V rubrike | NOVINKY

Značky |

Renault Fluence naživo

Napísané dňa 19 Január 2010 autor Richard Hombauer

Atraktívny sedan nižšej strednej triedy sa dostal do predaja aj u nás. Začína na 10 990 eurách, a to s ESP, ASR, tempomatom, klimatizáciou i plnohodnotnou rezervou.

Rok 2009 bol pre Renault rokom poklesu (-7,8 %), v skupine rástli len predaje značiek Dacia (+20,5 %) a Samsung (+30,6 %). Na Slovensku to bolo inak. V roku 2009 sa predalo 9 668 Renaultov (+66 %) a 2 482 Dacií (+36 %). Podiel predajov Renaultu vo svete automobilov dosiahol minulý rok 3,7 %, na Slovensku 13,4 %. Najúspešnejší bol model Thalia (4 606 vozidiel), potom Clio 3 (2 283 vozidiel), Mégane (1 592 vozidiel) a Sandero (1 442 vozidiel). V roku 2010 sa Renault zamerava na novinky Fluence, Duster, Mégane Coupe Cabrio, Twingo Soupe Cabrio, Mégane RS, Master a ďalšie. Zrejme sa dočkáme aj faceliftu Laguny, ktorá nie je kvôli dizajnu taká úspešná, ako by si Renault prial.

Renault Fluence 2009

Poďme však na prvú novinku značky Renault pre rok 2010. Modely Mégane I Sedan (1996) a Mégane II Sedan (2003) už nenasleduje trojka, ale nový produkt. Fluence sa už nejaký ten týždeň v niektorých krajinách predáva, do našich predajní sa dostáva teraz. Predávať sa bude na celom svete okrem Severnej Ameriky. Výroba prebieha v tureckej Burse.

Základné parametre vozidla nájdete v článku:
Nový Renault Fluence (17. september 2009)

Renault Fluence prináša od základnej výbavy prvky, ktoré sú typické v tejto triede skôr pre vyššie stupne výbav, resp. pre vyššie ceny automobilov. Dizajn automobilu je každého osobná vec, ale Fluence určite nevyzerá tak lacno, ako sa môže zdať z fotografií. 15” kolesá v základe mu však veľmi nesvedčia. Ak vám ide o estetiku, zvážte strednú výbavu na 16” diskoch.

Renault Fluence 2009

Fluence sa pýši niekoľkými chrómovanými prvkami. Zaujímavá je chrómovaná koncovka výfuku či obruč predných hmloviek. Po nasadnutí do vozidla hneď spoznáte Mégane. Prístrojovka je však analógová, s výnimkou palubného počítača a displeja tempomatu. Ten je, mimochodom, v základe. Nikde v cenníku sa neuvádzajú rolovacie záclovnky, a tak predpokladáme, že budú vo výbave už od základu. Ak nie, v strednom stupni výbavy ich určite nájdete. Ten už obsahuje aj výduch klimatizácie na zadné sedadlá. Vzadu poteší aj pohodlná sklopná lakťová opierka. Vpredu zase oceníte sklopné hlavové opierky.

Renault Fluence 2009

TomTom navigáciu neovládate špeciálnou konzolou ako v modeli Mégane, ale samostatným diaľkovým ovládačom. Silno návykovou záležitosťou je handsfree karta Renault. Keď raz nemusíte používať žiadne kľúče a kartu Renault nie ste nútení vyťahovať ani z vrecka, tak už kľúčový systém nikdy nebudete chcieť. V prípade automatickej klimatizácie oceníte režim soft pre pomalší nábeh studeného vzduchu, resp. fast pre intenzívne ochladenie / zohriatie kabíny.

Batožinový priestor s objemom 496 litrov patrí k tým väčším. Rázvor 2 702 mm je už na hrane nižšej strednej a strednej triedy. Šírka kabíny v úrovni lakťov dosahuje 1 480 mm. Svetlá výška zaťaženého vozidla je len 120 mm, čo pomáha znížiť aerodynamický odpor, no Fluence môže mať problém s našimi cestami.

Zaujímavosťou sú aj servisné intervaly pre všetky motory v dĺžke 30 000 km alebo dva roky.

Renault Fluence 2009

Základná výbava Confort (1.6 16V 110k za 11 990 eur, 1.5 dCi 85k za 13 690 eur) obsahuje 5-stupňovú prevodovku, 15” disky, ABS, EDV, ESP, ASR, 6 airbagov, tempomat s obmedzovačom, palubný počítač, predné hmlovky, elektrické vonkajšie zrkadlá, elektrické ovládanie všetkých okien, manuálnu klimatizáciu, rádio s CD (MP3) s ovládaním pod volantom i plnohodnotnú rezervu.

Stredná výbava Exception (1.6 16V 110k za 12 990 eur, 1.5 dCi 105k za 14 690 eur) obsahuje v prípade naftového motora 6-stupňovú prevodovku a ku Confortu pridáva navyše väčšie (16”) disky, chrómované kľučky dverí, kožený volant, hands.free kartu Renault, pozdĺžne nastaviteľný volant, elektrické sklápanie spätných zrkadiel, nastaviteľné oneskorenie zhasnutia svetlometov, dvojzónovú klimatizáciu, dažďový senzor, výduchy klimatizácie na zadné sedadlá, zadný parkovací senzor. Za 150 eur odporúčame dokúpiť Bluetooth.

Confort
Exception
Privilege
1.6 16V 81 kW (110 k), 5-st.
11 990 eur12 990 eur13 390 eur
1.5 dCi 63 kW (85 k), 5-st.
13 690 eur--
1.5 dCi 78 kW (105 k), 6-st.
-14 690 eur15 090 eur


Pri porovnaní cien Confort a Exception sa sami seba pýtame, kto by si už nepriplatil 1 000 eur za toľko príplatkovej výbavy, nehovoriac o tom, že v prípade naftového motora dostanete navyše výkonnejší agregát so šesťstupňovou prevodovkou. V prípade plnej výbavy s benzínovým motorom poteší veľmi priaznivá cena, no otázky vyvoláva 5-stupňová prevodovka.

Zabudnite na Confort 1.5 dCi 85k, keď môžete mať o 7 % drahší Fluence Exception 1.5 dCi 105k s podstatne lepším motorom, prevodovkou aj výbavou.

Verzia Privilege pridáva za 400 eur len automatické stmievanie vnútorného spätného zrkadla a navigáciu TomTom Carminat s mapami Východnej Európy. Navyše umožňuje dokúpenie systému kontroly tlaku v pneumatikách a svetlého koženého interiéru.

Renault Fluence 2009

Renault Fluence určite významne premieša trh so sedanmi nižšej strednej triedy. Už teraz sa musia trápiť vo Fiate s modelom Linea, ktorý je dokonca ešte o triedu nižšie, a ľahké to nebude mať ani Chevrolet Cruze, Škoda Octavia a ďalšie. My budeme Renault Fluence pre vás testovať v prvom marcovom týždni.

Prečítajte si: TEST: Renault Fluence 1.5 dCi (10. 3. 2010)

– GALÉRIA –

(29 hlasov, priemer: 4.48 z 5)




Komentáre

  1. Atlis napísal/a:

    Fluence sa mi nepaci absolutne. No na FL Laguny som zvedavy. Bohuzial, kym nebudu zname nove tabulky poruchovosti terajsej generacie Laguny, nikto ju kupovat ani nebude, pretoze na predchadzajucich generaciach Laguny sa vedel pokazit aj volant…

  2. brudo napísal/a:

    taky nejaky hybrid na live fotkach asi ako sx4 sedan – ked tak velmi chcelo suzuki sedan, ale preco ho spravilo z dobreho krosoveríku, to netusi nik:/

  3. miki napísal/a:

    neviem čo všetci hneď máte plné ústa kritiky, brudo ty choď hneď očnému , nakoľko sx4 sedan a fluence je diametrálny rozdiel. Ten čo povie , že fluence sa mu nepáči, ale že laguna III áno tak tento nemá v hlave celkom usporiadané nakoľko aj jedno aj druhé auto vytvoril jeden a ten istý dizajnér. Mám lagunu II najazdil som na nej zatiaľ 180000 km a investýcie ma vyšli na 2500 eur to jeúplne v pohode. Takže až tak strašne sa to nekazí, lepšie povedané aký pán taký krám. Môj názor ja netvrdím , že fluence je nejlepšie auto na Slovenskom trhu, ale dajme si otázku ktoré iné auto ponúka to čo práve Fluence. A poprosím tých najväčších mudrlantov typu Octávia je symbolom kvality a dokonalosti tý nech si pretrú oči lebo sami neveria tomu čo hovoria.

  4. Atlis napísal/a:

    :D tak teda neviem od coho zacat.

    1. Walter da Silva projektoval Seat Cordoba 2 a ze by to akurat bol nejaky krasavec? Da Silva ale projektoval aj Alfu Romeo 156, ktora bola v dobe uvedena jednym z najkrajsich aut na planete a doteraz je to krasavica. Takze ak Laguna este vyzera k svetu, tak to automaticky neznamena, ze Fluence s papulou zdochlej ryby musi byt zakonite peknym autom (paci sa mi iba na fotke c. 7).
    2. ja mam Toyotu Avensis 2 (2005 pred FL) a investicie ma zatial okrem prehliadok a predpisanej udrzby vysli na asi 100E vratane jednej vymeny stieracov, 2x ziaroviek reflektorov a 6 ziaroviek svetiel vzadu. Najazdenych mam k dnesnemu dnu 143tis km. Takze aky pan, taky kupeny smejd…
    3. ktore auto za cenu Fluence ponuka viac ako Fluence? Neviem. Mozno ziadne, no to neznamena, ze je to dobra kupa. Mimochodom, neviem ci si Octaviou niekedy jazdil, ale akurat ona je velmi dobrym autom.

  5. ssamoo napísal/a:

    Chcel som pouzit Atlisovu Toyotu ako priklad ale pockal som si pokym zareaguje ;)
    Kamarat kupil Avensis 99 2.0 benzin najazdenych 200-tis. Predosli majitel to kupil na Slovensku a investicie pre predajom predstavovali asi 500€ na vymenu gumiciek na napravach a roznych drobnostiach ;) Sucasny majitel do neho leje len benzin a meni olej ;)

  6. brudo napísal/a:

    “s papulou zdochlej ryby” a ja ze dokelu co mi to pripomina:) mne sa pacia fotky 8 a 9 ale to preto ze je auticko v ciernej a fotky su umelo spravene,, takze live car a interier maju značku “awful”

  7. rska napísal/a:

    ADAC 2009: Renault zaznamenal v roku 2008 znacne zlepsenie tykajuce sa vsetkych modelov. Renault Scenic je naspolahlivejsie vozidlo (1,8 pripadov poruchy na 1000 automobilov) a Renault Megane je jednym z lidrov vo svojej kategorii s hodnotou 1,9. Renault Laguna pokracovala v skvelom progrese za posledne roky. Vysledky za rok 2008 ju umiestnili v TOP 3 spolocne s jej premiovymi konkurentmi (2,7). Twingo, Clio, Modus a Kangoo su tiez nemeckou automobilovou asociaciou ADAC oznacene ako „zelene“… tolko k aktualnej kvalite Renaultu…

  8. ssamoo napísal/a:

    Hm ADAC ako vieme ma svoje muchy ;) Mam kamarata, co presiel od Mazda servisu k Renaultu, lebo v Mazde nemali co robit a nezarabal tolko. V Renaulte sa od nastupu, cize od Novembra este nezastavil. A maju problemy hlavne s Thaliami a Meganmi. Nove Megany vraj najviac trpia na tlmice a pohonnu sustavu. On sam ma Avensis ´99 ;)

  9. Klaudius napísal/a:

    Renault išiel kvalitou hore. Ako finál, tak celkovo, niektoré modely v rebríčkoch spoľahlivosti poskočili hore.
    Som z tých, ktorí nad týmto autom po zhliadnutí fotiek ohrnuli nos. Názor som zmenil po prehliadke auta v reáli. Bezchybný, kvalitný interiér, skutočne veľa miesta vpredu aj vzadu, snáď najúplnejšia výbava na trhu, v tejto triede neponúka viac snáď nikto, vzhľadom na to priam bombastické ceny.
    Skúste si nakonfigurovať cenu hoci Octavie s dieslovým 100-koňovým motorom , šesťkvaltom, dvojzónovou klímou, plnou elektrikou, rádiom s CD, tempomatom, cúvacími senzormi atď… Cena bude vyššia, a nie len o 1000,-€…
    Fluence je v skutočnosti kus kvalitného a pekného auta.

  10. marek napísal/a:

    To Klaudius. Suhlasim s tebou. Ja mam presne ten isty nazor. Momentalne je to pre mna na nasom trhu v tejto triede cislo 1. Skuste si to auto pozriet nazivo a urcite zmenite nazor.

  11. MP napísal/a:

    Čo už sa má na Toyote pokaziť, ked tie auta su za opicami, ledva to má el. okná :) ….15 rokov to isté, žiadny pokrok…

  12. MP napísal/a:

    ATLIS, tych 100€ si kde zobral? Kamoš robi v Toyote a nad touto kravinou čo si napísal sa len pousmial….vieš, treba chodiť aj na garančky, ale asi na to nemáš čo?!

  13. Atlis napísal/a:

    Drahy MP :)
    ad 1. – napisal som citujem: “investicie ma zatial okrem prehliadok a predpisanej udrzby vysli na asi 100E”, takze sa s kamosom treba naucit citat s porozumenim, cize garancka = prehliadka/predpisana udrzba
    ad 2. – nemam na to aby som chodil na garancky na slovensku, pretoze som to skusil v nitre a v bystrici a je to banda zdieracov a hajzlikov a vycurankov, ktorym by som auto do ruk nedal uz nikdy v zivote. garancky na Toyo su lacnejsie este aj v Nemecku. Mimochodom zaruka mi padla uz pred dvomi rokmi a vsetky potrebne vymeny naplni, filtrov a pod si robim sam, pripade mi ich robi mechanik v praci, za symbolicku cenu. Diely si kupujem sam od distributorov – hence, ber to ako garancku, len asi 5x lacnejsie.
    ad. 3 za opicami su akurat tak auta VW group a jej podobni. ako priklad uvediem moj Avensis a konkurenciu VW Passat. Diesel s common railom mala prva generacia Avensisu uz v roku 1998. V Passate (a celej VW group) sa objavil common rail pred dvomi rokmi. VW Passat poslednej generacie ma rozsirenu napravu z VW Golf. Posledna generacia Avensisu je vybavena napriklad aj radarovym tempomatom, od tohto roku ide do predaja Auris Hybrid (nizsia stredna trieda), Toyota Prius tretej generacie sa uz predava ako full hybrid od minuleho roka a hybridnu technologiu pouziva Toyota dlhsie, ako cela VW group diesel s common railom. Ekologickym autom v ponati VW Group je 1.9 diesel pumpe duse… V celej VW Group neexistuje ziadne auto s inym ako konvencnym pohonom. Len od minuleho roka zacali ponukat znacky BMW a MB svoje modely s hybridnym ustrojenstvom. V oboch pripadoch sa jedna o podporny elektricky agregat. Taka Honda komercne predava auto na vodikove palivove clanky.

    Takze mily MP. Kraviny o opiciach a stredoveku od baroveho stola s kamosom od zametania v servise Toyoty si nechajte pre stamgastov z krcmy u Jana v Helpe.

  14. tutto napísal/a:

    Vyzera super asi nad nim velmi pouvazujem lebo sa rozhodujem este nad megane ale FLUENCE ma vazne ocaril

  15. Vlado napísal/a:

    Mal som doteraz Clio´02, Kangoo´05 ako rodinne a teraz, ked uz nepotrebujem vlacit kocik, mi pripada Fluence ako jedina volba. V zivote som nemal s Renaultom ziadny problem a to mame v rodine dalsie Kangoo´95(200tis km) a Kangoo´99 (400tis km) a bez vaznejsich problemov.

  16. Atlis napísal/a:

    fluence ma skoro 500l kufor, do toho das kociarik ako nic. teda jedine ze mate dvojicky… ;)

  17. misik napísal/a:

    Vy sa idete posrat niektori… Podla mna vyzera urcite o dost krajsie ako nova laguna. a co sa tyka spolahlivosti tak som toho nazoru ze aky pan taky kram. Jebete na auto, auto jebe na vas. V rodine mame 3 renaulty a ziadny problem.. pohodlie, spolahlivost, priestor, vybava, super cena… Ja nad nim triezvo uvazujem..

  18. Atlis napísal/a:

    misik laguna II – poruchovost skoro 30 percent. priemer v triede je okolo 10 percent. v pripade laguny je velka sanca ze ti nieco odide. v pripade inych aut v triede je to smutna nahoda.

    tak ci tak sa mi laguna paci viac ako fluence. je to moj osobny a subjektivny nazor. megane vyzera ovela lepsie. fluence je paskvil.

  19. Maros napísal/a:

    Atlis, bol by si taky mudry aj bez googlenia? Statistikou TUV sa bude ohanat fakt iba amater.

  20. Atlis napísal/a:

    nie, google dava mojmu zivotu uplne iny rozmer a ziadnou tuv statistikou sa nehanam. poruchovost laguny 2 je legendarna aj bez google. chapem, ze vam majitelom renaultov lezie tento fakt na nervy, ale ja som sa tiez nezosypal, ked toyota ohlasila zvolavacku pre 2 miliony aut tak ako som neprestal pouzivat nokiu ked vymenili 20 milionov bateriek. dokonca povazujem lagunu 3 za velmi dobre auto, co som tu uz napisal niekolkokrat. nemozem za to, ze niekto cez cenovku nevidi, ze fluence je hnusny jak svina. laguna sice tiez nie je najkrajsia a facelift je nutny, ale fluence fakt kope prvu ligu.

  21. ssamoo napísal/a:

    Ta cenovka sa ale aj niekde neprijemne prejavi…bud to bude standardne poruchovost alebo ako v pripade Scenicu neuveritelne zle odhlucnenie a kvalita spracovania…

  22. qwert napísal/a:

    kebyze to vydaju aspon pod znackou dacie, tak poviem no dobre cielovku si to najde, ale ako sa toto moze pacit niekomu kto ma rad megane alebo clio??

  23. Igor napísal/a:

    Fluence ked som videl na obrazku sa mi nepacil to bol fakt,ale odporučam ho vidiet na vlastne oči.To už je oniečom inom.Je to kus paradneho auta. priestoru je tam na rozdavanie,výbava na jednotku,cena tak isto.Jediné čo má neprijemné prekvapilo je iba 5kvalt na benzinovú 1.6 preto uvažujem nad 1.5dci(105koni).

  24. martin napísal/a:

    ja si myslim ze ty co najviac krityzuju si pozreli dve fotky a v zivote nemali renault, pretoze si myslim ze ked niekto napise ze ma ,,papulu zdochlej ryby,, a hned na to ze sa mu paci fotka č.7, tak neviem…..ale to je jedno…..iste je ze ho treba vidiet na zivo, je to naozaj velmi pekne auto a interier je perfektny (hovorim min. o vybave Exception) priestor na zadnych sedadlach nadmerny, planujem ist na skusobnu jazdu uvidime, som zvedavy na ten motor 1,5dci 105k a v neposlednom rade na podvozok, zatial viem len tolko ze predna naprava je z meganu a zadna od nissanu,takze uvidime.

  25. Atlis napísal/a:

    bohuzial, fluence uz som nazivo videl a je to este hnusnejsie ako na fotkach. v kategoriach obludnosti prerobenia hatchbacku na sedan dokonca poraza aj C4 sedan.

  26. Pierro napísal/a:

    Tak zdravim, dnes som sa bol previezt aj ja na Fluance a musim povedat ze za tie peniaze nic lepsieho nezozeniete. ano ma svoje nedostatky a hlavne ja osobne by som mu neodpustil to , ze na to ake to auto ma velky interier(vmiesto vodica), ja sa v nom citim dost stiesnene. moja vyska 198 cm, mam peugot 206 a citil som sa tam priestorovo asi rovnako. ale tolko vybavy z zaklade, to myslim ze mu tu moju nepohodlnost aj mozem odpustit. auto sedi dost dobre na ceste ( jazdil som mesto) a hlavne co je plus je aj zive. ryxlosti sedia a idu lahucko. nato, ze to auto je vyrabane v turecku je dost vysokej kvality.
    PS: tie predne sedacky mohli vypadat sportovejsie. inaksie celkom dobre sa da na tom zviest a viem si predstavit ako pohodlne rodinne auto v tejto triede

  27. marek napísal/a:

    zdravicko mne sa uz sa ten Fluence objednava takze fakt si ho vsetci
    pozrite v skutocnosti a poviete si cena a nove auto..nekupite nikde

  28. anjeldaniel napísal/a:

    Vážení mudrlanti.
    Mne sa tiež už auto vyrába, samozrejme dizel. Som sa v ňom viezol, super jazda, perfektná bezpečnosť, žiaľ šiel som na benzíne, tragicky slabý. Dizel je vraj oveľa živší a tichší. (pozn. predajcu)
    Škodovkári už sa konečne preberte, socík Vám dal asi výchovu. Škodovka bude stále len škodovkou, nič sa nezmenilo. Jazdím na fábiách cez oktávie, až po SUPER B, posledná menovaná sa už skoro podobá autu aj jazdou a poruchovosťou. Zatiaľ najlepšie sa mi jazdilo na YETI. Keby nám pri skúšobnej jazde neodpadli plechy spod motora, tak by sa už dalo na tom jazdiť. Nie som teoretik, viem o čom hovorím, ja na tých autách jazdím…

  29. Atlis napísal/a:

    anjeldaniel – ak je ta 1.5dCi tichsia ako 1.6 benal, tak zozerem zadny naraznik z vetriesky… a tomu, ze svist bali milku do alobalu tiez veris?

  30. ssamoo napísal/a:

    anjeldaniel: “Dizel je vraj oveľa živší a tichší. (pozn. predajcu)” !!!

    To svedci o vsetkom ;)

  31. martin napísal/a:

    mal som moznost si vyskusat Fluence aj v 1,6 benzin aj 1,5dci 105k, to ci je diesel tichsi to neviem, ale nie je hlucny, t.z. ze rodiel medzi nimi nie je ziadny, co sa tyka hlucnosti…..ale co sa tyka chodu motora a akceleracie, tak ma diesel jednoznacne na vrch samozrejme stale hovorim o 1,5dci 105k, 6M, v piatok si ho idem objednavat v tej najvissej vybave a ked mi niekto ukaze auto v takej vybave s takym motorom za taku cenu tak ja ziem ten hore spomynany naraznik z vetreisky.

  32. Atlis napísal/a:

    A usneho ako, vsetko ok? Ta 1.5dCi je sice najvhodnejsou volbou pre to auto, ale ak vsetci neprestanete tvrdit, ze je to taky tichy motor ako 1.6 benzin, tak zacnem pochybovat o vasom psychickom zdravi a kludne si ho objednavajte aj s diskami od Asanti :D

  33. Richard Hombauer napísal/a:

    Pani, nerozumiem, ako moze niekto napisat, ze 1.5 dCi a 1.6 16V mozu byt rovnako tiche. O par hodin tu bude test 1.5 dCi a jedina vazna vec, ktoru tomu autu vycitam, je prave hlucny nekultivovany motor. Ano, desatrocne BMW mojho znameho je hlucnejsie, ale to som pocul z 50 metrov, ze sa uz blizi on. Renaultu vycitam, ze nedal do Fluence 6-st. prevodovku v kombinacii s benzinom, ktora je k dispozicii v pripade modelu Megane.

  34. Kupec napísal/a:

    Po prečítaní recenzie, napísaných príspevkov i odskúšaní si Fluence naživo, som sa rozhodol to auto si kúpiť. A od kúpy ma neodradí ani nejaký antirenaultista Atlis, ktorý si cez svoje toyotokuliare nevidí ďalej od svojho nosiska. Nechcem si ani predstaviť taký svet, kde by boli iba samé toyoty. V takom svete by už pravdepodobne policajti samoženúce sa toyoty nielen brzdili, ale by na ne vodičom museli začať vydávať špeciálne zbrojné preukazy spolu s vakmi na mŕtvoly.

  35. palo napísal/a:

    Takze pani.Zijeme v dalsom tisicroci a stale citam ktore auto je lepsie a ktore horsie.Fluence je pekne auto ako mnoho dalsich aut dnesnej doby.Kazdy zastava nemecku kvalitu, ale prave Wolksvagen isliel s poruchovostou hore pricom si vsetky automobilky polepsili o nejake desatiny.V nesnej dobe neni dobre a zle auto, ale zalezi na tom, na co clovek trafy.Poznam ludi co maju golfa a za rovnaky cas t.j.6-7 r.investovali do opravy viac ako ludia renaulta alebo fiata.A co sa tyka poruchovosti:Francuzi mozu zavidiet nemcom a nemci mozu zavidiet Japoncom

  36. cece napísal/a:

    Co je tak carokrasne na 5, alebo nedajboze 6 stupnovej prevodovke pani, ked aj tak musite STOVKY KRAT DENNE RADIT A STLACAT SPOJKU? Podla mna to bud radi same, alebo to nieje kompletne auto, moze byt akokolvek super a trendy.

    Dizajn – nech auto 0sere opica, vratane “fesnych chick” elektronov (za tie peniaze mam dve sady plechov), je to stale spotrebak s dobrym pomerom cena/vlastnosti, tento ony, fulenc.

  37. Atlis napísal/a:

    Kupec – ja som hocico len nie antirenaultista s toyotokuliarmi. nemozem za to, ze renault v poslednej dobe pusta na trh take paskvily. naopak su auta od renaultu, ktore ma velmi zaujimaju – Megane R26 ci Laguna GT napriklad. Renault by som sa bal kupit len kvoli poruchovosti a hovor si co chces, ich auta su vzdy na chvoste.

    cece – to zalezi od toho, co ma kto rad. automaticka prevodovka je vyborna vec, ale z 5tky do dvojky zatial nepreradi ani ta najrychlejsia dvojspojkova na svete tak, ako to dokaze vodic s manualnou prevodovkou.

  38. Atlis45 napísal/a:

    Atlis co to prosim ta rozpravas je to skutocna prekrasna vybavovo super limuzína.

  39. Atlis napísal/a:

    de gustibus non disputandis…

  40. recenzista napísal/a:

    počúvajte, vlastne prečítajte ma; neviem ako na tom ste mentálne a vekovo zrelí, ale zlatá stredná cesta vedie cez fluence, každý má v niečom trošku pravdu ale extrémizmus nie je dobrý ani pravicový ani ľavicový. tí ktorí majú peňazí nadostač nech si kúpia aj x6 alebo q7, bude to určite kvalita, ale pre tých ktorí peniaze otáčajú v rukách dlhšie predtým než ich pustia je fluence neskutočná limuzína ktorá mu dá všetko po čom túži, veľkosť, komfort, dostatok bezpečnostných prvkov, kufor, a v nemalej miere aj image a nezabúdajme na obsah vozidla teda rodinu, tej netreba pískanie pneumatík, riskantné predbiehanie a “ukazovanie sa” pred mladými naivnými nežnými pohlaviami, ide o pohodu a zážitok z okolitej prírody a v nemalej miere aj pocit bezpečia. ja osobne ho mám objednaný bez nejakých dlhších okolkov. Takže mládež, dúfam že som prispel k vášmu nerozhodnému rozhodovaniu

  41. Atlis napísal/a:

    co ma cena spolocneho s ciste subjektivnym nazorom na dizajn?

  42. vm napísal/a:

    26.1.2010 som objednal flu 1.5 dci 78kW, exception. Nasledovalo dlhé čakanie do 21.4.2010, kedy mi auto bolo odovzdané. Celý čas som usilovne zháňal informácie o FLU, ale márne. Myslím objektívne, hodnoverné a užitočné informácie od neutrálneho a hodnoverného autora podložené reálnymi skúsenosťami bez predsudkov. V tom zmysle za vynikajúcu a veľmi užitočnú, vlastne encyklopedickú informáciu pokladám recenziu FLU 1.5 dci od pána Richarda Hombauera. K dnešnému dňu som už 43.-tí deň šťastným a veľmi spokojným majiteľom a užívateľom FLU 1.5 dci 78kW exception stredne šedá KNG. Snažím sa byť objektívnym, nie zaslepeným a na základe mojich reálnych skúseností musím potvrdiť objektivitu a hodnotu od prvého po posledné písmeno spomínanej recenzie FLU od pána Hombauera. S touto recenziou bezvýhradne súhlasím , podľa mňa všetko, čo tam napísal je pravda. Možno by som bol oproti nemu trochu menej prísny na zvuk zahrievaného 1.5 dci. Podľa mňa je aj zvukový prejav dízlového FLU naprosto prijateľný. Samozrejme, čas nám odpovie na viacero otázok (najmä po prvej zime) , pretože na základe krátkeho testu niekoľko sto odjazdených km nemožno podložiť popis reálnych vlastností auta dostatočne širokou štatistikou údajov. Ja mám zatiaľ najazdených za 43 dní 3600 km, cca 50-200 km za deň. Po 4 mojich predchádzajúcich benzínových renaultoch ( 2X clio, 2X Megane II sedan ) tento FLU považujem za moje najlepšie a najpríjemnejšie auto po všetkých stránkach. A všetky predchádzajúce 4 boli veľmi fajn s minimom porúch, dá sa povedať bez problémov. V značnej miere je to vecou spôsobu používania a starostlivosti o auto. Motor 1.5 dci 78kW je pre FLU o 1352 kg na 16″ gumách šírky 205mm veľmi vhodnou pohonnou jednotkou , najmä so 6-kvalt prevodovkou. Som zatiaľ veľmi spokojný aj s dynamikou, spotrebou i celkovým konfortom vozidla. Doslova nič mi na ňom zatiaľ nevadí a čím viac ho spoznávam , tým ho mám radšej a teším sa na každú jazdu. Je to čistý relax. Nebudem sa tu detailnejšie rozpisovať o ďalších vlastnostiach FLU. Rád o tom vecne podebatujem so záujemcami, či už čakateľmi alebo užívateľmi FLU, ktorí by boli zvedaví na môj názor na FLU alebo by mi niečo chceli povedať zo svojich skúseností. O FLU je stále zúfalo málo informácií a každý príspevok k veci je v obci priaznivcov a záujemcov o FLU určite vítaný.

  43. BNF95 napísal/a:

    dik vm za celkom dobry a hlavne realny opis prvych jazdnych vlastnosti aj ja cakam na nove Flu 1,5 dci v auguste by som mal obdrzat svoj voz ak mozes doplnaj tu vsetky mozne skusenosti o tomto voze dik!

  44. vm napísal/a:

    Pán BNF95, ďakujem za uznanie a rýchlu reakciu. Myslím, že ste správne zvolili pohonnú jednotku ( 1.5 dci, predpokladám 78kW/105k, nie 85k verziu ) do Vášho FLU. Podľa názoru odborníkov z renaultu 105k verzia dci je vyspelejšia ako verzia 85k. 1.5 dci 105k je už vybavená sofistikovanými piezoelektrickými vstrekovačmi oproti starším elektromagnetickým , ktoré sú v 85k verzii 1.5 dci. Tieto piezoelektrické by mali byť dosť spoľahlivé a mali by kladne vplývať na efektívnosť využitia paliva. Podľa môjho názoru tento motor v spojení s použitou 6-stupňovou prevodovkou je pocitovo aj technicky vynikajúci, ale predpokladá určitú zručnosť v riadení a technickom vnímaní vozidla. Ja mám obstojné skúsenosti so 4 predchádzajúcimi benzínovými renaultami , všetky s mechanickou 5-kvalt prevodovkou. Bolo to také príjemné, pohodlné ( dámy mi odpustia ) ženské šoférovanie. U tohto 6-kvaltu pod 1.5 dci 78kW to vyžaduje jemnejšie zaobchádzanie, pomerne presné držanie sa v pomerne úzkych intervaloch otáčok na jednotlivých prevod. stupňoch. Zabehávať počas prvých 5000-6000 km je vhodné bez zbytočného podtáčania dlhšou jazdou pod 1600 ot/min a zároveň nepretáčať najmä dlhšou jazdou nad 3600 ot/min. Pri plynulej jazde treba preraďovať pri 2150-2300 ot/min prevod nahor. Pri predbiehaní podradiť , aby mal nad 2250 ot/min. Vtedy turbo zaručene zaberá a vozidlo slušne zrýchli. A aj počas predbiehacieho manévru treba zaradiť ďalší vyšší stupeň, lebo otáčky skoro okamžite takto vyskočia nad 3000. Turbodiery sa netreba báť, ak neustále správne radíš prevodové stupne a nepodtáčaš ani nepretáčaš. Ešte poznamenám , že oproti 1.6 16V benzín tento 1.5 dci 78kW podstatne lepšie drží otáčky do kopca. Spotrebu na stálych 5,5 – 5,7 l/100km nie je problém priebežne držať. Tempomat je výborný, najmä na dlhšie trate stálou rýchlosťou. Ďalšie nabudúce, ak bude záujem. Všetkých členov klubu FLU pozdravuje vm.

  45. vm napísal/a:

    Dnes som 48. deň majiteľom a užívateľom FLU 1.5 dci 78 kW. Zatiaľ najazdených 3900 km k mojej naprostej spokojnosti. Auto už začínam vnímať tak vecne bez počiatočnej eufórie z novej hračky. Snažím sa všímať si rôzne detaily, na ktoré predtým nebol čas. Napriek tomu ergonomicky, technicky a aj po estetickej stránke mi FLU, musím priznať, dokonale vyhovuje. Motor sa už začína správať ako zabehaný a ide krásne hladko, ťahá subjektívne lepšie ako by sa dalo čakať od 105k/78kW pri 4000 ot/min. Solídnych 240 Nm/2000 ot krútiaceho momentu asi robí svoje. Jazdím väčšinou trate v kuse od 12 do 50 km , a to väčšinou mimo mesto a spotreba sa ustálila na 5,5-5,6 L nafty agipDieselTech dotovanej renaulťáckym aditívom (do každého tankovania na cca 30L poldecák) . Snažím sa jazdiť šetrne (nikdy pod 1750 ot/min ani nad 3550 ot/min). Na radu odborníkov z renaultu ho však po každej najazdenej 1000-ke km lenivej jazdy prepálim ostrejšou jazdou tak 10-15 km v kuse na cca 3200-3300 ot/min na 5-ke po dialnici. Vraj je to prospešné pre turbo , prepália sa usadeniny z komótnej jazdy. Samozrejme, treba to brať s rezervou, ale ja sa to snažím takto robiť aspoň teraz , kým je auto v zábehu a zdá sa mi všetko v poriadku. Motor ide ľahulinko, až zamatovo, hlbší zvuk motora absolútne neruší, najmä osoby sediace v jeho kabíne. Ako to počuť zvonku ma nemusí zaujímať. Turbodiera : možno trochu, keď sa ide krokom na dvojke pod 1700 ot/min. Podradiť na jednotku a tým sa okamžite dostať na vyššie otáčky, samozrejme nemožno. Treba ho rozbehnúť nad 2000 ot/min, potom s turbom už poriadne zatiahne. Na vyšších prevodových stupňoch je turbodiera bezpredmetná, ak sa držíš tesne pri 2000 ot/min. Keď treba , podradím , otáčky sú ihneď nad 2200-2300 a mašina okamžite poriadne zaberie. Rozbiehať z jednotky z miesta treba trochu viac pod plynom, aby nezdochlo ( najmä vo frekventovanej križovatke … mne sa to s FLU zatiaľ nepodarilo, ale čert nespí … ). Ešte malá poznámka ku kufru. Ak si naň zvykneš, funguje celkom fajn. Netreba s ním ( dámy, prepáčte … ) ženským spôsobom z výšky z celej sily trieskať, stačí z 10-15 cm mäkko, ale dôsledne dotlačiť a pekne sa zavrie na prvý pokus. Zbytočným zlostným trieskaním sa len odrazí a nezavrie. Pozor na spojkový pedál, na FLU má oproti niektorým iným autám pomerne dlhú dráhu. Treba s tým počítať a zvyknúť si na to. Brzdy zaberajú zo začiatku mäkko , na konci záberu pomerne ostro, ale nie jedovato ako by to niekto čakal zo šporťáku. Dal som moje FLU vyskúšať 4 kolegom ( vlastniacim rôzne značky novších áut ), ktorých pokladám za skúsených a objektívnych šoférov. Skúšobná jazda bola u každého viac ako 40 km v kuse v rôznych režimoch a všetci sa nezávislo na sebe zhodli na primeranosti motora, prevodovky, podvozku a ergonomických vlastností FLU , naviac pri veľmi príjemnej cene nového vozidla. Dokonca všetci pochválili aj príjemný kompromis stability a komfortu pri jazde zákrutami a výškovými rozdielmi vozovky. Dobré perovanie a zároveň dobré držanie kolies v požadovanej stope. Dynamický posilňovač riadenia tohto auta je príjemný a zároveň účinný vo všetkých rýchlostných režimoch. Cúvací senzor mi veľmi pomáha pri parkovaní v hustejších priestoroch. Automatická klíma nabieha aj na soft režime rýchlo a je veľmi príjemná účinkom i čo do ovládania. Bohužiaľ, keď je vonku ostré svetlo, na displejoch prístrojov i rádia toho veľa nevidno. Ale to je asi problém aj oveľa drahších áut. Všetkých diskusne aktívnych priaznivcov i odporcov a kritikov FLU zdraví už 48 dní spokojný užívateľ FLU … vm. Teším sa na Vaše názory, ktorých je zatiaľ k FLU strašne málo. Najmä tých užitočných a vecných .

  46. mateus napísal/a:

    dik za bohate komentare, tych vecnych recenzii je na nete naozaj malo, a to som uz cital vsetky. Zaujimalo by ma viacero veci, ale hlavne komfort prednych sedaciek – ich dlzka a drzanie v zakrutach a takisto ako to je s realnou spotrebou u spominaneho motora 1.5 dci 105 k.
    Objednaval som ho 24.2., zatial ho nemam, ale podla vyjadrenia z predajne Renaultu ho mozem ocakavat bud koncom tohto tyzdna alebo toho buduceho.

    V kazdom pripade sa uz velmi tesim na moje prve auto. Verim, ze ma nesklame!

  47. Atlis napísal/a:

    mateus, prepac, ale ty si kupil auto a ani si v nom nesedel ci co? na testovacej jazde si nebol?

  48. vm napísal/a:

    Ďakujem za reakciu a dôveru, pán Mateus. Rád sa s Vami podelím o moje doterajšie skúsenosti s FLU, ale berte to s rezervou ako od laika, možno s určitými priamymi skúsenosťami a dúfam že bez predsudkov. Idete do prvého auta, takže asi FLU nebudete mať s čím porovnať a prvým dojmom Vás všestranne uchváti svojou harmonickou solídnosťou. Harmonická solídnosť a pokojná sila , to je moja štandardná charakteristika FLU 1.5 dci 78 kW exception, tak by som ho definoval na základe mojich doterajších skúseností. Niekto, kto práve vyliezol z rozžeraveného 240 k bmw alebo audi by ma s tou silou FLU asi vysmial, ale tvory voziace sa v predimenzovaných audi, bmw a meďákoch patria k inému živočíšnemu druhu a ohľadne FLU nie je sa s nimi o čom baviť. K predným sedačkám : pokiaľ nemáte nad 185 cm výšky postavy ( ja mám 170 cm ) , dĺžka a šírka sedáku, tvrdosť i možnosti nastavenia Vám musia komfortne vyhovovať. Bočné vedenie sedadiel je ako v limuzíne , nie v šporťáku. Tvrdím, že tvar sedadiel je skvelý a naviac veľmi pohodlne sa do nich nastupuje, nič neprekáža. Aj nastaviteľná výška posedu a polohy volantu v dvoch osiach je znamenitá, a to pre vodiča i spolujazdca. To isté platí aj pre komfort zadných sedadiel. Akurát v strede vzadu môže niekomu prekážať box s výduchmi vzduchu dozadu. Mne ani členom mojej rodiny to nevadí a pri obsadení 4 osobami je to bezpredmetné. Ak sedíte vpredu (ako vodič alebo spolujazdec ) , ste pripútaný a jazdíte na FLU zákrutami hoci aj aj živšie ( ale ako normálny zodpovedný človek vezúci sa v limuzíne ), tak tie sedačky musíte len a len oceniť ako perfektné. Ale dôkladne na mieru si ich spolu s volantom a zrkadlami nastavte a problém nemôže byť. Sú proste skvelé. Toľko k sedačkám. Rovnako výborný je aj výhľad dozadu tromi nastaviteľnými zrkadlami. K spotrebe : je relatívne nízka typicky pre moderný 1.5 L naftový preplňovaný commonrail. Samozrejme, hore dole nejaké to deci v závislosti od spôsobu jazdy. U mňa sa to pohybuje okolo 5,5 L : od 5,4 do 5,7 L, ale väčšinou to ukazuje priemernú spotrebu 5,5. Nechcem sa opakovat z mojich predchádzajúcich komentárov k spôsobu jazdy na novom FLU, ale tento motor 1.5 dci 78 kW pokladám za všestranne lepší a nielen technologicky, ale aj pocitovo oproti 1.6 16V benzín, ktorý som mal v mojich dvoch predchádzajúcich autách Megane sedan II . Nebojte sa ani údajného dízlového hluku, ktorým nás strašia niektorí diskutéri. Ako to hučí ľuďom zvonku kabíny auta je nepodsdtatné a zvnútra je to absolútne v pohode. So zimnou prevádzkou, samozrejme , ešte nemám skúsenosti. Ale ja mám auto cez noc v garáži a tak sa ani zimy až tak nebojím. Pán Mateus, chcem Vám popriať mnoho príjemných km na Vašom novom FLU čo najskôr. Som si istý , že FLU Vám prinesie veľa radosti a pôžitku, samozrejme za predpokladu, že s ním budete správne zaobchádzať v súlade s jeho koncepciou a konštrukčnými charakteristikami. Blahoželám Vám.

  49. Pali napísal/a:

    Keby som nemal už nejaký čas auto, tak by bol Fluence určite jedným z kandidátov. Síce v reklame v telke vyzeral lepšie, ako v skutočnosti, ale nie je to najhoršie. Hlavne, že sú s ním majitelia spokojní.
    Čo sa poruchovosti týka, tak súhlasím s názorom, ktorý je tu niekde, že dnešné autá sú pomerne vyrovnané. VW, alebo Renault – to je asi jedno. Známy má Megane a žiadný problém s ním nemá.

  50. mateus napísal/a:

    @ Atlis – vo FLU som uz sedel, ale naposledy to bolo vo februari a kedze sa vtedy este skusobne jazdy nedali robit, nemal som moznost odkusat auto aj po funkcnej stranke. Voci designu som mal naciatku par namietok, ale
    @ vm – dakujem za bleskovu a obsiahlu odpoved. Je to sice moje prve auto, to neznamena, ze som predtym pravidelne nejazdil. Najviac mam najazdene na Octavia Combi 2 2.0 TDI, ktoru som si chcel povodne ak kupit (1.6 TDI CR), ale cenovy rozdiel je obrovsky.
    Verim tomu, ze uvadzana kombinovana spotreba 4,5l nebude az taka nerealna, samozrejme po spravnom zabehnuti motora. Na spominanej oktavke som nemal problem jazdit s priem. spotrebou 5 litrov.
    @ Pali – podla mna vyera FLU lepsie v skoutocnosti ako na obrazku alebo v TV, ale je to vec nazoru kazdeho z nas :)

  51. vm napísal/a:

    Zdravím Vás, pán Mateus. Ospravedlňujem sa, ak moja predchádzajúca poznámka vyznela ako podceňovanie Vašich skúseností s autami. Len som zjednodušene reagoval na Vašu vetu o Vašom prvom aute. Čo sa týka spotreby FLU, moje už má rovných 4000 km a pokladám ho za takmer zabehnuté. Spotreba sa mi ustálila na cca 5,5 L bežnej motorovej nafty na 100 km. Mimochodom, tankujem vždy ( len zo zvyku, bez racionálneho dôvodu ) na pumpe agip a vždy z toho istého stojanu, vždy 30-40 L doplna. O mojom spôsobe jazdy a dĺžke trás som už písal v mojich predchádzajúcich poznámkach, pridávam ešte, že klímu mám stále zapnutú ( väčšinou na automatický režim v móde soft ). Obvykle sme vo vozidle 3, občas 4 dospelé osoby priemernej hmotnosti a vzrastu. Auto bežne štartujem a vypínam tak 3-4 krát denne. Ak sa dá , pred vypnutím motora ho nechávam skoro minútu bežať naprázdno kvôli vychladeniu. Najkratšou vzdialenosťou od štart po stop je 10 km , najdlhšou cca 80 km. Snažím sa ísť maximálnymi dovolenými rýchlosťami alebo rýchlosťou kolóny v rozmedzí otáčok od cca 1900 do 2400 , občas ho chvíľu prepaľujem na 3300-3400 ot. na nižšom prevodovom stupni kvôli prečisteniu.
    O najnižšiu možnú spotrebu sa nijako nesnažím, opatrne ho zabehávam a zároveň si doprajem komfort jeho dynamických vlastností. Zároveň sa pohybujem vcelku plynulo mäkkým zrýchľovaním a spomaľovaním ( vždy sa snažím spomaľovať postupným podraďovaním a nakoniec trochu dobrzdiť ), aby nebolo mojím pasažierom zle. Predbieham vždy s podradením, z vyššieho stupňa (z cca 1950-2100 ot) na nižší tak , aby okamžite nabehlo nejakých 2300-2400 ot. Počas predbiehania to pomerne rýchlo vyženiem na 3100-3250 ot, rýchlo zaradím stupeň nahor a dokončím svižne predbiehanie. Týmto spôsobom jazdy sa spáli možno dosť paliva, ale takto sa mi to zdá príjemné a bezpečné. Samozrejme nie, keď sa vlečiem za traktorom na dvojke. Vtedy to treba vytiahnuť z dvojky, na ktorú si treba vytočiť do začiatku predbiehacieho manévru pomalého vozidla najmä do kopca nad 2000-2100 ot, aby turbo okamžite zabralo. Týmto spôsobom sa mi spotreba drží na 5,5 L , plus mínus 1,5 krátkodobo hore alebo dole. Túto priemernú spotrebu pokladám za výbornú a zároveň pohodlne dosiahnuteľnú. Od FLU som nikdy neočakával a ani nepredpokladal rekordne nízke spotreby ( pod 5 L priemeru ), najmä prvých 6 000 km, kedy treba správne zabehávať a to nie je o minimálnej spotrebe. Samozrejme , občas si doprajem pohodovku na tempomate, ale to je pre mňa nuda. Radšej sa hrám počas jazdy s manuálne ovládanou prevodovkou a plynovým pedálom. Majte sa a teším sa, až sa zase ozvete k našej spoločnej téme.

  52. vm napísal/a:

    Pán Mateus, zdravím Vás. Máte už svoje FLU ? Ak áno, prosím, skomentujte fakty ako ich vidíte i svoje dojmy. Jednotlivých kusov FLU medzi motoristickou verejnosťou už začína pribúdať, ale informácií a praktických komentárov najmä od reálnych užívateľov je ako šafránu.
    Pozdravuje Vás i všetkých diskutérov o FLU
    vm
    Vaše doterajšie poznámky k téme mi pripadali štrukturované a vecné, preto som si dovolil osloviť priamo Vás. Veľmi ma zaujali aj vyhranené a výrazné názory pána “ATLIS”-a, určite má v mnohom pravdu. Možno pokladá tému FLU za uzavretú, škoda.

  53. mateus napísal/a:

    Zdravím prispievateľa vm. Neviem, čo mám na to povedať, ale už mi dochádza trpezlivosť. FLU ešte stále nemám, údajne je na ceste a každým dňom ho v Renaulte očakávajú – za zdržanie údajne môžu aj povodne, ktoré poskytli celú Európu, nie len SR.
    Nič iné mi nezostáva, len trpezlivo čakať a tešiť sa na príchod nového člena rodiny :)
    Akonáhle ho budem mať, prvé dojmy budú smerovať na obohatenie týchto recenzií.
    Ako mi v Renaulte povedali, môžem byť iba rád, že sú to 4 mesiace a nie 8, ako je to pri novej Dacii Duster.

    Tesim sa, kedy sem budem moct pridat moje prve realne ohodnotenie FLU.

  54. vm napísal/a:

    Pán Mateus,naozaj Vás chápem. Ja som bol najnetrpezlivejší čakateľ ( objednané 26.1.2010, dodané 21.4.2010 ). Predajca ma priebežne informoval a všetko sadlo presne na deň ako povedal. Ale deň prevzatia mojej hračky bol ako u decka pri vianočnom stromčeku s obrovským darčekom. Ten renault nestíha niektoré najžiadanejšie modely vyrábať ( bohužiaľ aj naše FLU ) a včas dodávať, dokým je dopyt. Potom sa to nasýti alebo niekto príde s niečím lákavejším pre masu zákazníkov a budú mať smolu. Určite kvôli tomu príde renault o mnohých zákazníkov a naviac odídu ku konkurencii na renault nadávajúc naštvaní. Je to škoda, ale aj niektoré iné značky vraj majú otravne dlhé dodacie lehoty. Ale viacero ďalších zase nie …. Ešte čosi k FLU. Po 58 dňoch pomerne intenzívnej prevádzky a 4400 najazdených km ma môj FLU 1.5 dci 78 kW exception stredne šedá KNG zatiaľ ničím nesklamal. Naopak, 1.5 dci 78 kW pokladám pre mňa, moje potreby a moju šoférsku povahu za ideálny. A priemerná spotreba poklesla z 5,5 na 5,4 L/100 km. Sily má viac ako ja odvahy a dokonca nežiada sa mi do toho auta ani silnejší naftový dvojliter, napr. 150 k ( trochu som si ho skúsil v lagune , ale tá je o dosť ťažšia ako FLU ) a už vôbec nie benzín. Čím ďalej, tým viac sa mi páči ( po štyroch benziňákoch ) dízlový štýl jazdy. A až budem meniť auto, pravdepodobne to bude zase nafťák. A nie kvôli spotrebe. Spolu s týmto podvozkom, hmotnosťou, kolesami a kasňou je to naprosto pohodový celok najmä teraz v lete na bezpečných cestách. Uvidíme ako sa bude šmýkať v zime. Vzhľadom na trochu vyššiu svetlosť celkom dobre sa s ním parkuje v meste ( iba v prípade nutnosti ) nosom cez štandardne vysoké obrubníky , čo som sa s meganom II sedan veľmi neodvažoval. U môjho dodávateľa mi povedali, že FLU pre ich zákazníkov už pravidelne chodia. V deň prevzatia Vás prejde zlosť z čakania a určite pár dní alebo aj viac sa budete veľmi tešiť z tejto hračky. My chlapi žijeme pre hračky. Majte sa.
    vm

  55. Atlis napísal/a:

    mno hlavne ze sa z tej chripky vsetci tesite :)

    toto je dobreee: “Sily má viac ako ja odvahy” :D

    cakacie lehoty su inak fakt hnusna vec, znama si bola len vcera vyzdvihnut scirocco, ktore objednala v januari…

  56. BNF95 napísal/a:

    Aj ja cakam na svoju hracku, no mna vsak cas nenahana som mimo SK a tak to uz ten cas vydrzim.Koncom Augusta sa s Vami podelim aj ja o prve pocity z Flu.Inak to je sila v case udajnej hospodarskej krizy taketo cakacie resp dodacie terminy!!!

  57. vm napísal/a:

    Predpokladám, že postupným pribúdaním FLU medzi motoristickú verejnosť , bude čím ďalej tým viac vnímané ako síce solídne, ale totálne obyčajné masovo sa vyskytujúce vozidlo ako napr. oktávka alebo mnohé iné jej podobné naprosto nudné pohybujúce sa objekty. FLU je ešte trochu vzácne, je nové a tak trochu zahalené tajomstvom aj vďaka úbohým informáciám , ktoré sú alebo skôr nie sú o ňom zatiaľ k dispozícii. Ale je to iba auto, nič viac nič menej . Dnes 22.6. som už 63.deň majiteľom a užívateľom FLU a každým dňom ho vnímam ako pre mňa notoricky známu obyčajnú vec. Na rozdiel od mnohých netrpezlivých čakateľov už cez dva mesiace mám možnosť denno-denne sa s mojím FLU hrať, prezerať si ho , vnímať jeho tvary, ergonomické riešenie, dynamiku a všetky ostatné vnímateľné parametre. Všetkým zdôrazňujem, je to iba obyčajné auto za pomerne nízku cenu. Ale jedným dychom musím povedať, že sa mi zatiaľ vyslovene nedarí na ňom nachádzať vlastnosti, ktoré možno objektívne pokladať za chyby, tvrdú šlendriánsku nekvalitu alebo niečo , čo vyslovene vadí a pri bežnej prevádzke ruší a nemá tam čo hľadať. Aj s odstupom času prvých dvoch mesiacov a necelých 5000 km môjho používania FLU aj použité materiály hodnotím ako celkom kvalitné a príjemné. A dúfam , že to tak ešte nejaký ten rok zostane a nezačne sa to lámať, deformovať a priskoro rozpadať. O jeho vzhľade, tvaroch a estetike nemá zmysel diskutovať, lebo je to ako so šatami. Každému sa , našťastie , páči niečo iné a pritom všetci máme pravdu. Čo jedného ide rozdrapiť od nadšenia , druhému to isté môže tvrdo vadiť a pokladať to za „shit“. Auto ako FLU ( ale to platí o všetkých normálnych autách ) treba vnímať ako celok, ako kompromis mnohých rôznych vlastností a technických riešení. Je fajn , ak jeho majiteľovi aj s odstupom času na ňom nič dôležité nevadí ( aj keď maličkosti sa vždy nájdu ), na jeho vlastnosti si dobrovoľne zvykne a vníma ich ako príjemné a užitočné. Mnohé veci oceníme až keď ich dostatočne spoznáme a naučíme sa ich správne používať. Napr. na FLU to môže byť zo začiatku veko kufra a pritom teraz to pokladám za bezproblémové, jednoduché a užívateľsky celkom pohodlné riešenie. To platí o všetkých mechanických hračkách a auto je tou najtypickejšou. Skôr ako si ho nadobudneš, musíš si ho vysnívať, dopredu o ňom dosť zistiť z dostupných , pokiaľ možno objektívnych zdrojov. A v užívateľskej fáze ho treba dôkladne spoznať a predovšetkým si naň zvyknúť a zladiť so svojimi potrebami a povahou. Dokonalé veci neexistujú, to platí najmä o autách. FLU istotne tiež nie je dokonalé, ale je určite strašne fajn a som presvedčený, že väčšine jeho majiteľov bude dlho slúžiť a pôsobiť pôžitok a radosť. Dokonca si dovolím vysloviť domnienku, že FLU dokáže fungovať v niektorých prípadoch ako menič počiatočných negatívnych názorov naň. Užívateľov, čakateľov i kritikov FLU zdraví vm a teší sa na Vaše príspevky, dokým nás to ešte baví.

  58. Atlis napísal/a:

    vm, to je tvoje prve auto?

  59. ssamoo napísal/a:

    Tuto konverzaciu som uz aj prestal citat. Vsetci tu pisete to iste o vysnivanom Fluence. Snazite sa pred vsetkymi a hlavne sami pred sebou ospravedlnit fakt, ze ste si kupili zle vyzerajuce lacne auto :P

    Spravte radsej kazdy po par mesiacoch recenzie a poslite ich sem na stranku. Tie si precitam ovela radsej ako tieto zdlhave komentare..

  60. vm napísal/a:

    to Atlis : za posledných 11 rokov piate : 1. clio 1.2 60k benzín, 2. clio 1.4 16V 98 k benzín, 3. megane sedan II 1.6 16V 114k benzín, 4. megane sedan II 1.6 16V 114k benzín, Fluence 1.5 dci 105k … áno, aj ja sa pokladám za laického motoristu ako je väčšina nás v tomto fóre
    to ssamoo : uhol pohľadu , spoločnú tému asi nemáme

  61. Atlis napísal/a:

    vm – pracujes pre renault?

  62. vm napísal/a:

    to Atlis : jednoznačná odpoveď na Vašu otázku : nie, ani zďaleka. Užívateľom vozidiel značky “R” som iba náhodou. Ale za tých 11 rokov jazdenia na ich autách som sa zoznámil aj s tunajším manšaftom renaultu v PP a zatiaľ ma ničím podstatným nenaštvali. Naopak, správajú sa ku mne korektne, je to blízko môjho bydliska a servis pokladám za pohodlný a cenove prijateľný. Tak ostávam pri nich, prečo nie.
    Ale nemám problém zmeniť značku, keď k tomu budem mať dostatočný dôvod. Ja tie renaulty mením pomerne často, takže sa nestihnú veľmi kaziť . Samozrejme, drobnosti sa aj tak pritrafia, ale to je normálne aj v lepších “rodinách”. Ale najmä po ergonomickej stránke som si na renaulty zvykol a v podstatných parametroch mi zatiaľ vyhovujú. A som motorista-laik a nemám príliš prehnané a extravagantné nároky na auto. Tie renaulty sú za obstojnú cenu takej obstojnej kvality . Okrem toho nemám to s čím od iných výrobcov porovnať. Ale nie je renault ako renault. Odmietam napr. thaliu a páči sa mi laguna, ale je pre mňa a moju garáž priveľká. To FLU je taký prijateľný kompromis.
    Ešte aj zlodeji áut renaultami opovrhujú ( zatiaľ, kiež by to tak zostalo ), je mi to jasné. A som si vedomý aj rýchlej straty hodnoty vozidiel tejto značky. Ojazdeninu renault z neznámeho zdroja by som v žiadnom prípade nebral.
    Keby mi niekto dal bmw, meďák alebo audi , tak zmením značku bez mihnutia oka. Ale nemienim vyhadzovať do luftu rodinné prachy za prehnaný luxus a imidž. Ja som obyčajný človek a tieto značky patria do rúk príslušníkov inej spoločenskej triedy. Pán Atlis, z Vašich celkom vecných a kompetentných diskusných príspevkov usudzujem, že sa o autá zaujímate, ste dobre informovaný a objektívny. Nepoznám Vás , ale Vaše názory pozorne čítam a zohľadňujem ich. Viem , že tie moje sú obsiahlejšie ( komusi v tomto fóre to náramne vadí ), snažím sa opisovať predmet spoločného záujmu v širších súvislostiach, ale najmä sa snažím v nich podať informácie podložené osobnou skúsenosťou podobným laickým motoristom ako som ja, najmä tým čo sa rozhodujú . Informácie, aké by som pred časom uvítal , keď som sa ako čakateľ zaujímal o všetko okolo FLU a nebolo nikde absolútne nič okrem prospektových renaulťáckych reklamných žvástov. Mrzí ma, že ma pokladáte za agenta renaultu. Zdravím Vás a ďakujem za reakciu a nemalú trpezlivosť pri čítaní mojich obsiahlych príspevkov, v ktorých sa odteraz obmedzím len na čo najstručnejšie odpovede na priame ( iba slušné a kultivované ) dotazy.
    vm

  63. i.janik napísal/a:

    dakujem ti VM za tvoje clanky,chcem FLU a zhanam recenzie nan,viem auto je strasne kratko na trhu,chce to aspon rok dva na to aby sme mohli konstatovat ake je to auto.v podstate dizajn je novy ale sasi, a motor su prebrate.takze su uz odskusane a nie novo vyvinute.mam moznost kupit 7r golfa za 7500,radsej volim FLU v 5r zaruke.

  64. Atlis napísal/a:

    vm – 1. bol by som rad, ak by sme si tykali :)
    2. tvoje prispevky citam aj ja velmi pozorne, je z nich citit, ze z auta sa tesis a tak to ma byt, ved ako by to vyzeralo, keby sme si kupovali auta, ktore sa nam nepacia a potom vsade vypisovali, aki sme nespokojni, no nie? ;) obcas vsak lahko zavanaju prehnanym optimizmom – preto som polozil tie dve otazky vyssie ;) Nechcel by som, aby ma niekto zle zrozumel. auto je to dobre vybavene, stoji rozumne peniaze, len mne sa strasne nepaci. :) zabavne je to, ze tiez mam auto, ktore vacsina ludi povazuje za nudne, ale bohuzial, je moje, je pohodlne a som s nim spokojny a preto nan nemienim plut. ale to neznamena, ze by nemohlo byt aj lepsie. ma svoje vady a nebojim sa o nich hovorit. mozno aj take drobnosti pomozu niekomu rozhodnut sa. co niekomu vadi, moze inemu vyhovovat a naopak.

  65. vm napísal/a:

    to Atlis :
    1. Tvoju ponuku na tykanie rád prijímam , vážim si to.
    2. K estetike áut : začnem tým, že Tvoju poznámku , že FLU má pri pohľade zpredu výzor zdochlej ryby , ( budeš sa diviť ) pokladám za vtipnú a trefnú . Fakt to má niečo do seba, tú podobu som našiel aj ja. Napriek tomu mňa výzor FLU ničím neirituje. Veď dokonca aj o psoch , ktorých máme radi, sa často hovorí : … „ten je tak vošklivej až je krásnej“. Keby sa postavilo 20 sedanov vedľa seba a hodnotilo by ich pár rozumných ľudí, na stopro by sa v rebríčku krásy ani dvaja nezhodli. Taká obyčajná vec akým je možno auto nižšej strednej triedy si možno nezaslúži toľké úvahy a špekulácie. Mnoho užívateľov jednoducho pozrie na cenu, dá na prvý dojem a reči predajcov, povie toto červené a hotovo. Iná kategória, do ktorej patrím aj ja, špekuluje, porovnáva a hľadá kompromisy. Pre mňa je auto nielen úžitkový predmet, ale aj hračka a relax. Vnímam ho oveľa intenzívnejšie ako iba presúvadlo z A do B. U áut sa zaujímam okrem ceny aj o techniku a hodne dám i na emócie z celkového dojmu. Bolo to tak u clia i u meganu. A dôležité je servisné zázemie. Ja nie som automechanik, tak som na to odkázaný. A dobré servisné zázemie na Slovensku to je dlhodobo budovaný vzájomný vzťah s určitými ľuďmi. Aj preto je to u mňa ( zatiaľ ) renault.
    3. Poznámka k FLU pre všetkých , koho to zaujíma :
    Dnes mám FLU 66.-ty deň a najazdených rovných 5000 km. Nezbadal som zatiaľ žiadnu poruchu, všetko funguje ako má. Po zahriatí napr. na dvojke pri záťaži ( najmä do kopca ) ťahá a poslušne reaguje , ale dáva nepatrne akoby plechový zvuk ( všimol som si to pri cca 2700 – 2900 ot ). Myslím , že to robí úplne od začiatku ( akurát som si to nevšímal a prisudzoval to zábehu ) . V renaulte mi povedali, že je to zvuk charakteristický pre tento motor 1.5 dci 78 kW/105k. Ináč všetko v poriadku. Včera som to na dialnici pri predbiehaní kamionu skúšobne rozbehol na nejakých 160 km/hod, dokonca trochu cez . Pozdĺž toho kamiónu ho stena vzduchu trochu zavlnila. A ešte do toho fúkal vietor z ľavoboku. Udržať to v priamom smere síce nie je až taký problém (najmä na suchej ceste ) , ale neskúsený šofér – začiatočník by sa pri tom mohol docela zľaknúť a vyrobiť nejaký kiks. Proste nie je to šporťák s tvrdým podvozkom ani supertank audi A8. Je to skôr ľahšia rodinná limuzínka s mäkším perovaním na trochu vyššom podvozku jednoduchej konštrukcie. Treba si to uvedomiť a dávať na to pozor. Fluence znamená plynulosť nie dravosť. Najmä ak niekto do toho presadol z tvrdého golfu alebo focusu, bacha na to. Priemerná spotreba po 400 km od tankovania a posledného resetu počítadiel sa mi teraz drží na príjemných 5,2 l/100km.
    Zatiaľ toľko. Maj sa, Atlis, rád sa dám poučiť ďalšími postrehmi o autách a zdravím všetkých v tomto fóre.
    vm

  66. mateus napísal/a:

    Zdravím vás, kamaráti. Pôvodne som sem chcel napísať už finálne dojmy z môjho FLU, žiaľ, značka Renault skúša moju trpezlivosť už vyše mesiaca.

    Chcem sa opýtať, či sa podľa vás oplatí dať zásterky za kolesá. Videl som ich na jednom predvádzacom modeli, esteticky mi tam vôbec nevadili, ale neviem. Váham nad tým.

    Ďakujem za každý názor

  67. vm napísal/a:

    to Mateus : zásterky na FLU dopredu i dozadu , to bolo prvé , čo som ako naprostú samozrejmosť doobjednal. Som presvedčený, že bez toho to nie je ono. Na FLU sú decentného tvaru, sú akurát, naviac sú užitočné pre majiteľa auta i pre ostatných účastníkov cestnej premávky. Vrele doporučujem.
    Keby to záležalo odo mňa, dal by som zásterky aspoň dozadu ako povinné. Mal som rozbité už dve čelné sklá a pripisujem to absencii zadných zásterok na autách, čo ma divoko a natesno predbehli rozstreľujúc kamienky ako z guľometu.
    vm

  68. Atlis napísal/a:

    zaterkami autu urcite nezaskodis, teraz sa skutocne robia kratke a tuhe, nie ako kedysi na skode 100 rally :) ja ich osobne na avensise mam, urcite sa auto po bokoch menej spini, hlavne vpredu. ak ide o odstrelujuce kamienky, s tym maju problem hlavne hatchbacky, sedan ma predsalen batoh, takze cast bordelu zadna cast auta zachyti. napriklad na novom Ka zasterky vzadu nemame a uprimne lutujem soferov ktori za mnou idu hlavne v dazdi, pretoze voda z 195kovych gum strieka hadam 5 metrov za auto a samozrejme vzduch viriaci sa za autom strasne spini zadok. ale zasterky dozadu na ka nie su, vpredu ich mame…

  69. mateus napísal/a:

    Ludia, je to neuveritelne, ale uz je moj!!!
    Predajca ma zaskocil tym, ze palubny pocitac je iba v Polstine, ale podla navodu som si tam pekne navolil AJ.
    Zatial vsetko OK, striekace striekaju, svtela svietia, klakson trubi :)Budem davat bacha pri zabiehani motora, aby som to neprehnal s otackami.
    Zda sa mi to neuveritelne, uz sa tesim na vikend, ked s nim podniknem nejaku dlhsiu turu. Potom sem pridam nieco nove.

  70. vm napísal/a:

    to Mateus : Blahoželám !
    Uži si to, ale s chladnou hlavou. Bude sa Ti to páčiť. A netrieskaj s vekom kufra. Zo začiatku do takých 2000 km ho nepretáčaj nad 3100 ot. ani nepodtáčaj pod 1750 ot., proste kliďánko. Nebuď lenivý a dôsledne stláčaj spojku až na podlahu. Pedál spojky má trochu dlhšiu dráhu, ale to si zvykneš. A tankovať odnova len dobrú naftu z pumpy , kde to aspoň trochu poznáš. Keď sa trocha rozkukáš, napíš aj nám ostatným o Tvojich prvých reálnych dojmoch z FLU. Maj sa a veľa šťastných km.
    užívateľ FLU vm.

  71. mato napísal/a:

    no chlapci nechcem hovorit nic na francuzov ale jedneho som mal a uz nikdy v zivote otec ma este scenika ale urcite uz nikdy taku chybu neurobi co do neho natlacil penazi a co sa tyka aky pan taky kram no ja som na auta dost haklivy a otec tiez takze ´kazda hlupost sa hned riesi´ a udrzba je uplna samozrejmost.teraz mam mazdu a tam nieje co riesit zakladny servis a len tankovat a pocitam ze otec uz bude riesit tiez len japonca lebo nechape ze pri mojom pocte mesacnych 4tis km ziadne poruchy.takze nic proti francuzom a co sa tyka fluenc paci sa mi ale nekupil by som ho este sa na nom pojdem previest kolega ho vcera po pol rocnom cakani dostal. a este jedna vec ked si pozrete japonca z koncov 90 rokov a pozrete si noveho francuza tak sa opytate ci francuzi vysli z jaskyne a prestali zrat zaby, kvalita plastov a vybavenost co teraz francuzi davaju s tym uz japonci koncia. moj nazor nechcem aby sa nikoho dotkol francuzi maju dost peknych aut ale uz by som nevolil ani jedno z nich lebo krasa nieje vsetko radsej skaredsie a kvalitne prepracovane.

  72. vm napísal/a:

    Pri výbere nového auta určite treba zobrať do úvahy, čo 2.júla 2010 napísal Mato. Vystihuje to názor veľkej časti našej motoristickej verejnosti. Na druhej strane, podstatná časť davu ľudí, čo idú do kúpy nového auta, pri výbere začínajú I končia cenou , a preto pôjdu ďalej na odbyt I kadejaké thalie, fabie, fiaty i ople a mnoho ďalších značiek. Nie som kompetentný, aby som hodnotil kvalitu umelých materiálov v autách, ale plast je iba plast , či už v mazde alebo renaulte. Plast všade časom krehne a degraduje , tomu zodpovedá I jeho cena. Ale nehrdzavie a jednoducho sa udržiava. Dnešné autá ( myslím tie za normálnu cenu, na ktorú bežný smrteľník dosiahne ) sa vyrábajú na 4, max. 5 rokov normálnej prevádzky a s tým my nič nenarobíme, taký je trend. Mať jediné auto , hoci “funkčné” celý život, to musí byť nuda. Systém riadenia kvality u Japoncov, najmä v Toyote je v tom najpozitívnejšom slova zmysle povestný a známy každému normálne informovanému človeku v oblasti automobilov. Bohužiaľ, ich ceny sú pre nás všelijaké, len nie priateľské. Samozrejme, cena nie je všetko, spoľahlivosť nadovšetko. Ale dnešné automobily sú tak zložité, že výskyt poruchy je pravdepodobný pri intenzívnom používaní i pri mizernom vypínači svetla v kuchyni , ale najmä úplne u každej značky auta. A štatistikami poruchovosti s presnosťou na jednotlivé percentá by som sa netrápil. Dôveryhodnosť rôznych štatistík spoľahlivosti v časopisoch je pochybná a tendenčná. Podľa toho , kto ju napíše. Tento FLU je za posledných 11,5 roka môj piaty Renault a na každom, ak boli poruchy , tak doslova len drobnosti ( žiarovky, zapaľovacia cievka na megane a brzdové obloženie v zadnom bubne na cliu ), aj keď žiadne z nich u mňa nestihlo patrične zostarnúť. Ale ojazdeninu ( najmä neznámeho pôvodu ) Renault, Peugoet, Citroen, Fiat, Opel, Seat, Škoda, Suzuki, Mazda, KIA, Hyundai, VW by som bral len v stave krajnej núdze. Šrot ako šrot . Tam nemožno veriť ničomu . Pre laického motoristu veľké riziko , že “pride o prachy aj o nervy”. Čo sa týka FLU, tak po 77 dňoch a 5800 najazdených km zatiaľ ani náznak nejakého problému. Naopak, spotreba pri rovnakom režime jazdy mierne poklesla z cca 5,6 L na cca 5,3 – 5,4 L a pocit z funkčnosti najmä motora je bez výhrad.
    Prispievateľov do tohto diskusného fóra zdraví vm

  73. Atlis napísal/a:

    Mno dievcata od Fluence :) nahoda chcela aby som sa nim aj ja konecne previezol…

    Cirou nahodou sa stalo, ze Fluence kupili v rodine, 1.6 benzin vo vybave Exception.

    Na detaily nebol cas, takze asi po 10km jazdy mozem povedat tolko:

    - exterier sa mi stale nepaci, tak ako sa mi nepacil na zaciatku. dokonca moj ujo uz o nom trosku pochybuje… :)
    - interier bol naopak pomerne prijemnym prekvapenim. mohutny ponton pristrojovky dava pocit bezpecia, materialy su prijemne na omak. potesi aj vela miesta na kolena vzadu. v zmysle prislovia – jazdi sa v aute, nie na aute, mozem povedat, ze zivot vo fluence nebude vobec zly,
    - autom som jazdil po dost nekvalitnych cestach, malo najazdenych len smiesnych 200km, nic v interieri nevrzgalo, od podvozku sa neozyvali ziadne razy,
    - podvozok je komfortne naladeny, octavia je urcite tvrdsia, v zatackach vsak dava dostatocny pocit istoty,
    - pri obsadeni tromi osobami do 90kmh nema motor s autom ziaden problem, bol dostatocne pruzny a tichy, 5st prevodovka k motoru absolutne pasuje, myslim, ze 6kvalt by len zbytocne sofera nutil v strednych rychlostiach habarkovat.
    - prevodovka je gumovejsia, ale dostatocne presna
    - fluence ma dobry rejd, v meste sa to spolu s ucinnym posilovacom bude babam urcite pacit.

    no a teraz trosku z druhej strany, teda co mi vadilo:

    - exterier ako som uz povedal,
    - na sedan priliz maly otvor kufra. treba priznat, ze v tejto triede aut jednoznacne octavia poraza akukolvek konkurenciu s prehladom. ja sam jazdim sedanom generacne starsim, cize nie o vela vacsim a pristup k batozine je rieseny lepsie,
    - mrtvy chod pedala je giganticky. to sudruzi z francuzskej socialistickej republiky nezvladli.
    - slabe bocne vedenie sedadiel beznemu vodicovi vadit nebude, mne chybalo.
    - renault karta – super vec, ale preco je tak velka ako hajzlove dvere?

    takze asi tolko pani. fluence v strednej vybave s benzinom ano ak vam neponuknu za rovnaku cenu octaviu. :)

  74. vm napísal/a:

    to Atlis : pár slovami si nám dal masu kvalitných objektívnych informácií o FLU. Čo si napísal, všetko sedí a musí tomu rozumieť každý. Ja mám dnes 1.5 dci 78 kW FLU 83.-deň a 6100 najazdených km a už ho začínam trochu uvedomelejšie vnímať bez počiatočnej eufórie. Pripomínam, že predtým som mal 4 benzínové renaulty za sebou (2 x clio, 2 x megane sedan II 1.6 16V 114k) a považoval som ich pre mňa za optimálne. FLU je ale oproti cliu i meganu II dosť ťažký ( FLU benzín 1300 kg, nafta 1352 kg ). Pre FLU pokladám za optimálny z aktuálnej ponuky motorov 1.5 dci 78kW/105k . Benzínová 1.6-ka sa mi zdá pre toto auto trochu slabá a treba ho stále dosť vytáčať. A ja som veľmi komótny , na výkon motora skromný šofér, žiadny pretekár. Napriek tomu sa mi benzínová 1.6-ka vo FLU nezdala dostatočná. A to nehovorím o jazde do kopca, ktorých tu všade v okolí máme plno. 6-kvalt prevodovka ani v mestskej premávke podľa mňa nemôže nikoho obťažovať , dá sa na to zvyknúť behom pár prvých jázd. Treba poctivo radiť , ale to je vec citu. Na FLU som si skúsil najprv benzín a vzápätí naftu (samozrejme tú 78kW). Benzín je obstojný, ale nafťák je oveľa lepší. A cenový rozdiel v neprospech dízlu je prijateľný. FLU je už dosť ťažké hebedo a tam už treba vyšší krútiaci moment dízla. Tiež som sa dízla zo začiatku obával , ale teraz mi už plne vyhovuje v každom režime jazdy. Ešte niečo k podvozku. Pri normálnych predpisových rýchlostiach s dobrou adhéziou vozovky FLU celkom obstojne drží na ceste. Ale nad predpisové rýchlosti ( nad 160 km/hod ) už by som ním taký istý nebol. Mal som možnosť si to nedávno vyskúšať ( predbiehal som na dialnici kamión a poriadne som vyhnal kone FLU zo stajne ) . Pritom pršalo a ostro fúkalo zľava spredu. Ten podvozok je naozaj skôr mäkký a komfortný a môže sa rozhojdať. Na to pozor. Aj na dlhú dráhu spojkového pedála som už predtým upozorňoval. Zmeniť sa to nedá, treba si na to zvyknúť. Za tie prachy to stojí. Brzdy ( aspoň u nového auta ) sú, dá sa povedať, dobré, také normálne. Nie jedovaté, normálne. Renault-karta úctyhodných rozmerov s príveskom mi už stihla roztrhať vrecko na obľúbenej košeli, ale nevadí. Musím kvôli tomu chodiť stále vo veste. Komfort automatického zamykania, odomykania a pohodlie pri štartovaní to vyvážia. Auto by mohli dodávať rovno s koženou vestou pre šoféra na bezpečné nosenie tejto „mini“ karty. Maj sa, Atlis, bezva príspevok ku FLU, vďaka.

  75. can napísal/a:

    dobry den, neda mi , po precitani tohoto vsetkeho sem napisat moj pohlad na FLU
    - paci sa mi dizajn, neviem preco, ale paci, plus spojler do predu a kridelko dozadu ktore som ochotny priplatit a hned mam ine auto.
    - paci sa mi cena,, fuuu,, za 13-14 tisic ecek parada, co ine zato kupim, snad len chevrolet,
    - isiel som si vyskusat 1.6 benzin, lebo o nafte neuvazujem, do tyzdna som sa viezol, parada

    nakoniec som nekupil, a preco?

    som zvyknuty na japonske auta, jedno prave vlastnim a ked som sa spytal preco ten FLU s troma ludmi na palube netaha, mi predvadzajuci povedal,,ze ako ze nie,, sak taha,,, vravim mu no netaha,,lenive jak prasa, mate FLU vo vybave s 1.8 benzinom? odpoved bola nie, ak chcem 1.8 mozem si vyskusat lagunu, a nato mu vravim,, ale ta nestoji 13 tisic, predvadzajuci sa usmial a po dokonceni predvadzadjucej jazdy sme sa rozisli.

    hevanajsdaj , naco mi je auto, ktore nejde :) a odkaz pre vsetkych spokojnych majitelov FLU, prajem vela km bez nehody a prosim vas, napiste sem ked budete mat motor vylagrovany z toho, ze stale jazdite na trojke.

  76. vm napísal/a:

    to can :
    Prijateľné FLU teraz je za cca 15 000 Eur. Podľa mňa jediný prijateľný pohon z aktuálnej ponuky FLU je 1.5 dci 78 kW. Pred FLU som mal dve cliá a dva megane II sedan, všetko benzín ( 1.2 8V , 1.4 16V a 2X 1.6 16V). 98 koňový benzín 1.4 16V bol v ľahkom cliu celkom dobrý, ten 1.6 16V ako-tak stačí pre pomerne ľahký megane II sedan, ktorý má prázdny 1200 kg. Proti tomu FLU má cez 1300 ( s dízlom 1352 kg ). Doposiaľ som bol upriamený len na benzínové motory. Toho roku na jar po vyskúšaní 1.5 dci 78 kW v Megane III grandtour aj vo FLU som úplne zmenil názor. Teraz mám už za 100 dní najazdených 7000 veľmi príjemných km na dízlovom FLU 1.5 dci 78 kW a benzín by som už nechcel. V spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je to skoro ideálne pre toto auto. Sedan nie je na nejakú divokú príliš dynamickú jazdu, skôr na takú pohodovku s určitou rozumnou rezervou sily pri veľmi príjemnej spotrebe. Na ostré jazdenie by som skôr volil nejaký krátky megane III s preplňovaným benzínovým motorom, napr. 1.4 TCE. Ale to je iná kategória i určenie ako pomerne veľký ťažký sedan akým je FLU. S Vaším hodnotením FLU s klasickou benzínovou 1.6-kou v podstate súhlasím. Ani ja by som to nechcel. Ďakujem Vám za zaujímavý príspevok o FLU. Všetkých diskutujúcich o FLU zdraví vm .

  77. Atlis napísal/a:

    1.5dci idealna motorizacia pre fluence? no to zalezi dost od toho, ako sa na vec clovek pozera. ak hovorime o dynamike, tak ciste teoreticky su si oba motory rovne. 1.5dci je na stovke za 11.4s, 1.6i za 11.7s. rozdiel je teda marginalny a v medziach chyby v preradovani. benzin ma o 10kmh vyssiu maximalku, co je tiez pomerne malo smerodatny udaj. v com teda bude rozdiel? v pruznom zrychleni. 1.5dci bude urcite pruznejsi motor kvoli vyssiemu krutiacemu momentu. osobne by som radsej viac tocil benzin ako zaplatil za chrochtak 2.500E naviac… ale to uz je ina vec.

    komu nestaci 1.6 110k benzin, odporucam navstivit polsko. tu je totiz v predaji okrem tejto motorizacie aj dvojlitrovy benzin s vykonom 140k. pre lenivy doplnim, ze v najvyssej vybave je dokonca dostupny s bezstupnovou prevodovkou CVT. s manualom robi fluence 2.0 stovku za 9.9s, s automatom len o malo horsich 10.4s

    a ceny? diesel nema sancu. v pl su predavane iba dva stupne vybavy (Expression/Privilege) a ceny vyzeraju takto:

    1.5dCi – 61.900/68.900PLN
    1.6i – 52.700/59.700PLN
    2.0i – 57.700/64.700PLN
    2.0i CVT – -/68.700PLN

    Kurz Eur/PLN = 1:4

  78. ssamoo napísal/a:

    O tom dvojlitri benzine som nevedel, ze sa montuje…skoda, urcite by sa predalo vela kusov aj na svk s tymto motorom..mozno :P

  79. vm napísal/a:

    to Atlis : o tom benzínovom dvojlitri vo FLU som nevedel. O ponuky mimo SK som sa nezaujímal. Tým musím s ospravedlnením stornovať moje minulé nie dosť podložené vyhlásenie, že 1.5 dci 78 kW je pre FLU jediná prijateľná pohonná jednotka. Renault má aj slušný naftový dvojliter ( 150 a 180k ) , ale to by išlo proti Lagune, čiže možno chápať politiku renaultu, prečo 2.0 dci vo FLU nie je k dispozícii. Mimochodom, Atlis, Tvoje tabuľkové porovnanie dynamických parametrov vo FLU pre 1.6 16V 110k benzín vs. 1.5 dci 78kW na chlp sedia. Ale možno pripustíš, že u mnohých užívateľov vozidiel ide tu aj o štýl a pocit jazdy pre dízel s typickým kľudným a plynulým ťahom odspodu a so 6-stupňovou prevodovkou. To chrochtanie dízlu vnútri vôbec nevadí, nech o tom hovorí kto chce čo chce … ( aj podľa mojich častých spolujazdcov ) , je nepatrné a čo je vonku mimo auta ma nemusí zaujímať a ani ma to absolútne nezaujíma. Ja som mal dva megany II sedan s 1.6 16V, samozrejme s 5-stupňovou prevodovkou. Obstojné, ale ani pri relatívne nízkej váhe auta 1200 kg nič moc. A to som na dynamiku auta nenáročný. Ja som si mal možnosť vyskúšať obidva, ale 1.5 dci 78kW s dobrým záťahom odspodu mi v ťažkom 1352 kg FLU pripadal oveľa vhodnejší. A to ma spotreba paliva vôbec nezaujíma. Pre tých , ktorých zaujíma hlavne spotreba, je to jasné. Prirodzene s ohľadom na vyššiu nadobúdaciu cenu dízlu. Záleží od toho, koľko km ročne najazdíš a koľko rokov FLU mieniš držať. Ja najazdím tých 30 000 km ročne , ale ekonomická výhodnosť dízlu oproti lacnejšej benzínovej verzii ma nezaujíma. U mňa je to čiste pocit z jazdy v súlade s mojou povahou a štýlom jazdy. Pre mňa je veľmi dôležitá aj 6-stupňová prevodovka, ktorá sa dáva len do verzie 1.5 dci 78kW . Počet rokov, koľko toto FLU budem držať, záleží od mojej spokojnosti hlavne v súvislosti so spoľahlivosťou. Dúfam, Atlis, že sa nenaplnia Tvoje mnohými štatistikami i objektívnymi skúsenosťami podložené skeptické názory o notorickej poruchovosti renaultov, aj keď vylúčiť to nemožno. Dávam môjmu FLU tak 3-4 roky, toľko by mohol bez väčších porúch vydržať. Zdravím Ťa, Atlis, aj všetkých diskutujúcich o FLU.

  80. can napísal/a:

    tak sa opet pripajam k debate, hlavne posledne 3-4 prispevky,,

    dnes som bol zase v renaulte, a skusal som si tu 6stupnovu dizlovku,, clovek z renaultu sa len chytal za hlavu, ked videl ako to vytacam, som sa mu ospravedlnoval , ale ze ja som zvyknuty z benzinakom tocit aj 6tisic, nakoniec som si ale pomerne rychlo zvykol, ze to auto nie je na nahananie sa zo zelenej na krizovatke a mysickovanie cez mesto, je to proste ako pisal pozitok z jazdy na ktory sa treba pozerat inymi ocami, a teraz trosku mojich postrehov, ked som sa pozeral na polskej stranke na ten benzinovy 2 liter, krutiaci moment nema vacsi ako 1,5 dizel, ale zato spotreba v meste cez 10 ma dala rychlo do reality pri prepocte na eurokorunky v mojej penazenke. prehodnotil som situaciu a aj ked som pisal,ze by som rad silnejsi benzin, tak ma velmi laka ten dizel na ktorom som sa dnes vozil, napokon, ked sa budem chciet v meste nahanat, este stale mam doma swifta :) inac, cim dalej, tym ma to auto laka viac a viac, ja ho asi kupim. neviete kde by som sa docital nieco o europskych testoch kvality v ktorych je uz aj FLU?

  81. Atlis napísal/a:

    can, naposledy ked som sem daval ceny 2.0i, sa veci trosku v polsku zmenili. momentalne nestoji 57.700, ale 61.700 a 1.5dci 110k zacina na 66.500PLN. zda sa, ze fluence je tak popularny, ze si dovolili zvysit ceny hajzlici. no co je zaujimave, rozdiel v cene medzi 2.0i a 1.5dci sa stal este pripastnejsi. kym predtym to bolo 4200PLN, cize asi 1050E, teraz je to 4800PLN/1200E.

    ak veris papierovym spotrebam, tak si naivny. ta 1.5dci v meste nezozerie 5,5l nafty ani keby si ju nosil na chrbate. ja jazdim po meste 2l dieslom a som rad za vsetko pod 8l, zvacsa atakujem 9l. v zime kvoli chladu, v lete kvoli klime. po meste som jazdil aj 2l benzinovou hondou accord a ta si zobrala 10l. sluzobne audi a6 3.0tdi zeru v meste 13, presne tolko berie aj znameho lexus gs300 s 3l benzinom s rovnakym vykonom. ak sa teda budes snazit, rozdiel v spotrebe budu tak 3 litre, nie viac.

    jednoducha matematika – 1200E = 1000l benzinu. ak pocitas len s rozdielom cien za palivo, tak tych dodatocnych 1000l benzinu zozeries v meste az po prejazdeni 30.000km jestli se nemejlim…

  82. vm napísal/a:

    to can : dnes mám FLU 1.5 dci 78kW 113 dni a najazdených rovných 7500 naprosto bezproblémových km. Predchádzajúcich 11 rokov som mal 4 benzínové renaulty ( 2X clio 1.2 8V a 1.4 16V a 2X megane II sedan , oba 1.6 16V, všetko kúpené ako nové ). Po vyskúšaní benzínového 1.6 16V a dízlového 1.5 dci 78kW FLU som sa okamžite rozhodol pre dízel a vôbec neľutujem. FLU je na svoje rozmery primerane ťažké ( podľa motora 1300 – 1352 kg ) a na také ťažké hebedo treba dízel, najmä do kopca. Ten FLU z Poľska s benzínovým dvojlitrom je asi ostrý z miesta, napr. zo svetelnej križovatky v preplnenom meste. Pre skokanov z križovatky do križovatky budiž ten benzín. Ja sa radšej plynulo a pohodovo vozím ako skáčem a na to je zas ako stvorený ten dízel. A na ďalšej križovatke sa s tým zúrivým skokanom aj tak obvykle stretnem. Fluence znamená v preklade plynulosť a to ho myslím vystihuje. A čo sa týka stability danej konštrukciou podvozku, veľmi by som ho nehnal cez dialničnú maximálku, najmä pri bočnom vetre. Viem o čom hovorím …., preto radšej kliďánko na dízli. Ak si zvykneš na 6-stupňovú prevodovku a udržiavaš ho tesne okolo 2000 ot., mierne nad, tak sa netreba obávať lenivosti. Turbo výrazne zaberá okolo 2050 – 2100 ot. a slušne s tým zrýchli. A je to bezvadné do kopca ( oproti benzínu aj naložený obstojne drží otáčky ). K spotrebe ( pohybujem sa väčšinou tesne okolo predpisových maximáliek 50, 90, 130 alebo podľa značiek, občas mu dám, samozrejme, ostrohy pri predbiehaní ) : po dialnici cca 5,6, po okreskách mimo mesto 5,1 , po meste 6,3 L nafty na 100 km. Dotujem ho od nova renaultom predávaným aditívom do nafty. Kvôli úplnosti a objektivite ešte poznámka : zimu máme ešte len pred sebou a tá dízlom, najmä negarážovaným, veľmi nesvedčí ( ja síce garážujem, ale celý pracovný deň auto stojí von pred robotou a stihne dôkladne vychladnúť ). Uvidíme teda po prvej zime.

    to Atlis : zdravím Ťa, Atlis. Pravidelne čítam všetky Tvoje šťavnaté, ale poučné komentáre aj k iným autám a výrobkom súvisiacim s motorizmom. Kto ich povrchne číta, môže sa sem-tam naštvať, ale mne sa páčia, lebo žerieš motorizmus a asi dosť o tom vieš. Tvoj názor na spotrebu dízlového FLU pokladám v podstate za správny ( u Teba iba predpokladanú, u mňa v rôznych režimoch jazdy reálne overenú spotrebu FLU 1.5 dci 78kW po prvých 7500 km bez akýchkoľvek renaulťáckych príkras ) . Tie dízle podobných parametrov, ktoré si spomínal, majú asi aj podobnú spotrebu a správanie zrovnateľné s 1.5 dci 78 kW vo FLU. Oficiálna tabuľka spotreby FLU od Renaultu je aj podľa mňa príliš optimistická, pochopiteľne. Ale pri mojom normálnom spôsobe jazdy som ani s novým dízlom neprekročil jazdou s častými zastávkami po prehustenom meste a okolí 6,4 L/100 km. A pripomínam, voľba dízel vs. benzín u mňa nie je matematickým výsledkom ekonomickej návratnosti ( nadobúdacia cena, spotreba, ceny paliva, ostatné prevádzkové náklady ), ale skôr pocitová záležitosť s jazdy a celkovej harmónie auta ako celku. Pokiaľ si pamätám, máte v rodine nové benzínové FLU. Pokiaľ niečo zaujímavé zistíš, daj vedieť. Ďakujem. Maj sa.

  83. Atlis napísal/a:

    vm, som velmi rad, ze mame spolocnu rec :) co sa tyka spotrieb, velmi vela samozrejme zalezi od profilu mesta a hustoty premavky. v gdansku, ktore je vyse milionovym mestom som jazdil mojim avensisom za 6,5l aj pri obsadeni 4-mi osobami. lenze v szczecine, kde byvam a je to polovicne mesto jazdim prave za 8l pri normalnom jazdeni, nehovorim absolutne o nejakej agresivnej jazde. szczecin je podstatne hustejsi, jazdi sa takmer cely cas na 1-2, max 3 prevodovom stupni od krizovatky po krizovatku, od kruhaca po kruhac (a ze tych je v meste niekolko desiatok). to iste plati aj pre jazdu mimo mesto. normalne pri takmer predpisovej jazde oscilujem medzi 5,5-6l, no je usek takmer 200km zo szczecina cez gorzow wielkopolski, ktory dokazem bez namahy pri obsadeni dvomi osobami + batozina prejst za 4,7l. ale v nemecku som mal priemerku aj 10,5l… jednoducho skutocne zalezi na tom ako sa jazdi. mne osobne dlhodoba kombinovana spotreba vychadza okolo 6,5l. ak sa da ako smerodatny udaj zobrat 300km najazdenych hondou accord s 2.0 156k benzinom, tak pri rovnakom jazdeni + par testov dynamiky (a tu nehovorim o jemnom stlacani plynu, ale zelezo na zelezo) tak som dosiahol priemerky lahko nad osem litrov. paradoxne, auto som doberal so spotrebou takmer 13l, takze niekto s tym autom pekne prasil a moja spotreba bola len vysledkom pozvolneho znizovania spotreby normalnym jazdenim od toho stropu. este pridam, ze auto malo najazdenych len 700km… realne teda vidim priemerku takej benzinovej jednotky v rozmedzi 7-8l a to je len o nejaky litrik ci jeden aj pol viac ako u diesla.

  84. vm napísal/a:

    to Atlis : Zdravím Ťa. To je encyklopedické vysvetlenie problematiky spotreby dízlu v mestskej premávke. Mal by si robiť redaktora nejakého motoristického časopisu, ale s trochu mäkšou ceruzkou. To čo som ja uviedol k spotrebe môjho FLU 1.5 dci 78kW vystihuje spotrebu v menšom slovenskom meste ( Poprad a okolie ) s relatívne plynulou premávkou a obstojnými cestami. Moja priemerka po meste sa pohybuje okolo 33 – 37 km/hod. a vôbec sa nesnažím hrať na spotrebu ( v meste by to bola samovražda ). Aj keď táto sekvencia je vyhradená pre FLU, chcel by som sa Ťa opýtať, či nevieš niečo zaujímavé o novej veľkej renaulťáckej už existujúcej limuzíne Latitude ? Videl som obrázky a vyzerá to navonok podľa mňa vynikajúco ( žiadna zdochlá ryba ako hovoríš na FLU … ) . Ale to už bude za poriadny balík istotne. Ďakujem. Maj sa.

  85. Atlis napísal/a:

    nie, urcite to nie je encyklopedicke vysvetlenie, len ludia zvacsa vidia papierove hodnoty co je chyba. ta 1.5dCi ma nesporne vyhody – nizko polozeny krutiaci moment, 6st prevodovku pre dobre vyuzitie prave krutiaceho momentu apod. pokial niekto jazdi vela, skutocne vela kilometrov, mozno mu diesel len odporucit.

    latitude ani tak nie je renault, ako korejsky samsung sm5 ;) auto bude urcite stat cenovo nad lagunou, takze to bude draha chladnicka :P

    mna momentalne zaujima ake bude nove suzuki kizashi a velmi sa tesim na jazdu alfou giulietta. skoda, ze nikde naokolo nemaju na testovaciu jazdu quadrifoglio verde…

  86. vm napísal/a:

    Dnes mám moje FLU 1.5 dci 78kW exception rovných 120 dní a najazdených rovných 8000 km. Všetko “dôležité” funguje normálne. Motor , prevodovka, spojka, brzdy, perovanie, svetlá : po prvých veľmi opatrne v rôznych režimoch odjazdených 8000 km nebadám žiadne negatívne ( ale ani pozitívne ) zmeny. Karoséria, spoje atd. , samozrejme , zatiaľ držia pokope. Plasty vnútri trochu vŕzgajú primerane cene a koncepcii vozidla odnova. „Mechanizmus“ kufra pri otváraní a zatváraní vzhľadom na jeho „konštrukciu“ dosť lacno vŕzga. Skúsim sa to vyriešiť nejakým namazaním, lebo mi to trochu vadí. Vnútorné tesnenie ľavých zadných dverí nedostatočne drží v hornej časti a treba ho z času načas otravne zatláčať. Musím to dať opraviť. Zdanlivo prkotina, ale zle to vyzerá. Priemerná spotreba pri rôznych režimoch a dĺžkach trás sa drží na 5,7 L/100 km. Klíma funguje veľmi dobre a aj počas horúcich dní tohto leta som vystačil komfortne na soft režime. To je, samozrejme, subjektívne . Musím veľmi pochváliť výkon a kvalitu stieračov, ktoré sa veľmi osvedčili aj v prudkých lejakoch, ktoré som s mojím FLU zažil. S tým súvisí aj výborná účinnosť odhmlievania vnútra okien pomocou zapnutej klímy. Oproti jednoduchej mechanickej klíme , čo som mal v megane II sedan je to v tomto FLU oveľa oveľa lepšie. Už som sa aj trochu s vozidlom zoznámil a celkom som sa pri jazde osmelil. Jeho trakčným vlastnostiam dôverujem, pri normálnej jazde dosť dobre drží stopu a cítim sa v ňom bezpečne. Mám pocit, že ho mám celkom dobre pod kontrolou, aj keď sa pri prudšom brzdení najmä s natočenými kolesami citeľne zaborí dopredu ťažkým dízlovým čumákom. Ale v zákrute sa nemá čo prudko brzdiť … FLU teda naozaj nie je subaru impreza a civilná jazda nie je rallye … A čo veľmi oceňujem, zatiaľ mi na FLU nevyhorela ani jediná žiarovka. U oboch meganov II sedan som s množstvom doslova neustále odchádzajúcich najmä stretávacích žiaroviek zápasil úplne odnova. A výmena žiarovky vpredu na megane je otravná piplačka aj pre automechanika. A tie krehké s tým súvisiace konektory a objímky … No, dúfam, že sa svetlá na mojom zatiaľ skvelom FLU budú dostatočne dlho nekaziť čo najdlhšie. Celkove som si toto FLU obľúbil napriek spomenutým snáď drobným nedostatkom a typickým jeho vlastnostiam. Diskutérov k FLU zdraví užívateľ FLU vm. Atlis, teším sa , až zas dáš niečo vecné a poučné o FLU do placu. Ďakujem vopred.

  87. vm napísal/a:

    FLU v našich končinách začína byť bežné, obyčajné a notoricky známe okukané auto čoraz viac rozšírené medzi motoristickou verejnosťou ako i praktické reálne informácie o ňom. Vlastne diskusia o ňom začína byť bezpredmetná a prestáva byť zaujímavá. Aj tak k nemu ešte prihodím pár mojich postrehov. Dnes, 6.9.2010, mám FLU 1.5 dci 78 kW exception 139.-ty deň , najazdených rovných 9100 km. Malý problém s nedržiacim tesnením zadných dverí je jednoducho a k mojej plnej spokojnosti pracovníkmi renaultu PP odstránený. Iný problém som zatiaľ nezistil. Na základe mojej presnej evidencie a výpočtu vychádza priemerná spotreba môjho FLU 5,58 L/100 km. Po prvých 4 mesiacov vstupu FLU na náš trh už došlo k menším zmenám. Ja som kúpil FLU 1.5 dci 78 kW exception bez výbavy navyše ešte za 14 690 Eur ( objednávka daná 26.1.2010 ). K dnešnému dňu 6.9.2010 sa tá istá výbava a motorizácia FLU ( ale preladená vo výkone zo 78 na 81 kW = 110 k pri nezmenenom kr. mom. 240 Nm/2000 ot. ) úspešne predáva už za 15 390 Eur. Jazdím priemerne 60 – 70 km denne s 2 – 4 štartami motora za deň. Okrem spomenutého naozaj hnusne vyzerajúceho ovisnutého gumového tesnenia zadných dverí som nezaregistroval zatiaľ žiadny problém ani badateľné zmeny . Ale za prvých 9100 km a necelé 4 mesiace prevádzky v letnom období za ideálnych podmienok ani lacné FLU na žiadne vážnejšie poruchy určite nemá nárok. Až zima ukáže zač je toho loket … Zimé michelinky som už objednal a olej dám už za chvíľu vymeniť okamžite po prekročení 10 000 najazdených km. Stále dotovanie nafty aditívom pri každom tankovaní pokladám za samozrejmosť. Užívateľov FLU zdraví vm.

Pridajte komentár

Advertise Here
Advertise Here