práce vozil švagor. Vykurovaná garáž,čo je hlavné-pôvodný aku).Od výroby mala stabilizátor iba na zadnej náprave.Hneď som objednal stabilizátor aj na prednú nápravu, pretože sa na nej nedalo jazdiť s pocitom bezpečia.Vždy som mal pocit, že sa vykotím, že mi uletí predok.Teraz je o dosť stabilnejšia.Manželka prežila haváriu,prevrátenie naloženej Liazky po šlusdefektu, odvtedy sa kŕčovito chytá dverí a hocičoho,keď prechádzam zákrutu hoci pomaly a keď má pocit, že sa auto nakláňa.Takže stabilizátor aj kvôli nej.

  11. Atlis napísal/a:

    M.M. – mojim prvym autom bol favorit. ovela neskor sme mali ako druhe auto aj volvo 460 a teraz je druhym autom v rodine novy ford ka. vsetky tie tri auta maju spolocnu jednu vec – tuhu zadnu napravu. kym favorit bol makky, ale ako tak stabilny, tak volvo dokazalo zaplavat jak vorvan v japonskom mori ked ho nahanaju rybari. obe auta boli podobne stare – favo ‘92, volvo ‘94. v porovnani s nimi ma ka ultramoderny podvozok. aj ked ma ka kratky rozvor a je uzke, az prekvapivo dobre si dokaze poradit s priecnymi nerovnostami a jazda nim v meste je pozitkom. hlavne v lete, ked sedi na 16″ diskoch s nizkoprofilovymi pneumatikami. podvozok vychadza z uz tak velmi schopneho podvozku fiatu panda/500. ford na nom este dost vyrazne zapracoval.

    ale co som tym vsetkym chcel povedat. vladik – nie je to len subjektivny dojem kazdeho vodica. konstukcia podvozkov sa meni a nastavenie sa od auta po auto lisi. napriklad minuly rok na jesen som jazdil hondou accord a to auto ma podvozok bozsky – komfortny, ale prijemne tuhy. ale jazdil som aj kiou magentis po fl a to auto plavalo nenormalne. zdaleka som si s nim nemohol dovolit to, co s hondou. ano, ak clovek ide len rovno, tak mu mozu byt naklony auta ukradnute. nejake to zhupnutie na nerovnostiach je dokonca ziadane. no caro konci na najblizsej zakrute…

  12. M.M. napísal/a:

    K fordu ka: jedna,teraz už bývalá kolegyňa má predošlý model, môže mať okolo 7,9 rokov,vyskúšal som ho a udivila ma citeľne lepšia stabilita (kolesá v rohoch), ostrejšie brzdy a živý motor. Ale už si nepamätám kubatúru, aj keď som sa vtedy pýtal.Má ho iba pre seba do mesta, spokojná. Druhé majú VW golf variant nafta, tam je rada, že nemusí často radiť.

    K podvozkom: zase súhlasím s Atlisom v tom, že tu nejde o subjektívny pocit ale o to, že zle vyriešený podvozok ťa oveľa skôr dostane do nebezpečnej situácie, pri jazdeckej chybe ťa auto nepodrží ale ty máš čo robiť, aby si nehavaroval. Párkrát som prepískol rýchlosť v dlhej zákrute (bez manželky) a keď som cítil že mi zadná náprava uteká do strany,vyrovnávať nie je kde,našťastie nič neišlo v protismere,nebolo mi všetko jedno. Auto nové,skúšal som, čo dokáže (dokážem?). Taký mráz po mne prešiel…Už dávno to neskúšam !

  13. fender napísal/a:

    MM – stara Ka mala iba motor 1,3

  14. Atlis napísal/a:

    nie, mala motor 1.3, 1.6 a brazilske mali aj 1.0

  15. fender napísal/a:

    ok sportKA a streetKA ti uznavam, ale brazilska nema sancu sa tu objavit (ale aj tak som o nej nevedel:)

  16. mario napísal/a:

    Najsamprv pochvala za výbornú recenizu.

    Chcel by som sa spýtať autora ako je to myslené s tým otváraním auta – “Kľučka automobilu rozpoznáva moju ruku a vozidlo sa odomkne” – ako rozpoznáva? Ale hlavne neviem, ako teda zamykal, keď odchádzal od auta, keď tvrdí, že celý týždeň nyvytiahol kartu z kabáta. A ako je to spojené s nejakým alarmom? Deaktivuje sa alarm nejako automaticky pri priblížení karty alebo ako to je?

    O tej karte a systéme veľa neviem :/

  17. Atlis napísal/a:

    Ked budes nabuduce na parkovisku pred obchodakom, vsimni si, ze niektore auta maju miesto zamku na klucke cierne tlacidlo, pripadne nic. Kartu/kluc mas vo vrecku, priblizis sa k autu, dotknes sa klucky, pripadne stlacis to cierne tlacidlona nej a auto sa odomkne – auto vie, ze si blizko, lebo mas kartu vo vrecku a ta komunikuje bezdratovo s autom a tiez vie, ze sa ma odomknut, lebo mas packu na klucke. Sadnes do auta, stlacis velke tlacidlo START a ides, nic netreba nikam pchat, lebo auto vie, ze si v nom a asi chces aj jazdit. Ked auto zaparkujes, stlacis to iste tlacidlo START(STOP) a motor sa vypne. Vyjdes z auta, oddialis sa na par metrov a auto sa automaticky zamkne – motor je vypnuty, karta nie je v dosahu, tak preco by malo byt zamknute.

    http://www.youtube.com/watch?v=E23daA5ePn8

  18. mario napísal/a:

    Ďakujem za vysvetlenie a link Atlis.

  19. Richard Hombauer napísal/a:

    V teste Grand Scenicu je zretelna fotografia klucky vozidla s handsfree kartou Renault:
    http://www.zavolantom.eu/wp-content/galeria/renault/renault_grand_scenic_2009/pic222.jpg
    To male tlacidlo som nikdy nestlacal, vzdy staci vlozit ruku do medzery za kluckou a snimac ruku rozpozna. Bolo by hlupe, ak by sa auto pri kazdom prechode popri nom odomklo. Ak zaparkujes pred obchodom a v obchode sa priblizis k vykladu, a tym padom k autu, bolo by vyslovene neprakticke, ak by sa odomklo a píplo. A kedze je na aute niekolko specialnych snimacov, vzdialenim sa asi 2 metre od vozidla sa Renault sam zamkne.

    Atlis to inak vysvetlil velmi pekne, len poslednu vetu opravim:
    “motor je vypnuty, karta nie je v dosahu, tak preco by malo byt odomknute”

  20. mario napísal/a:

    Taktiež vďaka za info, už mám o tom reálnu predstavu. Vidím, že som normálka zaspal dobu, keď o týchto supervecičkách ani netuším :)

    Čo sa týka alarmu ten je s tým otváraním nejako automaticky spätý, alebo ho treba najskôr nejako “zrušiť” a až potom otvárať auto, resp.pri zatváraní auta alarm aktivovať?

  21. Atlis napísal/a:

    riso – dakujem, samozrejme malo by “odomknute”

    mario – vsetko zalezi od toho, ci mas alarm kupeny s autom od vyroby alebo je dorabany. ak mas original, tak je vsetko integrovane, ak si ho das dorobit, zvycajne dostavas k autu druhe dialkove ovladanie na aktivaciu/deaktivaciu alarmu.

  22. M.M. napísal/a:

    Tak v sobotu mi moja 9 ročná baterka odišla spať. Ráno do svokry na zabíjačku v poho, večer do garážu už ani raz nepretočila.Dnes som kúpil novú, mohla by vydržať aspoň 5-6 rôčkov. Kolegovia v práci mi hovoria, že od výroby vydržia oveľa viac, ako náhradné, nech sa veľmi neteším. To sa vyrábajú z iných materiálov, či čo?

  23. Bill napísal/a:

    Hledal jsem všude možně recenzi na Renault Fluence a nikde jsem nenašel tak pěknou a místy detailní recenzi. Toto vozidlo je dle mého názoru přímou konkurencí nejen vozidel typu Chevrolet, ale hlavně Škoda Octavia. Fluence útočí na Škodovku hlavně poměrem cena/výkon(velikost, komfort a pod.). Škoda absolutně nemá šanci konkurovat nejvyšší výbavě Fluence za necelých 340 tisíc Kč,-. Za tyto peníze seženete Octavii ve výbavě Prima a nebo Clasik. A jak všichni víme s motorem 1,4 mpi a nebo 1,6 mpi. A kdybychom se chtěli dostat ve výbavě u Škodovky tam, kde je Fluence, musíme si připravit více než 100 tis. na víc. Dá se říci, že Fluence konkuruje přimo Škodě Octavia ve verzi Elegance. A tato stojí přes půl milionu korun. A v takovém případě není co řešit. Chci-li vozidlo s podvozkem požírající nerovnosti, s perfektním prvotřídním vybavením pak jedině mohu uvažovat o Fluenci. Jak Renault předvedl, jde vyrobit vozidlo velké, komfortní se špičkovou výbavou do 340 tis. v benz. verzi. Ano souhlasím – toto je Amerika!!! A ostatní výrobci automobilů, zejména Škoda, by se měli chytit za nos!

  24. Aleš napísal/a:

    Ahoj. Hledám podobnou recenzi na Fluence, ale s motorem 1.6 16V benzín. Tato je pojata prakticky z pohledu řidiče a to je to, co většina zájemců o tento (či jiný) vůz hledá. Díky za pomoc.

  25. Atlis napísal/a:

    M.M. – tvoji kolegovia nemaju tak uplne pravdu v tom, ze nove baterky vydrzia menej. Ale myslim, ze sa s nimi da suhlasit v jednom – ze ak by si nahradil povodnu baterku v aute po 9 rokoch takou istou novou, tak ta nova vydrzi pravdepodobne menej. Nie som specialista “od bateriek” ani elektrikar, ale myslim si, ze kazde auto po urcitom case zacne zrat trosku viac energie. A urcite po 9 rokoch. Vlhkost sa dostane do elektroinstalacie, vznikaju mikroskraty, spoje uz nie su tie co byvali. Ventilator kde-tu zdrhava… To vsetko bude mat vplyv na baterku – resp na jej rychlejsiu smrt.

  26. M.M. napísal/a:

    Vďaka,Atlis.Napadlo ma na druhý deň,keď som novú kúpil,že tá stará vlastne málo bola namáhaná.Prvé roky som chodil so švagrom,ročne som najazdil 5.5 až 7 tis.,auto je vo vyhrievanej garáži.Nemusela často štartovať stuhnutý motor.Ale teplo sa podpisuje na blatníkoch.Už sú dosť hrdzavé, ale piate dvere nie.V lete z nich vyteká vosk.No uvidím, teraz jazdím denne do práce s rodinou,18 km ďaleko,má čas sa nabiť.

  27. Vlado napísal/a:

    Velmi sa mi páči mam dojem že si ho kupim…

  28. mateus napísal/a:

    V máji mi má prísť, objednal som 1,5 dci 105k sivú metalízu. Nenahnevám sa, ak Turci zvýšia svoju produktivitu a budem v ňom sedieť aj skôr :)))

  29. Bill napísal/a:

    for mateus

    tak to ti vcelku závidím. Až budeš mít Fluence tak sem napiš, jak jsi spokojen a první zážitky s ním :) .

  30. Janko napísal/a:

    Kvázi so všetkým čo je v tomto teste uvedené môžem súhlasiť, až na vyjadrenie, že benzínový motor 1,6 alebo naftový 1,5 je pre toto auto postačujúci. Bol som tiež na testovacej jazde a auto má pri vyšších prevodových stupňoch veľmi slabú akceleráciu a je jednoducho lenivé. Chcelo by to jednoznačne mať možnosť kúpiť si minimálne 1,8-čku benzín alebo 1,9-tku až 2,0-liter diesel. Komu motory v ponuke stačia, nech sa páči, ale možnosť výberu výkonu motora by mala byť kôli lepšiemu uplatneniu modelu na trhu istotne väčšia. V tom prípade by s takouto výbavou a cenou bol tento model istotne medzi sedanmi neprekonateľný. Ja osobne by som si ho hneď kúpil lebo som bol jeho vzhľadom unesený ako zvnútra tak zvonku a aj jeho výbavou a cenou, ale výkon je pre mna žiaľ veeeľmi nedostatočný. Páni a dámy z Renaultu, Vám odkazujem: “Vyrobte Fluence s motorom 1,9-2,0 crdi a ďalší deň na to si ho určite prídem kúpiť”

  31. mateus napísal/a:

    Bill – urcite sa podelim o prve pocity a dojmy

    a este odkaz pre Janka: podla vyjadrenia GR Renault Slovakia Richarda Evansona planuju v blizkej buducnosti predavat uz aj na Slovensku motor s 2 litrovym benzinom, takze urcite sa dockas. Ja sosobne si myslim, ze diesel 1,5 vo verzii 105 k nie je az tak nedynamicke auto, sprint z 0-100 za 10,4 pri priem. spotrebe 4,5l je velmi pozoruhodna kombinacia parametrov – a este k tomu ta cena. Pytam sa, ktora automobilka dokaze konkurovat tomuto modelu???

  32. Vlado napísal/a:

    Fluenca 1.5 78 kw 105 koní mám objednaného od 4 februára,mal by som do dostať do 29 apríla,teším sa.

  33. mateus napísal/a:

    Ten datum mas uz potvrdeny z Renaultu? To budes urcite medzi prvymi v SR, potom sem hod nejaku mini-recenziu…rad si ju precitam.

  34. Vlado napísal/a:

    Na papieri mám napísané 29 apríl,ale povedal mi predajca,že sa to môže o dva týždne pretiahnúť,ale dúfam že nie.

  35. Vlado napísal/a:

    Dnes som sa dozvedel,že na budúci týždeň tu bude ,že 6.5-7.5.Vydržím už.

  36. mateus napísal/a:

    Takže koľko si čakal od zadania objednávky???

  37. Vlado napísal/a:

    Objednával som ho 4 februára a dnes mi volal predajca že na budúci týždeň vo štvrtok alebo piatok,bude,ešťe defen loock som si dal namontovať,tak uvidíme.

  38. Bill napísal/a:

    Tak jak chlapi, už máte někdo Fluence? A pro mě nejképe s benzínovou 1.6 . Moc rád bych vaše uživatelské recenze. :-)

  39. peter napísal/a:

    zdravím, ja som si objednal 1,5 78 KW ešte v januári a musím čakať na
    dodanie až do cca 20.6.2010 prvý termín dodania bol pritom koniec apríla

  40. Bill napísal/a:

    No jak tak čtu vaše příspěvky, tak mi z toho vychází, že koupit Fluence je skoro nadlidský úkon :-D . Renault se tedy fakt činí s dodávkami Fluence, jak vidno. Ale opravdu, až budete někdo z vás mít Fluence v benzínu, prosím o vaši recenzi – zde. Díky :-)

  41. mateus napísal/a:

    Už naň čakám od 24.2.2010 a stále nič? Neviem, neviem, ale takto to skôr zákazníkov odradí, ako má prilákaž ku kúpe.

  42. Atlis napísal/a:

    trebalo si kupit auto, ktore je na sklade… kamoska kupila v januari Scirocco, mal byt v aprili a este ho nema. taketo cakanie je uplne normalne, hlavne u aut, ktore su ziadane.

  43. fYASKO napísal/a:

    Rozmyslame doma o autach MÉGANE a FLUENCE, ktore je podla Vas lepsie a preco ? Dakujem za odpoved ! (ide nam hlavne o komfort, spotrebu a vykon)

  44. Richard Hombauer napísal/a:

    ake motory, ake vybavy, do akej ceny?

    “Mégane celkovo ponúka možnosť kúpy benzínového motora so šesťstupňovou prevodovkou. Za rovnaké peniaze však Fluence ponúka o čosi lepšiu výbavu.”

  45. fYASKO napísal/a:

    tak do 15.000 € ( fuuuu, vzdy sme boli za benzin, no neviem, ze ci neprejst na diesel pri FLUENCE … ) _ diky

  46. mateus napísal/a:

    fYASKO, ocakavas od toho auta aj sportove vlastnosti, alebo si skor kludnejsi sofer, co uprednostnuje komfort? ak to prve, ber Megane, v opacnom pripade Fluence.
    Ja mam FLU uz treti den a zatial som s nim velmi spokojny…to auto si ma ziskalo svojim velkorysym priestorom, vybavou, vybornym motorom a super spotrebou. Mozem iba odporucit.

  47. ivan napísal/a:

    mateus, ja by som si kúpil určite Megane, najlepšie CC – to je zážitok.

  48. mateus napísal/a:

    ivan, ako vravim, zalezi na tom, kto ma aky rozpocet a ake pretekarske chute
    ja by som si tiez najradsej kupil ferrari :)

Pridajte komentár